Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3088910
Ongeveer 2/3 weken geleden heeft Gigi haar nageltje gescheurd. De eerste week hebben wij er niet zo veel aangedaan, behalve 2 keer daags een sodabadje om het schoon te houden.
Aangezien ze er zelf ook aan begon te likken en het voetzooltje geïrriteerd begon te raken, zijn we naar de dierenarts gegaan. Hij gaf ons een AB kuur mee en ontstekingsremmers/pijnstillers. Gister laatste dagje van de kuur en pilletjes en eigenlijk ging dit in combinatie met de sodabadjes super.
Nu kijk ik vanmorgen zie ik dit:

Afbeelding

Afbeelding

Er komt nu opeens iets vlezigs uit....
Wat kan dit nou weer zijn?
Door Lizzy
#3088913
Volgens mij is dit het binnenste van haar nagel wat door de scheur naar buiten komt. Misschien omdat het opgezet is (het binnenste)?
Door Bakker01
#3088929
Ik vraag me alleen af hoe dat dan opeens kan... :-\
Het zag er van de week zo mooi rustig uit.
Volgens mij is het nageltje wel zover gegroeid dat de scheur niet meer in het 'leven' zit, dus ik denk dat ik de dierenarts vraag om het er van de week af te knippen.
Door Lizzy
#3089201
Ik denk dat je dat moment even af moet wachten, totdat ze zoveel mogelijk weg kunnen knippen. Ik vind het er niet perse dramatisch uit zien hoor. Ik zou het pootje zelf wel in de soda blijven zetten.
Door Lil
#3089329
Dat heb ik hier ook wel eens zo gehad dat na een scheur het leven zeg maar er tussenuit piepte. Behalve baden (ik gebruik badedas, soda kan ook) doe ik daar helemaal niets aan.
Door Bakker01
#3089350
Dank jullie wel! Dan laat ik het zo en blijf ik de poot baden.
Ik denk trouwens dat er een klein schilfertje van de nagel af is en dat daarom nu het leven zichtbaar is.
Door Lil
#3089354
Bakker01 schreef: Dank jullie wel! Dan laat ik het zo en blijf ik de poot baden.
Ik denk trouwens dat er een klein schilfertje van de nagel af is en dat daarom nu het leven zichtbaar is.
dat dacht ik op de foto inderdaad te zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door