Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Yaro
#3083793
Hallo allemaal,

Ik ben alvast aan het stoeien met een menu voor Yvar, zodat ik over kan op barf zodra we uit geëlimineerd zijn. Ik twijfel even over de extraatjes.. Hoe vaak een schapenvet bonbon met knoflook en hoe vaak kokosolie.. Of overdrijf ik nu een beetje  :biggrin2:
Ik wil hem veel variatie bieden en vind het voor mn eigen overzicht even makkelijker om hem dagelijks compleet te voeren. Alleen pens en orgaan wil om en om gaan voeren.. Njah, tips zijn welkom!!  :)
Oja, ik heb een menu gemaakt voor 2 weken ivm de verdeling pens/orgaan


Maandag: kippenrugstuk - paardenvlees - geitenpens - groente - sardine
Dinsdag: geitenribben - konijnenvlees - H: eend, L: konijn, N: konijn - groente - SV met knoflook
Woensdag: hertennek - kippenvlees - runderpens - groente - ei - kokosolie
Donderdag: runderknars - rundvlees - H: kip L: kalkoen N: konijn - groente - haring
Vrijdag: eendennek -  haas - geitenpens - groente - SV met knoflook
Zaterdag: kwartelkarkas - paardenvlees - H: eend L: kip N: konijn - groente - kokosolie
Zondag: Kippenkarkas - konijnenvlees - runderpens - groente - ei

Maandag: sneeuwhoenderkarkas - geitenvlees - H: kip, L: konijn, N: konijn - groente - sardine
Dinsdag: kalkoenvleugel - hertenvlees - geitenpens - groente - SV met knoflook
Woensdag: eendenvleugels - paardenvlees - H: eend, L: kalkoen, N: konijn - groente - ei - kokosolie
Donderdag: kwartelkarkas - konijnenvlees - runderpens - groente - haring
Vrijdag: kippenrugstuk - haas - H: kip, L: kip, N: konijn - groente - SV met knoflook
Zaterdag: kalkoenennek - rundvlees - geitenpens - groente - kokosolie
Zondag: konijnenkarkas - hertenvlees - H: eend, L: konijn, N: konijn - groente - ei


Met betrekking tot mogelijke allergie verwacht ik dat hij op de meeste dingen (in eerste instantie) niet zal reageren, omdat hij dat nog niet kent. Wel heb ik mijn vraagtekens bij rund, maar dat zal verder onderzoek uitwijzen  ;)

Voor wat betreft de verdeling; hij krijgt 371 gr vleesbot, 206 gr spiervlees, 165 gr pens, 55 gr hart/lever/nier en 83 gr groente. Dit zijn de cijfertjes die uit de rekenhulp zijn gekomen, maar ik ben niet zo'n miep die alles precies tot op de gram zal gaan afwegen  :P

ik hoor graag tips en aanpassingen!!
Bedankt alvast!
Door Lizzy
#3083804
Yaro schreef: Hallo allemaal,

Ik ben alvast aan het stoeien met een menu voor Yvar, zodat ik over kan op barf zodra we uit geëlimineerd zijn. Ik twijfel even over de extraatjes.. Hoe vaak een schapenvet bonbon met knoflook
Niet. Dit is verhit schapenvet en daarom schadelijk. Rauw schapenvet van bijv. de Islamitische Slager of dierenwinkel uit de vriezer is beter (als je dat al nodig vindt, ik zie niks in schapenvet) en knoflook kun je vers geven.
en hoe vaak kokosolie.. Of overdrijf ik nu een beetje  :biggrin2:
Vijf tot 7 dagen per week, afhankelijk van hoe zwaar je hond is: 1 theelepel tot 1 eetlepel.
Ik wil hem veel variatie bieden en vind het voor mn eigen overzicht even makkelijker om hem dagelijks compleet te voeren. Alleen pens en orgaan wil om en om gaan voeren.. Njah, tips zijn welkom!!  :)
Oja, ik heb een menu gemaakt voor 2 weken ivm de verdeling pens/orgaan
OK
Maandag: kippenrugstuk - paardenvlees - geitenpens - groente - sardine
Dinsdag: geitenribben - konijnenvlees - H: eend, L: konijn, N: konijn - groente - SV met knoflook
Woensdag: hertennek - kippenvlees - runderpens - groente - ei - kokosolie
Donderdag: runderknars - rundvlees - H: kip L: kalkoen N: konijn - groente - haring
Vrijdag: eendennek -  haas - geitenpens - groente - SV met knoflook
Zaterdag: kwartelkarkas - paardenvlees - H: eend L: kip N: konijn - groente - kokosolie
Zondag: Kippenkarkas - konijnenvlees - runderpens - groente - ei

Maandag: sneeuwhoenderkarkas - geitenvlees - H: kip, L: konijn, N: konijn - groente - sardine
Dinsdag: kalkoenvleugel - hertenvlees - geitenpens - groente - SV met knoflook
Woensdag: eendenvleugels - paardenvlees - H: eend, L: kalkoen, N: konijn - groente - ei - kokosolie
Donderdag: kwartelkarkas - konijnenvlees - runderpens - groente - haring
Vrijdag: kippenrugstuk - haas - H: kip, L: kip, N: konijn - groente - SV met knoflook
Zaterdag: kalkoenennek - rundvlees - geitenpens - groente - kokosolie
Zondag: konijnenkarkas - hertenvlees - H: eend, L: konijn, N: konijn - groente - ei
Ziet er goed uit hoor! Prachtige afwisseling in diersoorten! Ik zou zelf 1 diersoort achter de hand houden en niet voeren, voor het geval je ooit opnieuw een eliminatie dieet moet doen. Liefst een diersoort waar je makkelijk aan kunt komen en die je helemaal kunt voeren, bot, vlees en orgaan.
Met betrekking tot mogelijke allergie verwacht ik dat hij op de meeste dingen (in eerste instantie) niet zal reageren, omdat hij dat nog niet kent. Wel heb ik mijn vraagtekens bij rund, maar dat zal verder onderzoek uitwijzen  ;)
Ja, dat wordt wel vaker geroepen, dat veel honden allergisch zijn voor rund. Dit is een interessant filmpje daarover:
Voor wat betreft de verdeling; hij krijgt 371 gr vleesbot, 206 gr spiervlees, 165 gr pens, 55 gr hart/lever/nier en 83 gr groente. Dit zijn de cijfertjes die uit de rekenhulp zijn gekomen, maar ik ben niet zo'n miep die alles precies tot op de gram zal gaan afwegen  :P

ik hoor graag tips en aanpassingen!!
Bedankt alvast!
Nee, eigenlijk niet. Je hebt je huiswerk uitstekend gemaakt!
Gebruikersavatar
Door Yaro
#3083817
Bedankt voor je reactie! Dan haal ik de schapenvet eruit en stop ik knoflook in het groentenprutje. Aan hoeveel tenen moet ik denken? En dan gewoon met de rest mee pureren? Yvar weegt een kilo of 33 :-)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door