Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Benjamin
#3095922
Hoi Hoi,

Zou me even voorstellen. Wij een stel van 26 en 31 krijgen 22 mei een franse bulldog pup genaamd Brix. Wij hebben gesorteerd op een gezondere bull. Zo zijn ouder dieren getest en is moeder natuurlijk bevallen en heeft zij ook een wat langere neus.

De fokster is betrokken en stuurt ons dagelijks foto's en filmpjes. Ze worden afgespeend op brok helaas. Nu is Mijn vraag hoeveel kvv moet je voeren voor een pup en hoe vaak. Ik wil daarnaast ook barf erbij doen wanneer kan ik daarmee beginnen?

Ik woon zelf in Amsterdam op de albert cuyp markt dus genoeg barf spulletjes.

Zijn er toevallig ook mensen die groot verpakking bestellen we zitten te denken aan carnibest. Dit omdat het volledig is en ik bang ben dat de pup wat tekort kom. Kan ik bij de kvv ook zo nu en dan een ei toevoegen en wat yoghurt? en hoevaak per week zou dat kunnen?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door chery
#3095935
Welkom op het forum!
Toevallig hier ook een fransje van nu 3 maanden oud!
Onze pup is wel afgespeend op vers(kvv).
Ik hou nu 70 gram per kilo aan.
Ik ben nu zachtjes bezig met af en toe een barfhapje erbij, maar ik geef toe, door eerdere ervaringen met gulzige bullen ben ik heel voorzichtig.
Ik denk dat je gewoon over moet stappen, niet eerst mengen met brok! Brok vraagt een heel andere vertering dan vers!
Carnibest is een prima voer, alhoewel ik wel de voorkeur geef aan de diabetes versie ivm de granen. Probeer merken af te wisselen, mijn voorkeur gaat uit naar merken die al langer bestaan(de kvv voeder makers groeien als paddestoelen uit de grond momenteel!) en selecteer op een merk waarvan de calciumbron ook echt bot is en geen supplement.
Denk hierbij aan carnibest, bibi, haaks barf, tamro, oervoer, darf. Je kan ook eens kijken op kvv voervergelijk, dan kan je ook aanklikken wat je precies zoekt en juist niet!
In het begin kan je de kvv even overhieten met heet water, geeft iets meer gemak met de vertering als je hondje het niet gewend is, maar de meeste ervaringen zijn dat het zonder problemen verloopt.
Door Benjamin
#3095938
Bedankt voor de tips. Ik denk dat we de eerste paar keer het overgieten met wat kokend water. Hoe vaak voer jij de bulletje per dag? Wat ik me ook afvraag hoelang kan ik de kvv bewaren in de koelkast als ik het uit de vriezer haal.

Als ik verschillende merken haal krijgt hij dan geen diarree in het begin. Of is het handiger om eerst even alleen een merk te voeren late we zeggen zo een twee weken en daarna gaan afwisselen?
Door ChantalKrijn
#3095939
Hoe veel kvv is altijd een beetje uitvogelen de eerste dagen. ergens tussen de 5 en 10% lichaamsgewicht per dag gemiddeld.

Maar ik ben wel erg nieuwsgierig waar Brix vandaan komt?  :D
Door Benjamin
#3095941
Hij Komt uit Tilburg bij een familie die zo nu en dan een nestje heeft. Pups groeien ook op in huis en aanstaande Zondag gaan we langs.. Hij is nu pas 10 a 11 dagen geloof ik.

Dan kan ik ook een kijkje nemen hoe ze erbij liggen. Ouders zijn ook aanwezig van Brix Vader is een blauwe bull en moeder een donkeren gestroomlijnde. En Brix is zelf een bonte bull blauw/zwart wit.  :D :D
Door ChantalKrijn
#3095945
Blauw/zwart wit kan niet  ;) Of blauw(bont) of gestroomd(bont). Allebei tegelijk kan niet  :biggrin2:

Heb je de namen van de ouders voor me? Ik ben altijd erg benieuwd naar langere neuzen en zelfbevallingen  :)
Door Benjamin
#3095949
De kleur was voor mij nog een beetje onzeker vandaar  ;)

Nee sorry heb nog geen namen van zijn ouders.. Altijd goed om daarin interesse te hebben  8)
Gebruikersavatar
Door chery
#3095950
Je kan de kvv ook iets laten ontdooien en dan in porties voor 1 dag invriezen. Tot 3 maanden 4x per dag eten, vanaf 3 maanden 3x per dag.
Meerdere merken geeft hier geen probleem, pup heeft nog niet 1 dag diarree gehad.
Laatst gewijzigd door chery op di 07 apr 2015, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Benjamin
#3095959
Oke bedank voor de tips..binnenkort alvast maar inslaan, Stel ik vergeet een keer voer eruit te halen ( mij kennende gaat gebeuren) Wat is dan en goed alternatief om te voeren? of

Tuurlijk laat ik het vlees ontdooien maar in de tussentijd ?
Door Benjamin
#3096615
Bij mij in de buurt heb je een Soort van natuur winkel voor honden en katten. ze bieden daar barf, kvv en allemaal soorten gedroogde snacks. Zij hebben vooral het merk KIVO geloof ik. Wie heeft hier ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3096617
[quote="chery"]
In heet water leggen en het is zo dooi. Maar beter nog inpassen in je avond ritueel. Savonds uit de vriezer voor de volgende dag.
[/quote]

Niet in HEET water, maar in KOUD water leggen! In een afgesloten plastic zak natuurlijk
Door Benjamin
#3099289
Van het weekend wezen kijken naar Brix :D :D :D :D

Helemaal leuk. Ik heb trouwens nog een vraag kan het kwaad als ik verschillende  merken kvv koop. Heeft het zin als ik zelf nog een groente puree erbrij doe gewoon als extra?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3099297
Het is juist alleen maar goed om af te wisselen met soorten KVV en diersoorten!
Ook groente zijn een mooie extra toevoeging. Moet je alleen even kijken of er in de kvv soorten die je wil gaan voeren niet al groenten zitten.
Door Benjamin
#3101480
Een collega gaf me laats een tip dat lotgering bij haar om de hoek zit. Zijn kan het dus zo van de leverancier ophalen. Hebben jullie ervaring met dit merk en zo ja welke.

Ik heb op de site gekeken en het beviel me wel wat ik er las maar twijfel nog. We willen onze pup 4 x per dag voeren. Klopt het dan dat ik elke maaltijd 60 gram per kilo voer. Natuurlijk voer ik ook op het oog meer of minder maar met een pup kan het weinig kwaad denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door