Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3082104
Oktober 2013 brachten Mini en Maxi een donker Eikenhouten tafel bij mij van uit Zevenaar. Mooie tafel maar met wat gebruikers sporen. Na lang nadenken heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het tafelblad geschuurd met een vlakschuurmachine en schuurpapier 120. Daarna gebeitst met eiken beits. Goed gelukt. Nu voor de 2e keer licht schuren en dan nog een keer beitsen. Wat doe ik daarna erop ?? Glitsa een goed idee ?? Of parketlak ?? Ik wil graag een slijtvast blad hebben.
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#3082105
Ik heb krasvaste beits, daar over hoeft niks meer ,het merk is Avis professional timbercote , had ik voor de tafel buiten gekocht maar heb ik ook op de salontafel gebruikt , gekocht bij een verfspeciaal zaak
Succes met de tafel  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3082110
*Lia* schreef: Oktober 2013 brachten Mini en Maxi een donker Eikenhouten tafel bij mij van uit Zevenaar. Mooie tafel maar met wat gebruikers sporen. Na lang nadenken heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het tafelblad geschuurd met een vlakschuurmachine en schuurpapier 120. Daarna gebeitst met eiken beits. Goed gelukt. Nu voor de 2e keer licht schuren en dan nog een keer beitsen. Wat doe ik daarna erop ?? Glitsa een goed idee ?? Of parketlak ?? Ik wil graag een slijtvast blad hebben.
Glitsa is goed, parketlak ook, botenlak kan ook nog.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3082114
Angelique schreef: Glitsa is goed, parketlak ook, botenlak kan ook nog.

Ik had er een laagje jachtlak over gedaan, na een grondige poetsbeurt om de was eraf te krijgen. Maar dat kon ik er vrij gemakkelijk weer af krijgen, dus was geen succes. Nu dus radicaal de schuurmachine eroverheen gedaan. Het is een tafel met een gedisseld blad, dus niet vlak. Hij ziet er nu goed uit, maar ik wil nog een laagje beits en dan iets goed hards eroverheen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door