Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
#3098724
Wij zijn bezig om een stacaravan in Hoeven op te knappen. We hebben hier in de omgeving natuurlijk al gewandeld en ook op de Rucphense Heide. Maar ik vind t best heel druk steeds :-\

Ik weet dat hier Brabanders zijn....wat zijn leuke stukken om te wandelen zonder onder de voet te worden gelopen door andere wandelaars met honden? En natuurlijk kom je overal mensen met honden tegen, ik woon zelf in de Randstad maar ik dacht misschien weten jullie wel iets? Het gebied waar wij zitten is Hoeven/ Oudenbosch/ Etten Leur. Een stukje er voor rijden is geen probleem. Misschien weet iemand ook nog een rustig zwemstukje?
Door Elvira
#3098734
Ik woon in Rucphen  en wandel dagelijks op de Rucphense Heide (waar ze overigens niet los mogen). Ik loop voor werktijd, dus dan is het vrij rustig. Eigenlijk is het alleen in het weekend druk. Je kunt wandelen bij Chaam (dit is een losloop gebied) en voor zwemwater ga ik naar de galderse meren, maar daar is het altijd heel erg druk. Waar ik mijn honden ook weleens laten zwemmen, als het heel warm is, is in een vijver achter de skidome in Rucphen. Als je de skidome voorbij rijdt, krijg je links een manege en rechts de weg naar de autoracebaan. Hier parkeer je je auto (in het zijstraatje). Er zit een gat in het hek waar je door kunt, of je loopt het fietspad af en kunt dan rechtsaf door een opening.  Het is niet groot, maar je kunt je hond er wel in schoon water laten zwemmen. Heerlese Heide is ook wel leuk, maar zeker in het weekend en met mooi weer, heel druk (zit wel een goed restaurant, waar je met de hond ook in mag, de berk).  Als je naar de Rucphense heide gaat, zou je voor een ander deel kunnen kiezen. Bij het Ossekopke is het altijd vrij druk. Ik parkeer tussen Rucpen en Schijf en ook weleens op de Roosendaalse baan ( In Schijf richting Roosendaal (door het bos), na een oversteekplaats voor fietsers is er een parkeerplaats, die je zou kunnen proberen, maar ik ga tot de T-kruissing, dan rechts en in de bocht een doodlopende weg in. Links en rechts een boerderij. Aan het eind kun je parkeren. Hier is het vrij rustig, wel heel modderig.
Door ellenned
#3098739
Ahh dankjewel! Daar kan ik wel iets mee.Mijn oudste hond is prima met andere honden alleen niet als ze te dicht op zijn huid zitten, dus daarom probeer ik drukte zo veel mogelijk te voorkomen.
De parkeerplaats bij het Ossekopke ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip! Modderig maakt me niets uit :P
Door Elvira
#3098748
bij het ossekopke is het meestal druk, vooral de eerste paar 100 meter tot de heide. Als je vanaf de parkeerplaats het pad rechtdoor richting heide in gaat en dan rechtsaf slaat, kom je in een rustiger gedeelte
Door Elvira
#3099326
ik ben vanavond naar het strand gereden, net geen uur rijden, de honden hebben genoten en het was er niet druk. (ik ben om 6 uur na het avond eten weg gereden) (strand banjaard, vlakbij Neeltje Jans).
Ik ga ook weleens naar de assortimenttuin in Klein Zundert. Vlakbij de kerk, je gaat de burg. Kievitsstraat in en dan heb je links een soort van parkeerplaats. Er is stromend water en grasvelden. Je kunt er geen uren lopen, maar ze kunnen er wel in het water (wel een steile kant, maar er is ook nog een groter water, waar ze er makkelijker in kunnen). In een half uurtje ben je wel rond (afhankelijk van hoeveel ballen je in het water gooit)

Afbeelding

Afbeelding
Door Kinnie
#3099517
Strijbeekse heide is ook altijd wel rustig. Buiten de wildgebieden mogen honden los. Ik loop er regelmatig en kom niet vaak honden tegen. Water is er ook, maar binnen wildgebied. Het wild staat er nu nog niet
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door