Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cockerlover
#3082840
De voorbije weken stond er afwisselend Haaksbarf, Dinapet, Degomeat, Kivo en Carnibest op het menu. Afgelopen week moest ik elke nacht mijn bed uit voor één cocker, die blijkbaar hoge nood had. 's Morgens vind ik dan een vreemd hoopje in de tuin, deels goed, deels diarree.
Met Haaksbarf heb ik zelden problemen maar ik geef goedkopere merken bij om het wat betaalbaar te houden met vijf gulzigaards.
Verder hebben twee cockers een slechte adem (tanden ok), regelmatig oorontsteking, recent ééntje met tandvleesontsteking, maag- en darmklachten, jeuk, traanogen...Als ik dan lees waar KVV zo goed voor is, moet ik toch een beetje grijnzen. MAAR... ze eten het zo graag en ik heb echt niets met brok. Ik denk ook niet dat ze het zouden eten, hooguit als beloning en op wandeling gaat het wel binnen.
Toch vraag ik mij soms wel af of ik wel goed bezig ben, vermits sommige klachten evengoed nog voorkomen met KVV. Hebben jullie ook wel eens twijfels?
Door Martine-Tom
#3082883
Nee ik twijfel nooit, maar heb ook merken waar ze het gewoon niet goed op doen, kan je als test niet eens een week of 2 alleen HB geven dan weet je gelijk dat het aan die andere merken ligt. Mss kunnen ze niet goed tegen rijst?
iig CB en volgens mij Kivo hebben dat erin zitten.
Door Lil
#3082903
als ik dat lees klopt er duidelijk wat niet met de dieren.
wisselende ontlasting: giardia test gedaan?

om te zien of aan voer ligt is de tip van Martine wel handig.
Door Lizzy
#3082913
[quote="Cockerlover"]
De voorbije weken stond er afwisselend Haaksbarf, Dinapet, Degomeat, Kivo en Carnibest op het menu. Afgelopen week moest ik elke nacht mijn bed uit voor één cocker, die blijkbaar hoge nood had. 's Morgens vind ik dan een vreemd hoopje in de tuin, deels goed, deels diarree.
Met Haaksbarf heb ik zelden problemen maar ik geef goedkopere merken bij om het wat betaalbaar te houden met vijf gulzigaards.
Verder hebben twee cockers een slechte adem (tanden ok), regelmatig oorontsteking, recent ééntje met tandvleesontsteking, maag- en darmklachten, jeuk, traanogen...Als ik dan lees waar KVV zo goed voor is, moet ik toch een beetje grijnzen. MAAR... ze eten het zo graag en ik heb echt niets met brok. Ik denk ook niet dat ze het zouden eten, hooguit als beloning en op wandeling gaat het wel binnen.
Toch vraag ik mij soms wel af of ik wel goed bezig ben, vermits sommige klachten evengoed nog voorkomen met KVV. Hebben jullie ook wel eens twijfels?
[/quote]

Nou, ik zou eerlijk gezegd wel gaan twijfelen of je goed bezig bent. Kennelijk doen je honden het niet goed op deze merken KVV. Dit soort gezondheidsproblemen heeft een gezonde hond niet. Al bovenstaande problemen hoeven natuurlijk niks met de voeding te maken te hebben, maar het is wel opvallend dat deze zijn ontstaan na de intro van goedkopere merken KVV. En het hoeft niet, maar het kan dus wel. Kun je tijdelijk terug over naar Haaksbarf om te kijken of de problemen verdwijnen?

Ik heb nooit twijfels. Maar dat komt dan ook omdat ik zelf samenstel en weet wat ik geef.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3082927
Hoe lang staan ze nu op kvv in plaats van brok? Kan het ontgiften zijn?

Bedenk dat goedkoop vaak duurkoop is. Als je straks naar de da moet ben je meer kwijt dan wanneer je ze op wat duurder voer zet.
Zelf samenstellen is ook goedkoper dan kvv. Misschien is dat een idee?
Of de mixen van degomeat, die zijn ook wat goedkoper maar wel kwalitatief beter.
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3082950
[quote="Hope"]
Hoe lang staan ze nu op kvv in plaats van brok? Kan het ontgiften zijn?

Bedenk dat goedkoop vaak duurkoop is. Als je straks naar de da moet ben je meer kwijt dan wanneer je ze op wat duurder voer zet.
Zelf samenstellen is ook goedkoper dan kvv. Misschien is dat een idee?
Of de mixen van degomeat, die zijn ook wat goedkoper maar wel kwalitatief beter.
[/quote]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben sinds ik zelf samenstel duurder uit dan KVV, want ze heeft meer van BARF nodig om op gewicht te blijven dan met KVV (die was een stuk vetter).
Verder goede vragen en kunnen ze ook niet een lichte allergische reactie hebben op een bepaald diersoort?

