Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door clumber74
#3130982
Hallo,
Sinds kort zijn wij ook begonnen met KVV.
Ik maak voor een hele week eten klaar. Ik meng 4 soorten van 1 kg KVV met verse groenten en wissel dit vervolgens per week af en gooi het vervolgens in de vriezer. Ik meng bv paard, kip, rund en kwartel en de andere week haas, fazant, vette vis en lam.
Mijn idee hierachter is dat ik dan weet dat zij verschillende soorten vlees binnen krijgen en ik niet elke dag een menu moet samen stellen.

Wat is jullie mening hierover.

Mvg Ruben
Door Lizzy
#3131058
Of je 1 of 20 soorten KVV mixt: BARF wordt het niet :) (zelf samenstellen). Het is wel een leuke manier van KVV voeren natuurlijk. Maar op zich maakt het niet uit of je nou elke dag een ander diersoort KVV geeft of dat je het mengt... Ik zie wel 1 bezwaar en dat is dat je de KVV moet ontdooien om het weer in te vriezen. Dat lijkt me niet zo... Of maal je het allemaal zelf?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3131062
Het is heel erg goed dat je de variatie zo goed in het oog wilt houden. Het lijkt me alleen erg veel werk en onnodig ontdooien van de kvv.

Waarom niet gewoon voldoende soorten kopen en elke dag een soort pakken die je gister niet had? Als je een ladenkast hebt kun je ook in 1 la de voorraad voor die week leggen en dan alleen uit die la voeren. Of in een kist voor de komende week 1 tas(je) vullen met de verschillende smaken en in die week die tas leeg voeren.

Bij ontdooien gaat de kwaliteit van je vlees achteruit. Om te portioneren moet je soms wel, maar dan is het streven om het zo min mogelijk te ontdooien. Bij rollen kvv kun je meestal na 1 of 2 uurtjes uit de vriezer, de rol al snijden met een goed mes. En dan snel weer verpakken en terug invriezen. Dan heb je veel minder kwaliteitsverlies dan wanneer je het zo ver laat ontdooien dat je het mengen kan.
Door M@rina
#3131399
Best ingewikkeld zo....en dan w.s ook nog  eerst ontdooien en weer invriezen, dat niet best voor de kwaliteit.

Ik heb zo'n 9 diersoorten in de grote vriezer  1x in de 2 á 3 weken vul ik een kleine vriezer met van die 9 soorten ieder 1 en dat voer ik die twee á 3 weken. Zo weet ik precies wat er bij de doggies naar binnen gaat. Groente krijgen ze van wat we zelf over houden en soms maak ik een prutje, dat mik ik er dan gewoon bij
Door Lil
#3132521
Ik ben het eens met mijn voorgangers niet onnodig ontdooien en invriezen.
Meestal kan ik gewoon het eerste het beste pakken wat ik in de vriezer vind, want ik leg het gewoon gehusseld erin zodra ik het krijg. Of je doet inderdaad in elke lade een andere smaak (of 2 smaken per lade) en dan pak je iedere keer uit een andere la.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door