Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spikkel
#3113729
mijn hondje zou geopereerd worden aan haar bek, er moesten kiezen getrokken worden achterin. Na bloedonderzoek waren alle leverwaarden verhoogd, dus de operatie ging niet door.
Een echo laten maken van haar buik en eigenlijk was alles goed op 2 onrustige plekjes op haar lever. Na aanleiding hiervan zijn de galzuren nog gemeten, en deze bleken prima.
DA-praktijk Hopmans durft het aan om te opereren, ook omdat met een leverbiopt ze onder narcose moet. De uitslagen van de lever liggen nog bij de DA omdat ze met mijn eigen DA gaan overleggen.

Mijn hondje is bijna 11, en om de lever te ontlasten kon ik met een leverdieet beginnen. Ik zie het niet zitten om het blikvoer van de DA te voeren, vooral de mais en bietenpulp en varkensvlees staan me niet aan.Omdat ik al jaren rauw voer heb ik gekozen voor het leverdieet wat hier op dit forum geschreven staat. Op zich gaat dat goed op de havermout na, ik geef nu een beetje brinta erbij. Ze is nl ook nog eens een moeilijke eter.
De eerste 14 dgn mag ze niet kauwen dus ook geen Kvv, dus ben ik op zoek naar een goed natvoer met enkelvoudige eiwitten. En dat valt niet mee. Ik kom uit op Renske die kip en kalkoen heeft. Ik had eerder natvoer gevonden van Alsa nature, maar hier blijkt een zeer gevaarlijk E 499 in te zitten, die door de Eu is verboden, maar Nederland mag het beperkt gebruiken, het zogenaamde cassia gom.

In het leverdieet wordt ook geschreven dat ze niet meer op bevleesd bot mogen kauwen. In het leverdieet zie ik alleen maar vlees staan en geen bot. Moet ik het zo zien dat in de yoghurt en huttenkase al calcium zit, of lees ik wat over het hoofd.

Ik heb mijn hondje weleens Kvv gegeven i.v.m de vakantie, maar ze weigert elke vorm van Kvv. Zou het erg zijn om haar wel te laten kauwen op een zacht botje? Anders hebben we een groot probleem, het lijkt me ook verkeerd i.v.m haar lever om haar eten steeds weg te pakken en wachten op de volgende voerbeurt.

Wie heeft er toevallig ervaring met goed natvoer. Ik heb wel het groentepotje van Hermanss besteld. Ze lust geen groente gekookt of rauw. Gelukkig wel rijst. Misschien dat het groenten potje toch anders is, dan mijn kookkunsten. :-\
Door Lizzy
#3113871
OK, ik geef toe, het is niet helemaal duidelijk beschreven. Maar je mag zeker nog wel vleesbot voeren hoor! Niet teveel, zo'n 30% van het totaal. En dan liefst vleesbot van kip, kwartel, parelhoen, konijn, dat soort kleine dieren. Groenten zijn toch wel handig... Lust ze ook geen gekookte groenten dat je mengt met pens en havermout?
Door spikkel
#3114015
Dank je Lizzie, gelukkig dat ze nog mag kauwen.
Pens heeft ze nooit gelust, havermout lust ze niet maar rijst wel. Ik heb al vele trucs geprobeerd, maar zal de groente eens door de pasta of aardappeltje prakken. Wie weet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door