Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pluto
#3087406
Staat de wereld nu op zijn kop of word ik langzaam intolerant en hardvochtig?

Zojuist in het journaal van 20.00u letterlijk een rechtspsycholoog horen zeggen dat het OM schuldig is aan het aanzetten tot zelfmoord in de zaak van het misbruikte minderjarige meisje in het hotel in Valkenburg.  :o

Vandaag is bekend gemaakt dat een tweede verdachte zelfmoord heeft gepleegd en hierover staan zogenaamde deskundigen met droge ogen te vertellen dat dit te wijten is aan het OM. Het OM zou in deze zaak gedreigd hebben met het thuis opzoeken van verdachten, (lijkt me nu net een hele handige opsporingsmethode) wanneer de verdachten zich niet, na telefonische benadering, zouden melden.
Ik denk, wellicht te zwart wit, wanneer je er niets mee te maken hebt en dus niets misdaan hebt dan hoef je ook niet bezorgd te zijn dat moeders de vrouw en de kinderen geconfronteerd worden met een bezoek van oom agent die de viespeuk des huizes zoekt.....

Ik redeneer, zoals wel vaker, kort door de bocht, onschuldig, geen zorgen. Schuldig, zorgen!
Iets met billen branden en op blaren zitten.....

Wat ik me ook meteen afvraag is of het laffer is om op een dergelijke manier, willens en wetens, iets zeer immoreel en verwerpelijk te doen als afspreken in een hotel via een loverboy/pooier en dus moeten weten dat er van alles niet in de haak zal zijn. Of hiervoor geen verantwoording af willen leggen en je omgeving, zo mogelijk, nog meer beschadigen door zelfmoord te plegen....
:-\
Door Suzanne
#3087410
Ik ga uit van 2 veronderstellingen.
Het meisje werd inderdaad gedwongen (of voelde zich gedwongen) en was  jonger dan 18.
De mannen wisten niet dat het meisje jonger was dan 18.

Of dat logisch is, of de mannen dat zouden hebben moeten weten.. ik weet het niet.

Kijk, 'vreemd gaan' is niet iets wat in mijn boekje voorkomt maar daarvoor draaien mannen en vrouwen niet de bak in.

Ik kan mij voorstellen dat het zo zou kunnen zijn dat de mannen inderdaad niet wisten dat het meisje jonger was dan 18 en dat ze nu zitten met een meer dan mega-groot schuldgevoel. Vreemd gaan is 1... een meisje van 16 echt 2.....

Ik kan mij dus voorstellen, hoe krom dat ook kan zijn, dat het inderdaad handig is te  stellen dat de mannen toch enige vorm van "bijstand" / "hulp" nodig hebben.
Zelfs kan ik me er iets bij voorstellen dat het OM inderdaad, door te handelen zoals ze deed.. de mannen "in die richting gedwongen heeft".. en dat de hele procedure anders had gekund.

Let wel: ik stel dat het eerste, grootste en enige slachtoffer het meisje is!!!
Maar, uitgaande van de veronderstelling dat de mannen het niet wistten (de leeftijd) vind ik dat ze in de media en anderszins behoorlijk zijn afgebrand.

Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar ik heb het idee dat hier toch sprake is van meerdere "slachtoffers".

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3087413
Tsjah, hier vonden wij het ook nogal een vreemd idee. . . En als je bang bent op je werk geconfronteerd te worden, kun je je altijd uit jezelf melden, straf in Nederland stelt toch niets voor. . Ik vind zelfmoord nogal zwaar voor een straf van 2 maanden schoffelen. .
Door zurca
#3087420
Net zoals die "bonny en clyde", die kregen een minder zware straf want ze hadden geen genoegen beleefd aan wat ze hun slachtoffers hadden aangedaan :o :-X :-X :-X En ohja.... ze hadden toch echt wel goed geweest voor hun slachtoffers, ze kregen wat water en mochten naar de wc.
Door Suzanne
#3087422
De mannen zijn, weer uitgaande van mijn veronderstelling dat ze de werkelijke leeftijd van het meisje niet kenden!  natuurlijk an sich wel schuldig aan het hebben van sex met een minderjarige.... maar....  nou ja, weet je, ik vind dit een complexe zaak. Ik was er niet bij (gelukkig maar) en weet niet (en WIL niet weten) of de mannen de leeftijd van het meisje kenden.

De zaak kent alleen verliezers.. ik vind "je gedwongen voelen tot zelfmoord omdat je niet met de gedachte kunt leven sex te hebben gehad met een meisje van 16" .. eigenlijk toch een te zware straf voor het delict....  ;-(

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3087428
Ik heb het ook met verbazing gelezen. Je wordt hier in Nl voor minder van je bed gelicht, dus dat ze de kans kregen zichzelf te melden was al "netjes". Konden ze ook nog aan een hulpprogramma meedoen, wat wil je nog meer. Ja nee, je mag zelf thuis vertellen dat je "naar de hoeren" bent geweest en dat ze ook nog minderjarig was.

Het OM vind ik dan ook zeker niet schuldig in deze. Niemand heeft deze " heren" gedwongen om achter hun zak aan te lopen. Wat waren ze flink en dapper toen ze met die pooier afspraken, was er nog maar tien procent van die dapperheid overgebleven om de consequenties te dragen voor de gezellige puberwipmiddag. Triest voor de familie, maar die " heren" ...geen meelij mee. Ik doe er dan ook niet aan mee om in deze van daders slachtoffers te maken.
Door Pluto
#3087430
Suzanne schreef: De mannen zijn, weer uitgaande van mijn veronderstelling dat ze de werkelijke leeftijd van het meisje niet kenden!  natuurlijk an sich wel schuldig aan het hebben van sex met een minderjarige.... maar....  nou ja, weet je, ik vind dit een complexe zaak. Ik was er niet bij (gelukkig maar) en weet niet (en WIL niet weten) of de mannen de leeftijd van het meisje kenden.

