Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miekjevdv
#3088468
Heb nu voor de 2de keer mijn hond een haring aangeboden. Nu begint hij er wel aan te likken, maar opeten is er nog niet bij.

Ik heb nu de filets eraf gehaald en die onder zijn eten voor vanavond gemengd, zodat de smaken een beetje kunnen vermengen.

Mag ik ook alleen visfilets geven, zoals zalmfilet, haringfilets, dus zonder de graten?
Die filets meng ik dan wel onder zijn eten, en verdeeld over een paar dagen per week, zodat hij er geen slappere poep van krijgt door teveel visfilet in 1 keer.

Dit vooral om hem in het begin te laten wennen aan de smaak en textuur.
Want vis kvv gaat er wel super goed in.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3088499
Ja natuurlijk  :) Mocht je eerder bv zalmkarkas hebben willen geven en dit rekenen als vleesbot, zal je even moeten rekenen in je menu. 
Maar het graatje in een haring is verwaarloosbaar er vanuit gaande dat je max 10% vis in je menu hebt, dus je kan prima zonder het graatje voeren
Door Lizzy
#3088521
miekjevdv schreef: Heb nu voor de 2de keer mijn hond een haring aangeboden. Nu begint hij er wel aan te likken, maar opeten is er nog niet bij.

Ik heb nu de filets eraf gehaald en die onder zijn eten voor vanavond gemengd, zodat de smaken een beetje kunnen vermengen.

Mag ik ook alleen visfilets geven, zoals zalmfilet, haringfilets, dus zonder de graten?
Die filets meng ik dan wel onder zijn eten, en verdeeld over een paar dagen per week, zodat hij er geen slappere poep van krijgt door teveel visfilet in 1 keer.

Dit vooral om hem in het begin te laten wennen aan de smaak en textuur.
Want vis kvv gaat er wel super goed in.
Ja, dat mag. Maar je kunt de hele visjes ook goed in stukjes knippen, vermengen met het eten en dat een uurtje in laten trekken. De kans is groot dat je hond het dan wel eet. Met graad en orgaantjes is namelijk wel te prefereren.
Door miekjevdv
#3088588
@Lizzy
Ik heb gisteren de haring filets in heel kleine stukjes gesneden en al onder zijn eten gemengd, maar deze ochtend heeft hij zijn eten opgegeten, maar de stukjes haring heeft hij er goed tussen uit gehaald en laten liggen.


Ik ga straks eens proberen met zalmfilet (wij gingen toch vanavond zalm eten, dus een beetje extra meegebracht) eens kijken of hij dat wel mag.
Want , naar mijn persoonlijke mening, denk ik dat zalm toch een beetje minder sterk ruikt dan haring, misschien dat hij het dan wel mag.
Door Lizzy
#3088594
miekjevdv schreef: @Lizzy
Ik heb gisteren de haring filets in heel kleine stukjes gesneden en al onder zijn eten gemengd, maar deze ochtend heeft hij zijn eten opgegeten, maar de stukjes haring heeft hij er goed tussen uit gehaald en laten liggen.


Ik ga straks eens proberen met zalmfilet (wij gingen toch vanavond zalm eten, dus een beetje extra meegebracht) eens kijken of hij dat wel mag.
Want , naar mijn persoonlijke mening, denk ik dat zalm toch een beetje minder sterk ruikt dan haring, misschien dat hij het dan wel mag.
Slimmertje ;D ;D ;D ;D ;D

Ja, ik ben het met je eens, zalm is veel minder sterk dan haring. Ben benieuwd of hij dat wel eet! Houdt ons op de hoogte!
Door miekjevdv
#3088612
Heb hem juist eten gegeven. Hij had heel grote honger. Heeft vandaag 2 uur losgelopen in een bos.

En de zalm die ik eronder gemengd en die ging er zonder probleem in. Joepie, dan word het voorlopig zalm en kan ik eens gaan vragen bij de visboer op de mark of hij geen afval heeft van zalmen te fileren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door