Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zurca
#3124632
Ik kocht altijd, voor de katten, pakjes KVV van 250 gram. Lekker makkelijk want dat gaat in 1 dag op. Voordeliger is om gewoon een kilo KVV te kopen en dat heb ik nu eens gedaan. Maargoed, daar zouden ze dan 4 dagen van eten en dat vind ik te lang om te laten ontdooien en in de koelkast te bewaren. Noa is nogal een Miep met eten en zodra er een luchtje aan zit hoeft ze niks meer. Dus ik heb net 2 rollen in het water gemikt en na een minuut of 15 het mes er in gezet. Ik wil ze door de helft en dan de ene helft ontdooien en de andere helft terug in de vriezer. Maarzeg dat valt nog niet mee....
Zijn er hier meer mensen die "half" bevroren kvv snijden? Zoja wat gebruiken jullie daarvoor?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3124634
[quote="zurca"]
Ik kocht altijd, voor de katten, pakjes KVV van 250 gram. Lekker makkelijk want dat gaat in 1 dag op. Voordeliger is om gewoon een kilo KVV te kopen en dat heb ik nu eens gedaan. Maargoed, daar zouden ze dan 4 dagen van eten en dat vind ik te lang om te laten ontdooien en in de koelkast te bewaren. Noa is nogal een Miep met eten en zodra er een luchtje aan zit hoeft ze niks meer. Dus ik heb net 2 rollen in het water gemikt en na een minuut of 15 het mes er in gezet. Ik wil ze door de helft en dan de ene helft ontdooien en de andere helft terug in de vriezer. Maarzeg dat valt nog niet mee....
Zijn er hier meer mensen die "half" bevroren kvv snijden? Zoja wat gebruiken jullie daarvoor?
[/quote]

Wij laten het een uurtje of 2 liggen en dan met een groot, scherp koksmes (van Ikea) doorsnijden. Het kost wat kracht, maar je hebt mooie plakken en het kan zo weer terug de vriezer in.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3124635
Ik portioneer kilo worsten in 4x250 gr met een broodmes....... Ik laat het eerst ongeveer 2 uur op het aanrecht liggen..... Moet zeggen dat ik Naturis of Kiezebrink makkelijk vind doorsnijden dan bijv Macho (da's een blok)......
Door zurca
#3124638
Oke... ik ga een volgende keer het gewoon zo laten liggen en dan voor een uurtje of 2.
En bij Ikea eens kijken voor een goed, scherp, mes want dat ontbrak er nu ook aan ::)
Door fransbulletje
#3124645
Het kost wat kracht maar als ik de carnibest worsten een half uurtje laat liggen krijg ik ze door met een heel oud broodmes .
Door zurca
#3124650
Goede tips allemaal, bedankt!!

Ik zal de volgende keer de rol(len) iig wat langer laten liggen, niet in het water. En ik moet gewoon even gaan kijken voor een beter mes. Dat het alsnog niet heel simpel zal gaan oke...ik hoef ook maar 1 of 2 rollen per keer te doen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3124651
[quote="fransbulletje"]
Het kost wat kracht maar als ik de carnibest worsten een half uurtje laat liggen krijg ik ze door met een heel oud broodmes .
[/quote]

Dat is inderdaad zoals ik het ook doe.
Laatst een keer gedaan zonder dat halfuur te buiten de vriezer, gelijk spijt van en dikke blaar  :-X

[quote="Droppie"]
Wanneer ik er niet teveel achter elkaar hoef te doen, snij ik een rolletje rechtstreeks uit de vriezer met een takkenzaag.
[/quote]

Dat vond ik niet werken. Vind broodmes stuk sneller gaan dan takkenzaag (had takkenzaag gekocht voor het snijden van kvv maar weer terug gegaan naar oude broodmes). Met takkenzaag ook veel meer losse snippers dan met broodmes.

Wat ook wel eens wil helpen is het broodmes tussendoor even opwarmen onder de warme kraan
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3124677
Ik laat een rol iets aandooien, als ik aan de buitenkant een milimeter vlees zacht voel, is het goed.

Dan een scherp mes met de punt er recht in, het midden is dan al door. Mes eruit en nog een keer met het snijvlak doormidden snijden. Boterhamzakje aan de ene kant en de vriezer in  ;)
Door zurca
#3124692
[quote="dinky89"]


Wat ook wel eens wil helpen is het broodmes tussendoor even opwarmen onder de warme kraan
[/quote]

[quote="Fenixjuh"]
Ik laat een rol iets aandooien, als ik aan de buitenkant een milimeter vlees zacht voel, is het goed.

Dan een scherp mes met de punt er recht in, het midden is dan al door. Mes eruit en nog een keer met het snijvlak doormidden snijden. Boterhamzakje aan de ene kant en de vriezer in  ;)
[/quote]

Bedankt voor deze 2 tips....gaat ik ook uitproberen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3124704
Zonder te ontdooien:

Rondom insnijden op het 'breukvlak'. En dan op twee plekken een schroevendraaier er in slaan met een hamer. Meestal breekt ie dan mooi langs het vlak los, zo niet nog even op de grond laten vallen. :D
Door Casper-Zarah
#3125115
Ik leg altijd de rolletjes even een uurtje in de koelkast en snij ze dan met een scherp en goed sterk gekarteld broodmes.( de rolletjes zijn dan nog voor de helft tot 3 kwart bevroren).


Groetjes, Casper en Zarah.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door