Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cheyenne
#3096116
Hallo,
Ik heb sinds zondag edit een heel klein jackrussel teefje van 3 jaar oud in huis, ze zou anders het asiel in gaan dit kon ik natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen.
Gister heeft zij haar eerste barf menu gehad maar Ze weigert orgaan te eten! Spiervlees en botvlees eet zij wel.
Hebben jullie misschien tips&tricks dat ze toch haar orgaan eet. Ik dacht misschien Door haar groente mix heen blenden maar ik ga deze zaterdag pas maken en dan nog de vraag of ze dat wel lust.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Cheyenne Aslan en edit


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3096118
Hier ook een hondje dat sinds een dag of elf op barf staat.
Heb het idee dat ze in het begin erg moeten wennen aan orgaan.
Eet ze wel pens? Dan zou je het in hele kleine stukjes daarin kunnen stoppen.
Anders orgaan even heel licht aanbakken met of zonder olijfolie, dan eten ze het wel.
Door cheyenne
#3096126
Heel erg bedankt,
Ik ga het zeker proberen. Pens heeft ze nog niet gehad donderdag en zaterdag zijn de pens dagen dus dat is nog even afwachten.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3096128
cheyenne schreef: Heel erg bedankt,
Ik ga het zeker proberen. Pens heeft ze nog niet gehad donderdag en zaterdag zijn de pens dagen dus dat is nog even afwachten.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Of iedere dag een beetje pens geven en het daarin verstoppen.
Door cheyenne
#3096129
Ik wacht mirgen eerst even af of ze de pens wel wil eten en als ze dat wel lust is dat misschien wel een goede oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3096173
Probeer het orgaan eens een paar uurtjes in een voedseldroger te drogen, als je die hebt (of bij zo min mogelijk hitte in een gewone bakoven). Vaak wordt het daardoor heel lekker!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3096216
Eet ze alle orgaan niet?
Ook geen hart? Want doorgaans is dat toch nog wat anders dan de zachtere organen als lever en nier.  De textuur maakt ook veel uit, en de smaak van hart is meer zoals spiervlees dan ander orgaan.

Hier werkte ook mengen met wat anders.  En eventueel even volhouden en een paar keer aanbieden.
En er ook rekening mee houden dat sommige diersoorten beter gaan dan andere.  Zo kreeg ik er hier lamsnier ook niet in, terwijl konijnnier door 2 van de 3 meteen lekker gevonden werd.  Bij de derde was het voldoende om 1 keertje een konijnkarkas met nier er nog in te voeren.
Dat kan je dus ook nog proberen, konijnkarkas met orgaan voeren.
Al moet ik zeggen dat dat bij long toch ook niet werkt bij dezelfde kat, dus het werkt niet altijd. ;)

En verder is het niet zo ongewoon als ze even moeten wennen aan orgaan eten. Maar vaak komt het na wat wennen of evt steeds wat minder lang drogen om te wennen, wel goed.  Dus je moet je nog niet ongerust maken. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 08 apr 2015, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3096268
Mijn hond staat vanaf augustus op barf en eet pas sinds een week of 3 zijn orgaan volledig op.
Dus in dit geval zou ik echt zeggen, volhouden de aanhouder wint.

Ik had ook van alles geprobeerd: licht aanbakken, husselen met pens, in kleinere stukjes snijden. Het leek steeds wel te iets te helpen en at er uiteindelijk wel wat van maar eigenlijk maar moeizaam. In kleinere stukjes snijden heeft hier het meest geholpen. Ook ik werd er bijna radeloos van maar nu ongeveer 8/9 maanden verder eet hij zijn bak leeg!! :D
Door cheyenne
#3096360
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ga alles dan denk ik maar even proberen en kijken wat het best uitpakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door