Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3121181
En ze zijn er blij mee, eindelijk weer rennen. Phoebe rent al volop. Prudence heeft nog een overbelaste rechterpoot met artrose die nog wat pijnlijk is, zij krijgt de 16de haar 2de brace.
Prudence draagt de Stabiliserende polsbrace dag en nacht, omdat zonder brace ze 's nachts stevig ligt te hijgen, bleek tandvlees, hoge hartslag. Echt van de pijn dus :( Maar als ze de brace om heeft dan heeft ze totaal geen pijn.
Phoebe draagt de brace alleen bij spelen/rennen en wandelingen. Ze willen samen zelfs al weer achter fietsers aan, wat niet mag natuurlijk, maar het feit dat ze dat weer willen, dat stemt me wel gelukkig.

Afbeelding
happiness!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Happiness weer voluit kunnen rennen voor het eerst zonder pijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier doe je het voor!

Afbeelding

Afbeelding
Eindelijk weer met zijn drieën spelen i.p.v. 2 oudere dames met de oren op de foto bij Isabella die de bal vangt :)
#3121316
Phoebe: de iets wat donkere heeft een stabiliserende schouder bandage, dat is om haar artrose in de schouder te remmen en de pijn te remmen (en dat werkt) Phoebe kan voor 't eerst weer sinds tijden op de bank springen. Phoebe hoeft deze alleen met spelen/rennen en wandelen om.

En Prudence (die blonde dolly) die heeft een Dynamische polsbrace, die is om haar pols, de artrose in haar pols te remmen en de pijn af te remmen. Ze kan bepaalde bewegingen niet meer maken, de bewegingen die de artrose erger maken. Ook zij heeft geen pijn meer aan de pols, behalve als we hem 's nachts af doen, dan heeft ze wel weer pijn, nu mag ze hem dag en nacht omhouden :)
Tamara schreef: Ze zien er gelukkig uit.  :smitten:

Maar ik vraag me af, wat hebben ze om hun benen?  ???
#3121363
Dank je Straks ziet ze er helemaal Bionisch uit met 2 pootjes :) maar dan heeft ze helemaal geen pijn meer, vond het verschrikkelijk, ze had zich vorige week verstapt, dacht even dat ik haar in moest laten slapen voordat de brace er was, maar met cooling gel hebben we haar door de dagen heen gekregen.
Aprilsnow schreef: Wat een heerlijke foto's van je bionische hondjes. Ziet er zo futuristisch uit vooral die van Prudence.
#3121472
charmed schreef: Phoebe: de iets wat donkere heeft een stabiliserende schouder bandage, dat is om haar artrose in de schouder te remmen en de pijn te remmen (en dat werkt) Phoebe kan voor 't eerst weer sinds tijden op de bank springen. Phoebe hoeft deze alleen met spelen/rennen en wandelen om.

En Prudence (die blonde dolly) die heeft een Dynamische polsbrace, die is om haar pols, de artrose in haar pols te remmen en de pijn af te remmen. Ze kan bepaalde bewegingen niet meer maken, de bewegingen die de artrose erger maken. Ook zij heeft geen pijn meer aan de pols, behalve als we hem 's nachts af doen, dan heeft ze wel weer pijn, nu mag ze hem dag en nacht omhouden :)


bedankt voor de uitleg!  (ben nogal nieuwschierig) :biggrin2:
heeft deze hondenras meer kans op artrose? (omdat ze allebei atrose hebben)
Ik heb ff een stukje opgezocht, maar dat kussentje tussen 2 botten is dan dus weg? lijkt me pijnlijk.  :'(

Mooi om te zien dat ze door zoiets weer kunnen rennen 
Mooie honden en je ziet gewoon dat ze lol hebben :smitten:
#3121537
Nou ik denk zelf niet dat het hondenras meer kans heeft op artrose. Honden die ziek zijn, bijvoorbeeld een schildklierafwijking, die niet goed ingesteld wordt of kan worden, die lopen wel een verhoogde kans op artrose. En ik denk omdat deze dames altijd te warm zijn dat dat ook invloed heeft op artrose. Door de stofwisselingsziekte zijn ze altijd te warm. Het zijn 2 zusjes!

Idd. het kraakbeen wordt dunner en zachter. Dat loopt echt niet lekker. Bij Prudence is het echt een wereld van verschil. Ze wilde de laatste week eigenlijk geen stap meer verzetten en nu wel, nu gaat ze zelfs de tuin helemaal verkennen en komt een uur later weer binnen.

Gelukkig zijn er oplossingen voor, en dit vind ik een betere oplossing dan pijnstilling, nu mogen ze dat ook niet langere tijd. Maar ben wel heel blij met deze oplossing, zeker die braces van prudence zullen voor een stop van de artrose zorgen en de pijn zal enorm afnemen. Nog 1.5 week en dan komt brace no. 2 voor Prudence. Ik wordt daar zelfs blij van ;)

Tamara schreef:
bedankt voor de uitleg!  (ben nogal nieuwschierig) :biggrin2:
heeft deze hondenras meer kans op artrose? (omdat ze allebei atrose hebben)
Ik heb ff een stukje opgezocht, maar dat kussentje tussen 2 botten is dan dus weg? lijkt me pijnlijk.  :'(

Mooi om te zien dat ze door zoiets weer kunnen rennen 
Mooie honden en je ziet gewoon dat ze lol hebben :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door