Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nanne91
#3132436
Even een vraagje over het geven van probiotica. Ik wil mijn hond Puck een kuurtje probiotica geven. Ik heb die van Solgar.
In verband met een allergie krijgt ze puur huid en nog een ander homeopathisch middel. Dit geef ik doorgaans savonds. Ik ben blind en kan daardoor niet rechtstreeks in de bek druppelen. Ik druppel het in de voerbak, dat kan ik horen en doe daar een scheut biologische karnemelk bij, zodat ze het opdrinkt/lit. Kan ik haar probiotica ook hierin stoppen? Zo ja, moet ik het dan laten intrekken in de karnemelk voor een betere werking? Ze krijgt deze karnemelk niet bij haar eten, omdat dat beter van niet is met homeopathische middelen.
Ik geef het liever niet bij haar eten. Ze krijgt in verband met mijn kleine studentenkamer altijd buiten eten op de tegels en is een kieskeurige eter. Ze eet wel alles, maar niet voordat ze het 3x rondgedraaid en omgekeerd heeft naast haar bak. Ook met spiervlees doet ze dit bijvoorbeeld. Dus ik heb het idee dat als ik de probiotica over haar eten strooi, er weinig daadwerkelijk in mijn hond zal komen.
Dus mijn vragen: Kan ik probiotica met karnemelk mengen, moet dat intrekken? En moet probiotica met wat te eten worden gegeven of niet?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3132438
Zijn het capsules of tabletten ofzo?
De probiotica die ik gaf, waren capsules. In de beschrijving stond dat het het beste was om die 's-ochtends op de nuchtere maag te geven, minimaal een half uurtje voor het eten.
Ik stopte het 's-ochtends altijd gewoon achter in de keel.
Door Nanne91
#3132559
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad ook capsules. Zo achterin de bek stoppen, ook nog een optie ja. Maar ik lees hier eigenlijk altijd dat het over het eten wordt gestrooid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132570
Aaaah nog een pitser met poeders, hihi. Ik vind karnemelk een goed plan als hij dat lekker vindt!
Ik maal om die reden wat vlees, maar mijn hind is allergisch. Probiotica kan gewoon met het eten worden gegeven.
Door Nanne91
#3132578
Fijn, bedankt voor jullie antwoorden. Dan ga ik het gewoon met de karnemelk geven, wordt dat haar gezondheidscocktail....
Ook al is Puck een kruising lab x golden, alles wordt uitgebreid bestudeerd, voor ze het op eet. Maar karnemelk vindt ze wel lekker en alles wat daarin zit gaat zo mooi naar binnen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132706
Nanne91 schreef: Fijn, bedankt voor jullie antwoorden. Dan ga ik het gewoon met de karnemelk geven, wordt dat haar gezondheidscocktail....
Ook al is Puck een kruising lab x golden, alles wordt uitgebreid bestudeerd, voor ze het op eet. Maar karnemelk vindt ze wel lekker en alles wat daarin zit gaat zo mooi naar binnen.
Mijn lab ook hahaha. Alles wat vlees is gaat zo naar binnen, maar alles wat poeder is moet eerst echt onderzocht worden. Om over pillen nog maar te zwijgen  :-X
Door Tamara
#3132842
Geen problemen mee hier, mijn lab is hier net een stofzuiger, ook alles wat er niet in hoort gaat er in  ::)  plastic/vliegjes/knaagdierenvoer/(tamme)rattenpoep/haar eigen  :puke: (zonde om te laten liggen he :2funny: )
Wat dat betreft is ze erg makkelijk  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Tamara op do 09 jul 2015, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door