Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#3089238
Sinds gisterenavond trekt Luna met haar poot. Ik heb het toen eens goed bekeken en er een foto van gemaakt.
Wat is jullie mening? Meteen naar de DA lijkt me niet nodig, zal morgen dan wel worden, maar kan ik er zelf iets aan doen?Haar hele voet is dikker dan de ander dus ik denk dat er een ontsteking achter zit. In de soda ermee?

Afbeelding
Door Lizzy
#3089242
keetje schreef: Sinds gisterenavond trekt Luna met haar poot. Ik heb het toen eens goed bekeken en er een foto van gemaakt.
Wat is jullie mening? Meteen naar de DA lijkt me niet nodig, zal morgen dan wel worden, maar kan ik er zelf iets aan doen?Haar hele voet is dikker dan de ander dus ik denk dat er een ontsteking achter zit. In de soda ermee?

Afbeelding
Ja, ziet eruit als een nagelbed ontsteking. Whoofer van mij heeft dit ook wel gehad. Ik zou haar inderdaad in de soda zetten. En daarna Groene Leem Wondpasta opsmeren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3089254
Bij paarden zijn ze afgestapt van soda omdat dit te week zou maken en teveel irriterende stoffen bevat.
Ze zijn nu over op groene biotex.
Door keetje
#3089258
Ok, bedankt voor jullie snelle reactie's. Groene biotex heb ik in huis, (soda ook), dus ga maar weken. Ze loopt er wel op ook omdat de teen dus hoger zit. Maar eraan komen mag ik dus echt niet.
In de biotex dus.

Groene leem wondpasta? Dat is gewoon die van de groene os, die grote tube? Die heb ik ook in huis.
Door Lizzy
#3089268
keetje schreef: Ok, bedankt voor jullie snelle reactie's. Groene biotex heb ik in huis, (soda ook), dus ga maar weken. Ze loopt er wel op ook omdat de teen dus hoger zit. Maar eraan komen mag ik dus echt niet.
In de biotex dus.

Groene leem wondpasta? Dat is gewoon die van de groene os, die grote tube? Die heb ik ook in huis.
Ik vind Biotex dus echt helemaal 3 keer niks :-\. Ik vind het niks doen en juist irriterende stoffen bevatten.....
Maar goed, ik ben eigenwijs.
Ja, die pasta bedoel ik "Wond(er) pasta".
Door keetje
#3089302
Doranto schreef: Hier een da die zweert bij badedas
Dat is de gewone badedas toch? Die heb ik ook nog in huis.
Ik kon de biotex niet vinden(heeft meneer Keetje weer eens ergens voor gebruikt) en de soda hadden we net gisteren het laatste restje in de wasmachine gegooid. :(
Dacht alles in huis te hebben , dus niet.
Ze loopt nu met groene leempasta op haar poot, sok erom en dat gaat prima. Dan vanavond in de badendas.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3089307
Ja, gewoon de groene.
Volgens mij is er ook maar 1 soort. Ik heb die speciaal voor zoiets in huis gehaald.
Door keetje
#3089312
Ik heb het in huis, net gevonden. Badedas classic, groene fles. met kastanje extract ofzo. ben benieuwd. Ga het proberen.  :)
Door Lil
#3089331
Doranto schreef: Hier een da die zweert bij badedas
Mijn da maakt het nies uit, maar mijn huisarts wel. Ik doe al jaaaaaaaren alles met badedas. Mijn huisarts vind zowel soda als biotex te agressief. Toen ik een keer in het weekend niet over de badedas classic beschikte werd gezegd, dan pak maar gewoon douchgel of zo. Ook dat hielp, maar prikte helaas wel (zitten denk ik best wel rotstofjes in gewone douchegel. Sindsdien gebruik ik zonder parabenen en sls).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door