Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3086815
Joeps aquatraining in het wild....




Gaat nog steeds langzaam maar gestaag vooruit. Hij loopt op een heel rustig tempo zo'n 45 minuten tijdens een wandeling. Aquatherapie is afgelopen, heeft geen toegevoegde waarde meer. Meneertje had er ook geen smoel meer aan en gooide letterlijk zijn kont tegen de krib (kant) en liet zich vrolijk tegen de achterkant bonken. Er is geen hond in de bak bij Dominique die dat durft, juist dan zetten ze het op een lopen, maar Joep zou Joep niet zijn als ie er niet warm of koud van werd.

Vorige week bij Tannetje geweest voor acupunctuur en ze was best tevreden. Het "probleem" zit hem echt nog in zijn corestability (romp stabiliteit) en die zijn we dus vanaf vrijdag ook aan het oefenen. Tenminste.... als hij er zin in heeft, anders wordt het gewoon niets. Dat is iets waar ik best wel tegenaan loop bij Joep (alsof ik het niet zijn hele leven al heb geweten), als hij er geen zin in heeft is hij NIET te motiveren. Echt helemaal totaal niet, op geen enkele manier. We hebben via de fysiotherapeute een balancedisc gekocht en voorlopig bestaat het oefenen uit er overheen lopen. Nou is hij heel slim en loopt, als ik niet oplet, er gauw langsheen want dat ik véél makkelijker!

Om de 10 dagen krijgt hij fysiotherapie en zorgt Dominique dat hij soepel blijft. Het leek er eventjes op dat zijn voorhand overbelast zou raken, maar afgelopen vrijdag was Do heel tevreden, zijn voorpoten en schouders zijn zo soepel en pijnvrij! En hoe dat nu komt? Geen idee..... Ons plan van 2x 10 minuten lopen per wandeling lukt niet. Als ik hem na 10 minuten in de buggy zet, gaat hij over de rand hangen en als ik niet oplet springt hij eruit! :o :-X Ik laat hem dan ook maar gaan totdat ik zie dat de knollen op zijn, dan gaat hij in de buggy. Inmiddels kan hij mij prima duidelijk maken als hij echt moe is en wil blijven zitten of dat hij, na een tijdje uitrusten, nog best even struinen wil. Het is echt onvoorstelbaar hoe goed ik getraind ben.

Wij blijven hopen op een verder herstel en een betere balans, waardoor het lopen hem makkelijker af zal gaan. Mocht het, onverhoopt en niet verwacht, zo blijven als het nu is, dan is het voor alle partijen (denken wij) goed te doen. Uiteraard blijven we vechten voor een nog beter herstel. En zo zijn we al bijna 9 maanden verder!

Edit: coretraining in het wild gaat prima! Elke afgezaagde boomstam wordt door hem beklommen!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 18 mar 2015, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
#3086820
Fijn dat hij jou zo goed heeft getraind, dat zal hem moeite hebben gekost. Mensen kunnen soms zo eigenwijs zijn. Maar Joep weet wat hij wil.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3086831
Lida. S schreef: Fijn dat hij jou zo goed heeft getraind, dat zal hem moeite hebben gekost. Mensen kunnen soms zo eigenwijs zijn. Maar Joep weet wat hij wil.
:2funny: :2funny: :2funny:
Door Lizzy
#3086875
Pauline schreef: Gaat nog steeds langzaam maar gestaag vooruit. Hij loopt op een heel rustig tempo zo'n 45 minuten tijdens een wandeling. Aquatherapie is afgelopen, heeft geen toegevoegde waarde meer. Meneertje had er ook geen smoel meer aan en gooide letterlijk zijn kont tegen de krib (kant) en liet zich vrolijk tegen de achterkant bonken. Er is geen hond in de bak bij Dominique die dat durft, juist dan zetten ze het op een lopen, maar Joep zou Joep niet zijn als ie er niet warm of koud van werd.

