Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Danny
#3117679
Ik wilde graag wat sportiefs doen... ::)
Ik ben geen sportschool type...en ook niet zo heel erg sportief, hahaha
Maar goed ik zag laats iemand steppen met zijn hond en toen dacht ik he leuk, en ook nog eens best sportief...toch?!
Ik ken mezelf een beetje, begin nog wel eens ergens vol enthousiasme aan om het vervolgens na 5 keer in de hoek te gooien.. Dus ik dacht ik moet het eerst eens uitproberen. Een vriendin van mij heeft een Dogattie  step, en gebruikte hem niet zo vaak meer, dus ik dacht die kan ik wel effe lenen.
Nou die staat dus nu bij mij in de schuur. Heb er twee keer op gestept, eens effe uittesten. Oei, oei valt nog tegen zeg. Maar ik geloof wel dat ik het erg leuk vind, Fendi kan lekker mee. Dinsdagavond een rondje van 5 km gedaan, ging best goed. Gemiddelde snelheid was 12 km/pu

Mijn vraag aan de steppers hier is dus hoe vaak steppen jullie? met of zonder hond? En hoelang?
En dan natuurlijk wat voor step hebben jullie, bevalt die en waarom die step?
Ik ben 1.80 dus moet niet een heel klein stepje hebben.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3117717
Ik heb sinds een kort een step, een Kickbike Sport G4, maar ben eerst nog zonder hond aan het oefenen, maar mijn lijf werkt even niet mee op dit moment.
Iggy is ook nog geen 11 maanden, dus moet het sowieso heel langzaam opbouwen.

Heb wel eerst een workshop steppen gedaan, bij DogSports4Fun, voor de technieken en hoe je het moet aanpakken met de hond.
Erg leuk om te doen.
http://www.hus4fun.nl/39391631
Erg enthousiaste instructrice, die ook nog andere workshops geeft.

Lees ook dat je vrij lang bent, dan is de Kickbike denk ik net iets te klein voor je, hoewel mijn echtgenoot van 1.83 er lustig op los stept, dus misschien valt het wel mee.
Door Danny
#3117720
Dank jullie wel! Fendi is gemakkelijk, die loopt ook makkelijk naast de fiets, en naast de step doet ze ook heel braaf en makkelijk, dus dat scheelt.
Ik ga de links eens even bekijken, leuk.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3117721
Ik heb de workshop met Iggy gedaan, die was toen nog 2 maandjes jonger, dus heel rustig aan maar hij deed het echt super goed.
Mijn andere hond Pr1mo gaat naar de banden happen en blaffen, dus dat is niet echt fijn om het met hem te doen.
Wij hebben onze step 2e hands op MP gekocht, voor een hele scherpe prijs.
Goed zoeken en een beetje geduld, dan lukt dat wel (als je het leuk vind).
Mocht je het alsnog niets vinden, die dingen zijn behoorlijk gewild dus je raakt hem dan ook zo weer kwijt.

Succes!
Door miik
#3117758
Hier alweer 7 jaar een Dogatti die, zelfs na al die jaren, nog wekelijkks wordt gebruikt !
Ik denk toch wel 2x per week... en ehh het ligt eraan wat ik wil en hoe warm het is wat we doen.
Ik ga regelmatig met de step naar het park, daar kunnen de hondjes los en moet ik zelf aan de bak....
Of ik laat ze in draf naast de step lopen... Of als ik de hondjes moe wil maken, dan zet ik ze voor de step en mogen ze trekken !
Daar heb je trouwens wel een ontheffing voor nodig. Ze vinden het allemaal geweldig :)
Door Valerie*
#3117944
Ik ben zelf ook 1.80 lang en heb nu de kickbike sport g4. Hiervoor had ik een goedkope step maar je merkt echt verschil. Met de kickbike vlieg je over de weg  ;) ik heb het wel 2e hands gekocht. Gewoon marktplaats goed in de gaten houden maar ze blijven prijzig.
Door Danny
#3117987
Valerie* schreef: Ik ben zelf ook 1.80 lang en heb nu de kickbike sport g4. Hiervoor had ik een goedkope step maar je merkt echt verschil. Met de kickbike vlieg je over de weg  ;) ik heb het wel 2e hands gekocht. Gewoon marktplaats goed in de gaten houden maar ze blijven prijzig.
Ja ik had mijn oog ook al op de kickbike laten vallen. Klinkt goed en ziet er gaaf uit. Ja eigenlijk moet je het echt aanvoelen he. Welke step had je hiervoor?
Door Valerie*
#3118081
Afbeelding

Zoiets, voor 20 euro oid gekocht op marktplaats om te kijken of ik het wel vol zou houden  ;) het is best zwaar en zeker met een slechte step.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3118100
Ik heb de footfighter style. Eerst heb ik deze een maand gehuurd en daarna gekocht. Erg handig om te kijken of je de step iets vindt.
Deze is geschikt voor mensen Tot 2 meter.

Eerst gebruikte ik m wel een paar keer per week. Op het moment even wat minder door mijn rug, maar dat komt wel weer.

Ik kon er helaas geen een vinden op marktplaats, maar ik zou daar wel zeker eerst kijken. Ze zijn namelijk erg prijzig.
Gebruikersavatar
Door EllyS
#3118345
Ik heb ook een Kickbike Sport G4. Via marktplaats gekocht: een ex-huur step. Ik heb de step in de auto staan, en step zo nu en dan. Het liefst daar waar de honden los mee kunnen. Doordat ze goed naast de fiets hebben leren lopen, was naast de step zo aangeleerd. Helaas heb ik last van mijn linkerknie en doe het daardoor toch eigenlijk net wat te weinig. Ik moet nl goed opletten hoe ik mijn voet op de step plaats om niet teveel laat te hebben. Dus ga ik nooit echt langer dan een paar km.
Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3118358
yara2013 schreef: Ik heb de footfighter style. Eerst heb ik deze een maand gehuurd en daarna gekocht. Erg handig om te kijken of je de step iets vindt.
Deze is geschikt voor mensen Tot 2 meter.

Eerst gebruikte ik m wel een paar keer per week. Op het moment even wat minder door mijn rug, maar dat komt wel weer.

Ik kon er helaas geen een vinden op marktplaats, maar ik zou daar wel zeker eerst kijken. Ze zijn namelijk erg prijzig.
Hier ook.de footfighter style. Mijn man is ruim 2 meter en daar is deze ook goed voor erg fijn! Heb toen eerst ook eentje via mp gekocht voor weinig en daarna deze goede. Gebruik hem 1 tot 2 x in de week. Ivy is er helemaal gek op. Die kan niet wachten als ik mijn heupriem om doe. Heb een heupriem ipv zo'n ding aan de step. Werk beter met een hond die soms wat schrikt vind ik.
Ivy loopt wel het liefst in.galop inplaats van.draf, moeten we soms echt afremmen.In draf gaat trouwens ook wel heel langzaam bij haar met zo'n 8 km per uur.....
Door Danny
#3118433
Leuk hoor, gister heb ik een rondje gedaan alleen. Rondje van 5,3 km, had iets van 13 km/per uur.
Phoe he was wel moe...tja ben niet echt een heel sportief typje zeg maar, hahaha
Maar ik geloof dat ik het wel erg leuk vind....ik mag deze nog even lenen, maar ben wel aan het rond kijken. Fijn om te lezen welke steps jullie hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door