Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#3097670
Ik kwam gisteren in het asiel voor KVV, riepen de dames aldaar gelljk, jij komt zeker die lab halen. Ik uhhh nee, kom voor kvv, maar hebben jullie een lab zitten dan?
Hebben ze sinds kort een blonde labrador teefje zitten van 5 jaar. Ze was een week ervoor via MP verwisseld van eigenaar.
Ze zou een ideale hond zijn, werd met prikband  >:( uitgelaten, de laatste eigenaar deed het "beter" met een slipketting, maar goh ze trekt zo, kan niet alleen thuis blijven, kan  niet met andere honden, en vreet goldens op, dus na wel 1 hele week mocht ze weer vertrekken.
Ik heb haar gezien, een ietwat onzekere hond, goh wat gek, die zo te zien een flinke will to please heeft. Ze lust geen goldens, en begrijpt de hondentaal goed in een grote groep. Alleen door haar onzekerheid is grote drukte/schreeuwers iets waar ze nog niet goed mee om kan gaan.

En ik....... ik zucht, halve nacht wakker gelegen, want potver dit verdient ze echt niet(en nee geen enkele hond verdient om in een asiel te komen), maar na 1 week alweer afgeserveerd te worden.
Kennen  jullie dat, het engeltje en duiveltje op de schouders,  :angel2: ga haar halen,  :wavecry: ze vind vast snel genoeg een goed huisje.
Soms kom ik een lab tegen met wandelen waarvan ik zonder haperen ja zou zeggen als er een goed te huis voor word gezocht, een klik..... ikweet het niet wat het precies is, en die klik voelde ik niet bij haar.
Ik heb met mezelf afgesproken het niet te doen, maar in mijn hoofd gonst de ja maar............ zucht.............
Door smulpaap
#3097674
Ja hoor dat is wel herkenbaar  :)

Maar als jouw onderbuikgevoel je al zegt ... niet doen , dan zou ik het idd niet doen .
Al snap ik wel dat het je bezig houd hoor  :-*
Het is triest , maar je kan helaas niet elke hond redden
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3097677
Ohw, wat moeilijk!! Het liefst zou je elke hond mee naar huis nemen, maar als je geen klik voelt.. Ik zou het dan niet doen hoor..
Door Borke
#3097684
Ik spreek uit ervaring: je moet heel veel van een hond houden om het geduld op te brengen om met zulke issues om te gaan en op te lossen.
Deze hond verdient eeen laatste baas, waar het een blijvertje mag en kan zijn!

Dus als je die klik niet voelt, dan heb je in het belang van de hond gehandeld door naar je onderbuikgevoel te luisteren.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3097702
Ze is leuk, en zeker de moeite waard. Ik heb altijd dieren in huis gehad waar ik heel veel van gehouden heb, maar er is er maar eentje geweest waar een klik, nee knal mee was. Ik weet dat we het goed met elkaar zullen krijgen, maar man en ik hebben afgesproken geen hond erbij te nemen ivm ons oudje.(manlief heeft trouwens wel gezegd ga haar maar halen)
Dus mijn verstand zegt het komt wel goed met haar, de juiste baas is onderweg, maar pff ze houd me wel bezig hoor.
Hou kan je een hond met prikketting uitlaten, hoe kan je na 1 week al zeggen ga maar weg. Aan de andere kant nu heeft ze tenminste een kans om bij een baas te komen die haar wel kan laten groeien, wel kan helpen met haar onzekerheid.
En ik.... ik zucht maar nog een keer.
Borke schreef: Ik spreek uit ervaring: je moet heel veel van een hond houden om het geduld op te brengen om met zulke issues om te gaan en op te lossen.
Deze hond verdient eeen laatste baas, waar het een blijvertje mag en kan zijn!

Dus als je die klik niet voelt, dan heb je in het belang van de hond gehandeld door naar je onderbuikgevoel te luisteren.
Ja borke, ik weet het, heb meerdere honden gehad met een rugzak, niet altijd makkelijk, maar me allemaal zo lief, mijn ouwetje had ook zijn problemen en nog is auto rijden heeeeeel spannend. Onze eerste kat hebben we weken niet gezien, wist dat hij leefde doordat zijn bakje leeg was, maar verder leefde hij achter de wasmachine. Maar oh als ze eenmaal je vertrouwen geven.
Als ik ja had gezegd waren we er voor 100% voor gegaan, en was ze hier pas de deur uitgegaan voor haar laatste reis.

Ze is leuk en lief, buiten de klik, zou het liefhebben groeien, en ja zeker om mijn ouwetje is het beter dat ze ergens anders haar laatste huisje gaat vinden, maar blijf het wel moeilijk vinden.
Ik ga maar snoeihard duimen dat haar baas deze week haar gaat halen :duimen:
Zucht  :-\
Gebruikersavatar
Door pluk
#3097758
smulpaap schreef: Ja hoor dat is wel herkenbaar  :)

Maar als jouw onderbuikgevoel je al zegt ... niet doen , dan zou ik het idd niet doen .
Al snap ik wel dat het je bezig houd hoor  :-*
Het is triest , maar je kan helaas niet elke hond redden
+1

En als je toch de behoefte hebt iets concreets te doen voor haar: misschien mag je d'r meenemen voor een wandeling?
Door Lil
#3097805
pluk schreef: +1

En als je toch de behoefte hebt iets concreets te doen voor haar: misschien mag je d'r meenemen voor een wandeling?
+ 2

Of bijv.  Delen op fb. Ik neem aan dat de hond op de site van het asiel staat.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3098132
Ja pluk en Lil, heb ik ook aan zitten denken, lekker een flinke wandeling met haar te gaan maken. Officieel mag je alleen als vrijwilliger of als toekomstig baasje er mee van het terrein, maar denk dat er een kans is dat ik haar wel mee mag nemen. Maar met die kans maak ik ook een kans dat ik ga geven om haar, op zich is dat natuurlijk niet erg, maar ik denk niet dat ik het kan maken voor mijn ouwe man, we gunnen hem nu zo zijn vrijheid en privileges. Hij is wat dat betreft denken wij ook te gammel om er een hond bij te plaatsen. We weten hoe labradors een tank/sumo worstelaar kunnen zijn dus 1 enthousiaste draai en de bejaarde ligt om, met alle gevolgen van dien. Was hij jonger geweest, en mankeerde verder niets/weinig, dan had ik graag met elkaar kennis laten maken en had ik ook zeker de optie open gehouden om haar te nemen. Nu zou ik haar nemen om mezelf en voorbij gaan aan mijn ouwe man, en dat is niet eerlijk voor hem.

Lil feestboek heb ik niet dus er ergens op plaatsen gaat niet. Maar misschien kan ik iemand vragen of zij haar op een andere site voor me wilt vermelden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door