Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#313312
Hoover (border collie) is een reu van nu ruim twee jaar en hij heeft al een tijdje last van tandvlees ontsteking.
Eerst kwam het door brokken (farmfood), daar kreeg hij tandplak van en ook tandvlees ontsteking. Nu heeft hij al een tijdje geen brokken meer gehad, hij heeft nu dus ook niet echt meer last van tandplak. Alleen hij blijft tandvlees ontsteking houden.
Ik dacht dat het misschien zou kunnen komen door vit. c te kort. Zou dat kunnen?
Alle ideeen zijn welkom!
Door diana
#313332
Ik heb het zelf ooit gehad
en heb toen borax pentarkan gebruikt
ik zou het ook zo bij mijn hond durven gebruiken , maar misschien toch nog ff langs de dierenarts?
is het overal?
Door Truus
#313357
Misschien dat het gebit toch eens nagekeken moet worden door de D.A.
Er kan een wortelontsteking zitten die zo niet te zien is.
Exstra vitamine heeft volgens mij geen nut.
Door Lizzy
#313412
Zit er misschien nog onder het tandvlees wel tandsteen? Want in dat geval zat het tandvlees rood blijven. Een tekort aan vitamine C... geen idee. Een hond maakt zelf vitamine C aan. En onder normale omstandigheden moet dat genoeg zijn. Je kunt extra best tijdelijk wat vitamine C geven. En bijv. wat echinacea. Daar kun je ook het tandvlees mee inmasseren trouwens, met echinacea. Maar ik denk dat ik in jouw geval ook de DA er even naar zou laten kijken om te zien of er iets anders aan de hand is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door