Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3099012
Ik kan dat van dit filmpje niet inschatten. Het is zo te zien een heel lief paard, die het uitstapje wel leuk lijkt te vinden.

Maar of ie blij is? Dat zal naar mijn idee er vooral van af hangen of hij na dit uitje in zijn stal moet wachten op het volgende uitje, of tussendoor ook met vriendjes op een paddock of wei ofzo komt. En dat laat het filmpje niet zien, dus valt ook niet over te oordelen.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3099066
Nou weet ik helemaal niks van paarden hoor. Maar elke keer als er een hulp komt slaat hij met zijn staart en likt hij zijn lippen. Bij een hond zou ik daar echt niet blij van worden. Stress! Neemt niet weg dat ik het super knap vind dat je erop kan blijven zitten zo! En nogmaals misschien zie ik signalen die ik verkeerd interpreteer.
Door Esther Q
#3099067
Onix schreef: Nou weet ik helemaal niks van paarden hoor. Maar elke keer als er een hulp komt slaat hij met zijn staart en likt hij zijn lippen. Bij een hond zou ik daar echt niet blij van worden. Stress! Neemt niet weg dat ik het super knap vind dat je erop kan blijven zitten zo! En nogmaals misschien zie ik signalen die ik verkeerd interpreteer.
Ja, dat idee had ik nou ook, maar ik weet dus niet of het klopt.
Door Jantina
#3099070
Geen idee. Weet wel dat de westernsport niet helemaal bekend staat om de diervriendelijke trainingsmethodes, maar ja, dat is in iedere discipline wel zo. Dus ook daar kan je weinig van zeggen.
Door Mijati
#3099082
slaan met de staart is inderdaad een teken van verzet. Op zich valt het in dit filmpje nog wel mee. de oren liggen bij elke oefening plat in de nek, een teken van boosheid.
Dus nee, in de ring is hij niet echt happy.

Daarbuiten valt natuurlijk weinig over te zeggen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099113
Die lage hals vind ik oké, zeker bij dit ras. Een Quarter is gewoon erg horizontaal gebouwd.
Ik vraag me wel altijd af wat de trainingsmethode is.
En ik ben geen fan van rijden zonder zadel.
Boeffie Blafmans schreef: Weet iemand een filmpje van een echt blij paard in de ring?
Wat ik een mooi filmpje vind is dit:
http://www.horses.nl/sport/dressuur-sport/dressuur-algemeen/video-van-debuut-edward-gal-en-glocks-zonik/

Een paard is in de ring natuurlijk altijd geconcentreerd en heeft de oren niet snel naar voren. Maar ik zie een ontspannen paard met een hele nette ruiter op zijn rug die het paard beloond, aanmoedigt en geruststelt. Ik zie een ontspannen orenspel, een ontspannen lichaamshouding, een paard wat goed in conditie is en een ruiter die zijn paard geen pas in de weg zit.

Oké, niet in de ring, maar wel een heul blij paard(je).
Ik vind dit filmpje echt fantastisch  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door doranto
#3099125
Ik rijd al bijna 30 jaar westernstyle. Net zoals bij de Engelse methode heb je betere en slechtere trainingsmethoden.
Zonder zadel is ook niet mijn manier. Ik heb het wel eens gedaan, maar mijn paard vond dat niet prettig. Een goed passend westernzadel met een goede pad, verdeeld de druk vele malen beter over de rug!
De hals houding wordt bij deze manier van rijden juist nagestreeft Carine. Voor westernruiters is het veel gemakkelijker om zonder hoofdstel te rijden omdat de paarden veel minder met constante druk in de mond gereden worden (moeten het bit juist los laten), maar met 'neck reining' (teugels tegen de nek) in combinatie met andere hulpen. De stap naar hoofdstelloos is dan m.i. veel kleiner. Ik heb er mijn paard niet op getraind, maar weet zeker dat ik hem ook zonder hoofdstel wendingen, galopwissels, stops, en achterwaarts kan laten gaan, al zal dat lang niet zo 'smooth' gaan als in het filmpje. Maar ja, met mijn paard streef ik ook geen perfectie na maar maak voor mijn en zijn plezier alleen nog maar buitenritten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3099135
Ik weet niet hoe het kwam, maar ik heb een heel ander filmpje gezien als jullie. Mijn commentaar hierboven slaat dus helemaal nergens op  ;D

(ik zag een filmpje van een meisje dat haar paard van stal haalde, poetste, zadelde, een leuk rondje over een enorm veld reed, afzadelde, verzorgde en terug op stal zette)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099142
Kaela schreef: Ik weet niet hoe het kwam, maar ik heb een heel ander filmpje gezien als jullie. Mijn commentaar hierboven slaat dus helemaal nergens op  ;D

(ik zag een filmpje van een meisje dat haar paard van stal haalde, poetste, zadelde, een leuk rondje over een enorm veld reed, afzadelde, verzorgde en terug op stal zette)
;D ;D ;D
Door Lizzy
#3099168
Hope schreef: Die lage hals vind ik oké, zeker bij dit ras. Een Quarter is gewoon erg horizontaal gebouwd.
Ik vraag me wel altijd af wat de trainingsmethode is.
En ik ben geen fan van rijden zonder zadel.

Wat ik een mooi filmpje vind is dit:
http://www.horses.nl/sport/dressuur-sport/dressuur-algemeen/video-van-debuut-edward-gal-en-glocks-zonik/

Een paard is in de ring natuurlijk altijd geconcentreerd en heeft de oren niet snel naar voren. Maar ik zie een ontspannen paard met een hele nette ruiter op zijn rug die het paard beloond, aanmoedigt en geruststelt. Ik zie een ontspannen orenspel, een ontspannen lichaamshouding, een paard wat goed in conditie is en een ruiter die zijn paard geen pas in de weg zit.

Oké, niet in de ring, maar wel een heul blij paard(je).
Ik vind dit filmpje echt fantastisch  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Afbeelding
Ik heb Gal met deze Glocks Zonic (gaaaaaf paard!!! Ik hoop dat ie deze nou eens mag houden) ook gezien (al eerder). Wow. Maar ja, ik vind Gal dan ook leuk op elk paard waar ie op zit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door