Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nisha
#3108129
Hoi

Ben hier al een hele tijd niet meer geweest maar heb toch wat vragen over Nisha, mijn nieuwe bernerteefje van 10 maanden

Mijn honden hebben altijd al s'morgens kvv gehad en s'avonds brok en dat is goed gegaan

Nisha is ook grootgebracht met brok en kvv en het is goed blijven gaan tot pakt 1 maand geleden

Ze begon stilletjesaan jeuk te krijgen, en ogen die beetje vies werden regelmatig

Heb dan brok gekocht op basis van kip en rijst, als kvv kreeg ze al vanaf pup rodi exclusief.

Maar de jeuk werd erger, ze kreeg ook pukkels op haar buik, maar het was nog wel leefbaar

Heb dan dogs lovers gold gaan halen, ook hier bleef ze jeuk houden, niet overdreven maar opvallender dan normaal

Na het geven van kvv met rund vorige week dinsdag kreeg ze een aanval van hele hevige jeuk en beet heel de tijd aan haar buik, waren kleine wondjes

woensdag naar dierenarts geweest

Dierenarts gaf antibiotica en na paar dagen was buik terug in orde, mede door de zalf die ik erop deed, zalf werkte heel goed

Ze kreeg brok met aardappel en hert en mocht alleen dit eten

Ze at brok 3 dagen met lange tanden en daarna wilde ze niet meer, jeuk werd minder en minder, want ze at niets

Gisterenmorgen gaf ik haar kvv van rodi met lam en kalkoen en ze begon terug lichtjes te krabben

Gisteravond tot vandaag wilde ze weer niets eten, ook geen andere brok die ik nog had staan, heb rond 16 uur naturis kangeroe gegeven en ze at alsof haar leven ervan af hing, tot nu toe gaat het goed

Normaal komt de jeuk heel vlug op, dus ik denk dat ze daar wel tegen kan

Zit er niets mee in om dus enkel kvv te geven aan haar, want na 3 soorten brok wil ik geen 4 de meer kopen

Heb 3 soorten naturis gaan halen, paard, hert en dus kangeroe, winkel rade me deze 3 aan.

Mag ik haar een hele tijd op zo'n dieet zetten als het goed blijft gaan? en welke diersoorten kan ik nog geven?

Hoeveel moet ik haar geven, ze weegt 41 kilo op 10 maanden en dierenarts zei dat ze zeker niet dikker mag worden
Dacht zelf aan 800 gram per dag, maar alle 3 de diersoorten die ze nu gaat krijgen zijn mager, is 800 gram dan genoeg?
#3108146
Ik zou gewoon beginnen met die 800 gram, mocht ze meer nodig hebben, kan dat altijd nog aangepast worden.

Ik denk dat je gewoon alle soorten kunt geven. Probeer je hond eens minimaal 1 week geen brokken (ook geen beloning) te geven. Hopelijk helpt dat al enorm en hoef je niet te elimineren. Elimineren kan trouwens alleen met BARF, tenzij je in de fabriek gaat controleren of ze ook echt alle messen en maalsystemen reinigen voor het malen van een nieuwe diersoort.
Hier kun je meer vinden over elimineren:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3027529

Ook wil ik je graag op wijzen dat 10 maanden nog een jonge hond is, ik denk echt dat het voor een opgroeiende hond beter is om minimaal 4 vleessoorten én vis te krijgen, van liefst 2-3 verschillende merken.
Door Lil
#3108219
Ik zou bij zo'n hele jonge hond heel goed oppassen dat er geen tekorten ontstaan. Zonder overleg met een dierenarts zou ik niet durven elimineren met een hele jonge hond.
#3108306
Als je het idee hebt dat je hond op de brok reageert, dan zou ik voorlopig geen brok geven. En dan is elimineren helemaal niet nodig en kun je gewoon 4 diersoorten voeren. Pas als dat niet werkt, ga je elimineren, maar dat zou ik ook in overleg met de dierenarts doen.
#3108387
wat mijn voorgangers ook zeggen probeer eens een tijdje helemaal geen brok/granen te geven dus geen brok,maar ook geen snackjes waarvan je niet weet wat er in zit.

Ee kvv voeren waar ook helemaal geen granen in zitten, volgens mij zit er in rodi wel granen, Naturis weet ik niet, maar daar zit in sommige wel weer een premix van vitamine en mineralen. ik zou even een kvv zeken waar niets aan toegevoegd is.
Door nisha
#3108696
het hoeft  niet perse naturis te zijn, andere merken mogen ook, die winkel waar ik het haal hebben veel soorten kvv

alleen moet het kwa prijs beetje betaalbaar blijven

ze wil geen brok meer, ook vandaag enkel haar kvv gegeven en vanmorgen weer geen brok willen eten

naturis zit geen graan of dergelijke in.
Laatst gewijzigd door nisha op di 05 mei 2015, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door