De zaak kent alleen verliezers.. ik vind "je gedwongen voelen tot zelfmoord omdat je niet met de gedachte kunt leven sex te hebben gehad met een meisje van 16" .. eigenlijk toch een te zware straf voor het delict....  ;-(

Suzanne
Daar gaat het me nu net om, ik ben zo bang (en durf ook wel te beweren dat het niet zo is) dat dit niet de reden is van de zelfmoord, maar het feit dat familie en omgeving erachter zullen komen dat je hieraan schuldig bent.



Overigens in reactie op je eerdere post, wanneer je als man afspreekt middels een jonge jongen die op het toilet zit van de hotelkamer terwijl je daar zo ongezien mogelijk bent binnengegaan, dan mag je er vanuit gaan dat je weet met iets bezig te zijn wat niet in de haak is. Minderjarig of niet, prostitutie is in ons land gereguleerd en bij ieder weldenkend man zouden alle alarmbellen moeten afgaan in zo'n situatie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3087434
Suzanne schreef: De mannen zijn, weer uitgaande van mijn veronderstelling dat ze de werkelijke leeftijd van het meisje niet kenden!  natuurlijk an sich wel schuldig aan het hebben van sex met een minderjarige.... maar....  nou ja, weet je, ik vind dit een complexe zaak. Ik was er niet bij (gelukkig maar) en weet niet (en WIL niet weten) of de mannen de leeftijd van het meisje kenden.

De zaak kent alleen verliezers.. ik vind "je gedwongen voelen tot zelfmoord omdat je niet met de gedachte kunt leven sex te hebben gehad met een meisje van 16" .. eigenlijk toch een te zware straf voor het delict....  ;-(

Suzanne
Ze kunnen natuurlijk ook zelfmoord gepleegd hebben omdat ze de schande en hoon niet konden en wilden ondergaan. Deze zaak kent maar 1 grote verliezer wat mij betreft en dat is dat meisje waar 80 man overheen geweest is.
Door Pluto
#3087435
Angelique schreef: Ze kunnen natuurlijk ook zelfmoord gepleegd hebben omdat ze de schande en hoon niet konden en wilden ondergaan. Deze zaak kent maar 1 grote verliezer wat mij betreft en dat is dat meisje waar 80 man overheen geweest is.
Dat dus.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3087436
Angelique schreef: Ze kunnen natuurlijk ook zelfmoord gepleegd hebben omdat ze de schande en hoon niet konden en wilden ondergaan. Deze zaak kent maar 1 grote verliezer wat mij betreft en dat is dat meisje waar 80 man overheen geweest is.
Dat denk ik eerder eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3087450
Misschien ben ik wel kort door de bocht, maar als mans genoeg bent je leuter in een jong ding ergens in een hotel kamer te stoppen, ben dan ook maar mans genoeg om de consequenties en de pijn van je vrouw en kinderen en omgeving te dragen.
Wisten ze dat ze geen 18 was? Geen idee, wel dat ze erg jong was. 18 of 17 wat is nou werkelijk het verschil ( behalve wettelijk)
En daarnaast ik heb toch het idee dat je wel iets zou moeten vermoeden dat er iets niet pluis is, maar dat dat bloed op dat moment ergens anders zit zeggen we maar, en ze het niet wilden zien. En ja daar zou je best wel eens een groot schuldgevoel aan over kunnen houden. Maar om nou het OM te betichten van schuld aan hun zelfmoord? Sorry je hebt een foute keuze gemaakt en daar heb je de consequenties van, is mooi om dan degene die de zaak onderzoeken de schuld te geven  :-X  ja dit breek je omgeving op, maar die keuze heb je zelf gemaakt door in een of andere hotelkamer je leuter in een zichtbaar jong meisje te stoppen en er iemand voor te betalen.
Tja grootste slachtoffer is het meisje. Maar dit gaat ook niet makkelijk zijn voor de gezinnen van de mannen.  :-\
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3087462
Tja.... ik heb me ook verschrikkelijk verbaasd over hoe makkelijk zoiets in Nederland kennelijk "geregeld" kan worden. Misschien ben ik een beetje wereldvreemd, misschien ben ik een beetje verlegen, maar als gezonde Hollandse jongen heb ik het nooit zover laten komen dat er zoveel bloed naar mijn leuter stroomde dat er onvoldoende overbleef om mijn hersenen te laten functioneren.
Ik denk de laatste tijd best wel vaak "waar is het verkeerd gegaan?" Misschien wordt ik wel een ouwe lul, maar ik kan er nog steeds niet met mijn gedachten bij dat je je "genot" laat prevaleren boven je fatsoen, boven je normenkader (als je dat al hebt, natuurlijk).

En tja... nu al twee die zelfmoord gepleegd hebben... Verschrikkelijk voor de nabestaanden. Maar om nu het OM hiervan de schuld te geven? Dat is wel heel erg goedkoop en makkelijk. Maar ja... men heeft al laten zien dat men heel erg goedkoop en makkelijk kan zijn...  :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3087464
Hoe ik het ook bekijk, kennelijk waren er twee mannen die niet verder konden met hun leven.
Wiens schuld het is dat ze deze keus hebben gemaakt zal mij een worst zijn. Deze twee mannen zijn dood. En dat kan nooit de bedoeling zijn van welke strafzaak dan ook.

Ja, het OM moet voorzichtig zijn. Maar dat de druk voor deze mannen zo hoog was dat ze hun leven hebben beïndigd... Vreselijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door