Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3100996
Vanochtend hebben mijn Sheltie's een vogeltje vermoord. Het tuig was vanochtend in de tuin, want ik kreeg vanmiddag  Belgisch bezoek voor een eventuele pup. Voor het gemak waren ze buiten. Zie ik een bos flostouw liggen en ga kijken. Niks flostouw, het was een uitgekleed/ verscheurd vogeltje. Aan de pootjes te zien geen mus, maar een spreeuw of merel. OMG, dit is niet waar, maar dat was het wel. Eerst dacht ik nog aan een roofvogel, die al eens eerder een vogel in mijn tuin heeft verschalkt. Zojuist ga ik even naar kamer 100, kom terug, en zie in een bench wat kleine botjes liggen  :-X  De dader(s) ligt/liggen natuurlijk op het kerkhof. Ik vind dit allerminst leuk.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3101009
Oh Lizzy, ik was helemaal van de kaart. De darmpjes, een pootje, een aantal veertjes, het was niet een leuk aanzicht.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101240
Mss rare vraag, maar wat vind je er zo erg dan? Je voert toch vers??.. Helaas gebeuren dit soort dingen inderdaad..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Aprilsnow
#3101249
Volgens mij is het niet de bedoeling dat het zo vers is  :o

Balen inderdaad, het gebeurd zoals Lizzy zegt. Hopelijk heeft het vogeltje niet lang hoeven te lijden.
Door Roef & Hidde
#3101250
hier een rooie rakker die de vogels uit de lucht vangt...nee geen kat maar een labje ::)
leuk vind ik het niet maar het is niet altijd te voorkomen helaas
muizen in de tuin zijn er bijna niet meer,ook die weet Hidde(soms ook Roef) te verschalken

Afbeelding
zo uit de lucht geplukt  >:(

Afbeelding
net op tijd gered van Hiddeous  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101253
odradaatje schreef: Volgens mij is het niet de bedoeling dat het zo vers is  :o

Balen inderdaad, het gebeurd zoals Lizzy zegt. Hopelijk heeft het vogeltje niet lang hoeven te lijden.
Nee oke is ook weer zo. Maar als mijn katjes met een vogel thuis komen, zit ik niet van Ooh wat erg..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3101255
Moeder van Roef en Hidde, is dat een spitsmuis? Die zijn ook nog eens helemaal niet lekker!
Inouchka schreef: Nee oke is ook weer zo. Maar als mijn katjes met een vogel thuis komen, zit ik niet van Ooh wat erg..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ot en Sien zijn binnenkatten en hebben een slecht ontwikkeld jachtinstinct (de wil is er wel, maar enige techniek omtbreekt). ondanks dat zou ik er niet gelukkiger van worden als ze hier de lokale fauna zouden decimeren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3101256
koekje schreef: Moeder van Roef en Hidde, is dat een spitsmuis? Die zijn ook nog eens helemaal niet lekker!

Ot en Sien zijn binnenkatten en hebben een slecht ontwikkeld jachtinstinct (de wil is er wel, maar enige techniek omtbreekt). ondanks dat zou ik er niet gelukkiger van worden als ze hier de lokale fauna zouden decimeren.
+1!
Door Roef & Hidde
#3101258
@ Koekje: spitsmuis is idd heul erg juk!! maar te leuk om te laten lopen.
de muis had mazzel dat hij Spits heet anders had ik hem/haar ook niet zo makkelijk van Hidde af kunnen pakken.

normaal kan ik zijn eten makkelijk ruilen,maar zelluf gevangen barf is een ander verhaal ::)
Door sella
#3101277
Het gebeurt, ik loop met de honden buiten aan de lijn, duif vliegt zo achterlijk laag dat Shay zo de staart kan grijpen.
Op mijn gil los, liet hij tortel weer los met wat staartveren minder.
Ik denk dat dit toch de minder gezonde vogels zijn die ze uit de lucht kunnen plukken.
Andere exemplaren komen nooit zo laag dat mijn aangelijnde honden ze zo uit de lucht kunnen plukken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door