Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door luca
#312252
Gisteren werd er een echo genomen van Maily's nieren. Niet echt een eenvoudig onderzoek want ze bibbert enorm waardoor de internist onduidelijke beelden had. Aangezien de creatinine- en fosforwaarden verhoogd zijn ( niet alarmerend, maar toch) zien de nieren er niet optimaal gezond meer uit. Maar het viel nog redelijk mee, aldus de arts. Hij besloot om ook de lever even te bekijken. Hij merkte een kleine vlek op, op Maily's lever. Lidtekenweefsel, bloeding, tumor........?? :'(
Opnieuw angst en onzekerheid.....
Door Ine
#312302
Jakkes, wat naar! :-\
Veel sterkte, maar wat gaan ze nu doen? Hebben ze weer bloed afgenomen of zo?
Door luca
#312376
Ik heb net naar mijn dierenarts gebeld. Hij werkt nauw samen met de internist van de dierenkliniek en zei dat ik niet direct in paniek moet slaan. Volgens de dierenarts
zou de internist gisteren al contact met hem hebben opgenomen als er iets dringends was. Hij wacht nu de resultaten af van de dierenkliniek en zal me contacteren. Toch al een tikkeltje gerustgesteld, hoewel... ik houd jullie op de hoogte
Door Lizzy
#312438
He getsie, wat een narigheid! Jeetje, ik hoop dat het allemaal niks is.... Zal voor je duimen! Krijgt ze toevallig prednison?
Door Truus
#312450
Ik snap het best hoor Marianne, je hebt al zoveel mee gemaakt met je andere honden en nu dit met Maily he :-\.
Ik duim voor jou en Maily hoor!
Door luca
#312470
Neen, prednison krijgt ze niet maar ze heeft dagelijks 1/3 tabletje Epipropane (fenobarbital) voor haar epilepsie. Fenobarbital is ook niet goed voor lever en nieren. Hoe lang ze deze medicatie al neemt weet ik niet. Toen ik haar op 7 jarige leeftijd adopteerde nam ze het al ( ze is nu 14 jaar). De oorzaak van haar epilepsie is niet bekend ( volgens de dierenarts, waarschijnlijk door het teveel fokken met dit ras).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door