Vorige week bij Tannetje geweest voor acupunctuur en ze was best tevreden. Het "probleem" zit hem echt nog in zijn corestability (romp stabiliteit) en die zijn we dus vanaf vrijdag ook aan het oefenen. Tenminste.... als hij er zin in heeft, anders wordt het gewoon niets. Dat is iets waar ik best wel tegenaan loop bij Joep (alsof ik het niet zijn hele leven al heb geweten), als hij er geen zin in heeft is hij NIET te motiveren. Echt helemaal totaal niet, op geen enkele manier. We hebben via de fysiotherapeute een balancedisc gekocht en voorlopig bestaat het oefenen uit er overheen lopen. Nou is hij heel slim en loopt, als ik niet oplet, er gauw langsheen want dat ik véél makkelijker!
:o :o :o :o! Joh! Echt?! Je verteld me iets compleet nieuws!!!! :o :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Om de 10 dagen krijgt hij fysiotherapie en zorgt Dominique dat hij soepel blijft. Het leek er eventjes op dat zijn voorhand overbelast zou raken, maar afgelopen vrijdag was Do heel tevreden, zijn voorpoten en schouders zijn zo soepel en pijnvrij! En hoe dat nu komt? Geen idee..... Ons plan van 2x 10 minuten lopen per wandeling lukt niet. Als ik hem na 10 minuten in de buggy zet, gaat hij over de rand hangen en als ik niet oplet springt hij eruit! :o :-X Ik laat hem dan ook maar gaan totdat ik zie dat de knollen op zijn, dan gaat hij in de buggy. Inmiddels kan hij mij prima duidelijk maken als hij echt moe is en wil blijven zitten of dat hij, na een tijdje uitrusten, nog best even struinen wil. Het is echt onvoorstelbaar hoe goed ik getraind ben.
Goed zo braaf koekje erin :biggrin2:
Wij blijven hopen op een verder herstel en een betere balans, waardoor het lopen hem makkelijker af zal gaan. Mocht het, onverhoopt en niet verwacht, zo blijven als het nu is, dan is het voor alle partijen (denken wij) goed te doen. Uiteraard blijven we vechten voor een nog beter herstel. En zo zijn we al bijna 9 maanden verder!

Edit: coretraining in het wild gaat prima! Elke afgezaagde boomstam wordt door hem beklommen!

Afbeelding
Als het nu leefbaar is, ben je echt een heel end gekomen! Je mag gerust trots zijn op jezelf en Joep(erdepoep) :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3086882
Lizzy schreef: :o :o :o :o! Joh! Echt?! Je verteld me iets compleet nieuws!!!! :o :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
>:( >:( >:( >:( ;D ;D ;D ;D

Echt... ik wist dat hij eigenwijs was, maar soms kan ik hem wel wurgen!!! Jeetjemineetje..... een eigenwijzer kadaver (zoals wij altijd zeggen) bestaat niet. En als je dan druk opvoert, nou.... dan gaat hij gewoon met zijn volle gewicht op de grond liggen en dan kun je hem niet eens meer optillen. :-X ::) ;D
Door Lizzy
#3086893
Pauline schreef: >:( >:( >:( >:( ;D ;D ;D ;D

Echt... ik wist dat hij eigenwijs was, maar soms kan ik hem wel wurgen!!! Jeetjemineetje..... een eigenwijzer kadaver (zoals wij altijd zeggen) bestaat niet. En als je dan druk opvoert, nou.... dan gaat hij gewoon met zijn volle gewicht op de grond liggen en dan kun je hem niet eens meer optillen. :-X ::) ;D
Hahahahahaha ;D ;D ;D ;D ;D

Je wou toch een rasechte Teckel? Nou, hier hebbie d'r een ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3086894
En nog steeds vind ik het zo lief dat mensen ons ook geweldig vinden! Ik vind het normaal wat we voor hem doen. Zolang je hond het leven nog leuk vindt moet je vechten zo hard je kunt. Ik realiseer me ook wel dat vechten eigenlijk het enige is waarin ik heel erg goed ben, opgeven vind ik weer veel moeilijker. Gelukkig is dat op dit moment niet aan de orde. En zijn eigenwijsheid heeft hem ook zover gebracht, ben ik ook van overtuigd.

We hebben hem vanmiddag nog eens de wieltjes omgedaan, maar hij tilt zijn achterpoten zo hoog op dat hij ze zo uit de lussen trekt. Toen ik ze zo hoog had gemaakt dat dat niet meer lukte heeft ie nog wel even met Joris om het hardst geracet. En ondanks het feit dat Joris 4 poten heeft, wint Joep het door Joris gewoon over zijn poten te rijden. ::) :P :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door