Toen ik nog kvv gaf had ik ook met mijn hond een beetje dezelfde klachten als je nu omschrijft. Ik heb bijna alle merken geprobeerd maar nergens tevreden over, altijd had ze wel wat, meestal diarree, jeuk, spugen en traanoogjes. Nu ik het zelf samenstel is alles over behalve de traanoogjes, maar voor mijn oude dame zijn de lastigste klachten over.
het blijft inderdaad lastig om goed te kunnen kiezen tussen de financiën en goed (duurder) voer, ik heb makkelijker praten natuurlijk met maar 1 hond die me nu rond de 7.50 euro in de week kost aan voer.

Twijfels heb ik nu niet meer gelukkig, maar toen ik nog zo zat de zoeken tussen alles wat er bestond wel...
Door fransbulletje
#3082979
Het is uitzoeken op welke kvv je hond goed reageert.
Hier heb ik jaren de biologische Carnibest gegeven en daar deden ze het super op. Ook wel afgewisseld met Darf maar dat ging niet goed is te wisselend van samenstelling.
Eind vorig jaar begon Jules aan zijn poten te likken en kreeg rode liezen.
Gestopt met de Carnibest en overgezet naar CarniVoer, alle verschillende soorten.
Na 6 weken was Hugo een kilo afgevallen en Jules een pond. Ontlasting was soms goed maar vaak te slap.
Op advies van mijn verkooppunt de bullen een paar weken op Farmfood  rund hart/pens gezet en de problemen waren na een paar dagen over.
Het heeft dus niet altijd met goedkope kvv te maken als je honden het er niet goed op doen. CarniVoer is een van de duurdere. De heren zijn weer terug op gewicht en de CarniVoer voorraad opgevoerd in combinatie met de Farmfood. Zo bleef de ontlasting goed.
Nu krijgen de heren CarniVoer wild, Carnis eend/kalkoen , Carnis rund/kip, TamRo compleet en Farfmood rund hart/pens. Met deze merken wisselen we lekker af en we zullen zien hoe ze het erop gaan doen.
Het blijft uitproberen.
Door Cockerlover
#3084785
En dan vergeet ik nog te melden dat er eentje nog altijd de drolletjes van de andere gaat opeten >:( . Vanmiddag nog vrat ze in het bos iets op, waardoor mijn zus laconiek zei dat ik misschien eens brokken moest gaan geven. Mooi niet dus.  :o
Ik heb de voorbije dagen hoofdzakelijk HB gegeven, met af en toe Dinapet erbij. Ik denk dat Degomeat de boosdoener is. Spijtig, want daar zit een aantal wildsoorten in het aanbod.
Carnivoer is hier ook geen succes, Carnibest dan weer wel. Van Tinlo ging er hier ook eentje braken.
Zelf samenstellen voor vijf cockers is hier echt geen optie, daar begin ik niet aan. Het aanbod KVV is groot genoeg, daar moet iets tussen zitten waar ze het goed op doen. Eens een keertje diarree is ook nog geen reden tot paniek, maar het moet niet te gek worden.
Hope, ontgiften kan niet, ze staan hier al van pup af op vers. Brok komt hier al minstens vijf jaar niet meer binnen. De fokster van mijn teefje van drie jaar, wilde een zak brokken van 15kg meegeven  :whistle:. Ik heb beleefd bedankt en gezegd dat ik geen plaats had voor zo'n grote zak.  :)
Het teefje dat nu een beetje last heeft, is wel schijndrachtig. Misschien heeft dat ermee te maken?
Door Lizzy
#3084949
[quote="Cockerlover"]
En dan vergeet ik nog te melden dat er eentje nog altijd de drolletjes van de andere gaat opeten >:( . Vanmiddag nog vrat ze in het bos iets op, waardoor mijn zus laconiek zei dat ik misschien eens brokken moest gaan geven. Mooi niet dus.  :o
Ik heb de voorbije dagen hoofdzakelijk HB gegeven, met af en toe Dinapet erbij. Ik denk dat Degomeat de boosdoener is. Spijtig, want daar zit een aantal wildsoorten in het aanbod.
Carnivoer is hier ook geen succes, Carnibest dan weer wel. Van Tinlo ging er hier ook eentje braken.
Zelf samenstellen voor vijf cockers is hier echt geen optie, daar begin ik niet aan. Het aanbod KVV is groot genoeg, daar moet iets tussen zitten waar ze het goed op doen. Eens een keertje diarree is ook nog geen reden tot paniek, maar het moet niet te gek worden.
Hope, ontgiften kan niet, ze staan hier al van pup af op vers. Brok komt hier al minstens vijf jaar niet meer binnen. De fokster van mijn teefje van drie jaar, wilde een zak brokken van 15kg meegeven  :whistle:. Ik heb beleefd bedankt en gezegd dat ik geen plaats had voor zo'n grote zak.  :)
Het teefje dat nu een beetje last heeft, is wel schijndrachtig. Misschien heeft dat ermee te maken?
[/quote]

Poep eten is eigenlijk nooit gerelateerd aan wat je je honden te eten geeft. Honden doen dat gewoon... Sommige. Vieze smerige gore dieren zijn het :o :biggrin2:. Wat je kunt proberen is om een kuurtje probiotica te geven. En misschien kun je wat extra ruwvezel door het voer gaan doen in de vorm van groentenmix. Dat wil ook nog wel eens helpen bij poep eten maar ook bij onregelmatige ontlasting.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door