Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3122066
Ik  vraag me af: ik bestel eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde, maar komen daar niet uiteindelijk tekorten van?
Ik zit dus wel altijd aan de 6 a 7 diersoorten, maar dit bestaat bijna altijd ongeveer uit hetzelfde.

Bot van kip, konijn en meestal iets van eend. (ipv eend soms ook wat anders)
Spiervlees van paard, rund en kalkoen.
Runderpens. (1x lamspens gehad, tjee wat stinkt dat zeg!!)
Dan meestal lamshart.
Nier en lever zijn wel wisselend maar met een kilo doe ik twee-en-een-halve maand, dus veel variatie is dat ook weer niet...
Door Rebekka
#3122070
Ik bedoel dus dat ik bijvoorbeeld nooit spiervlees van kip of konijn geef, maar altijd het zelfde onderdeel van het beestje....
Door Tamara
#3122073
Ik geef van vleesbot: Kip (nekken/vleugels/karkas/rugstuk), eend (nekken/vleugels/karkas/rugstuk) en konijn (karkas) 
Vlees: hert, paard, rund
Orgaan: geitenpens, paardenhart, lamsnier, konijnenlever, runderstrot en luchtpijp
Groente: Komkommer, courgette, wortelen, andijvie en witlof.
Vis: zalmkop en lijf+staart, sprotjes en makreel.
Snacks: zelfgedroogde lamslong en gekochte gerookte/gepofte kippenpoten. en iedere dag 1 snoepje met knoflook en schapenvet tegen teken en vlooien.

Ik voer al maandenlang hetzelfde..

Op je vleesbot zit toch ook vlees aan? Op sommige dingen niet zoveel, maar er zit wel vlees aan. Jouw honden krijgen dus vlees van paard, rund, kalkoen, kip, konijn en eend.
Tekorten komen van maar 1 of 2 diersoorten voeren. Je kan je menu als je wilt eventueel wel uitbreiden met vis en groente..
Laatst gewijzigd door Tamara op ma 08 jun 2015, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3122074
Rebekka schreef: Ik bedoel dus dat ik bijvoorbeeld nooit spiervlees van kip of konijn geef, maar altijd het zelfde onderdeel van het beestje....
Prima menu hoor met naar mijn idee met voldoende diersoorten.
Wat je zou kunnen doen is bv kipfilet als spiervlees toe te voegen heb je er weer een soort bij en is ook niet zo duur.
Konijnenspiervlees vindt mijn hondje erg lekker maar is moeilijk aan te komen op het moment.
Animal Food Express verkoopt het, kun je ook ophalen maar weet niet of je daar in de buurt woont.
Ik bestel meestal hier: http://www.versvoer.nl/ en http://www.animalfoodexpress.nl/
Ben ik erg tevreden over.
En kijk regelmatig even bij de verzamelgroep in mijn provincie.
Daar kijk ik dan wie bij mij in de buurt woont en die stuur ik dan een pb als ik specifiek iets nodig heb.  :)
De soorten nier en lever en hart wissel ik ook niet zo vaak af omdat ik er net als jij lang mee doe.

En met Tamara eens één keer in de week een vet visje. En een rauw eitje evt met schil niet te vergeten.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 08 jun 2015, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3122080
An sich prima, je menu voldoet prima aan de normen.

Maar wat weerhoudt je er van om ook eens wat anders te bestellen? Als je de mogelijkheid hebt, kan er best eens een kilo van iets anders tussen toch?
Door Lizzy
#3122083
[quote="Rebekka"]
Ik  vraag me af: ik bestel eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde, maar komen daar niet uiteindelijk tekorten van?
Ik zit dus wel altijd aan de 6 a 7 diersoorten, maar dit bestaat bijna altijd ongeveer uit hetzelfde.

Bot van kip, konijn en meestal iets van eend. (ipv eend soms ook wat anders)
Spiervlees van paard, rund en kalkoen.
Runderpens. (1x lamspens gehad, tjee wat stinkt dat zeg!!)
Dan meestal lamshart.
Nier en lever zijn wel wisselend maar met een kilo doe ik twee-en-een-halve maand, dus veel variatie is dat ook weer niet...
[/quote]

Dit is prima. Ik mis alleen groenten en vis en ei. Geef je dat als extra's?

Qua vlees variatie is dit prima hoor. Lamspens hoort trouwens ook niet te stinken. Dus dan hebben ze 'm gewoon te lang uit de koeling gehad. Pens moet gewoon heel snel verpakt en ingevroren worden.
Door Rebekka
#3122107
Okee gelukkig.. dan hou ik het zo...

Waarom? Omdat dit het goedkoopste is, van wat de leverancier heeft ;) Ik probeer af en toe wel wat anders (afgelopen bestelling bijvoorbeeld lamsribben, was niet zo'n succes, zie andere topic), maar dit is wel echt de basis...

Ja Lizzy, ik geef 1 a 2 eieren, een sardien, per week erbij en elke dag groente vermengd met wat yoghurt. En dan per bestelling een Runderstrot of zoals nu deze keer een kilo runderluchtpijp. Maar het ging me nu even over het vlees ;)

Deze maand voor de tweede keer 3 dagen KVV erbij gegeven, dus de BARF verdeeld over 4 dagen. Dit beviel wel, maar kan best dat ik de volgende maand weer volledig BARF geef. Dit zal per maand bekeken worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door