Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3079228
Zo langzamerhand weet ik het niet meer. Fjurdy is vorig jaar zo ziek geweest, en krijgt sindsdien home cooked met wat blik. Nu vond ik de laatste weken dat hij weer steeds vaker dunne ontlasting had. Ik ben hem enzymencomplex er bij gaan geven om zijn vertering te ondersteunen. Verder krijgt hij kurkuma pasta, wat hem beduidend goed doet. Ik heb geprobeerd om weer een klein beetje rauw vlees door zijn eten te doen, wat als resultaat weer diarree gaf dus daar ben ik weer mee gestopt.
Nu heeft hij sinds 2 dagen felgele ontlasting met ontzettend veel slijm er bij. Verder is hij wel vrolijk, maar heeft ontzettende honger. Hij krijgt een pond eten per dag omdat hij anders te mager wordt.

Nu ga ik vloeken in de kerk, maar ik heb besloten om b...... te gaan proberen voor mijn ventje omdat ik niet meer weet wat ik nu nog zou kunnen doen. :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3079234
Héél soms is dat inderdaad de enige optie, maar dan moet er volgens mij echt wel iets aan de hand zijn met de spijsvertering.
Mijn zus heeft een hond die iets aan zijn darmen heeft (ben de naam even kwijt) die verdraagt alleen een bepaalde soort brok (via Tannetje).
Maar ja, zoals gezegd is dat dus geen gezonde hond.
Door tt-tjes
#3079242
Doranto schreef: Héél soms is dat inderdaad de enige optie, maar dan moet er volgens mij echt wel iets aan de hand zijn met de spijsvertering.
Mijn zus heeft een hond die iets aan zijn darmen heeft (ben de naam even kwijt) die verdraagt alleen een bepaalde soort brok (via Tannetje).
Maar ja, zoals gezegd is dat dus geen gezonde hond.
Nou ja, mijn ouwetje van 13,5 is alles behalve gezond. Hij heeft een te traag werkende schildklier, heeft chronische pancreatitis, heeft problemen met zijn lever.
Is de laatste maanden al vaker heel ziek geweest, dus..........
Door Dagmar S
#3079269
Ik hoop dan voor jou en je lieverd dat de brokken helpen zodat hij zich weer lekker gaat voelen en nog jaren mee kan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3079276
Dan hoop ik maar dat het je wat goeds brengt.

Mijn oudje toendertijd (+14) kon na een infectie geen rauw meer verdragen, dat bleef maar dun. Dus haar laatste jaar heeft ze alleen gekookt voer gehad. Mocht gekookt goed gaan bij Fjurdy dan zou ik het ook daarbij laten en niet proberen om nog rauw erdoor te geven.
Door tt-tjes
#3079347
Angelique schreef: Dan hoop ik maar dat het je wat goeds brengt.

Mijn oudje toendertijd (+14) kon na een infectie geen rauw meer verdragen, dat bleef maar dun. Dus haar laatste jaar heeft ze alleen gekookt voer gehad. Mocht gekookt goed gaan bij Fjurdy dan zou ik het ook daarbij laten en niet proberen om nog rauw erdoor te geven.
ik heb maar 1 dag een klein beetje konijn erbij gedaan. Verder krijgt hij al maanden gekookt maar dat gaat op dit moment ook niet goed. Ik heb straks Tannetje gesproken en heb een tip gehad om zijn eten wat warm te maken en de enzymen een kwartier in zijn eten te laten staan. En anders misschien zymoral gaan proberen.
Door charmed
#3079368
Toen mijn oudjes het punt hadden bereikt dat ze niet meer verteerden, heb ik ze gewoon op Pancreas KVV gezet, dan hoeft hun eigen lichaam niet meer zoveel te doen, en de diarree was over. Een paar hadden dan ook geen pancreasinsufficientie, maar hadden om andere redenen (o.a. zeldzame tumor) verteringsproblemen, maar gewoon pancreas KVV gegeven en dat ging prima. Op 30*C gevoerd en ze aten met smaak en geen diarree meer.

Maarja, geen idee of dat met pancreatitis werkt :( wellicht niet.
Laatst gewijzigd door charmed op vr 27 feb 2015, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3079496
balen zeg..hoop dat eten warm maken helpt voor hem. Vraag Tannetje anders ook eens naar die fulvinezuur, primefulvic, dat werkt hier met spijsvertering wel goed...sterkte met Fjurdy!
Door tt-tjes
#3079517
Kurkuma gaat gewoon goed. Rauw dus ook de pancreas kvv gaat niet goed. Ik ga eerst nog proberen met voer warm makrn en enzymentablet fijn maken. De acanabrokjes vind hij wel lekker en krijgt hij tussendoor wat.
Door inni
#3079670
Ik gaf de pancreas aan Berre ook op lichaamstemp (ook de enzymen die ik een tijdje probeerde). Maar ik heb altijd gezegd......Berre  (en de andere twee hier ook) krijgen bij problemen dat waat ze 't goed op doen en als dat brok is of boterhammen met choco of roomsoezen.......so wat.....ziek zijn is ook niet gezond
. Hopelijk gaat het voor hem nu wel goed....succes
Door charmed
#3079749
Als je nu Pancreas KVV geeft en daardoor nog een klein beetje enzymen, dat zou moeten helpen.
tt-tjes schreef: Kurkuma gaat gewoon goed. Rauw dus ook de pancreas kvv gaat niet goed. Ik ga eerst nog proberen met voer warm makrn en enzymentablet fijn maken. De acanabrokjes vind hij wel lekker en krijgt hij tussendoor wat.
Door san :)
#3080574
kan het niet een virusje zijn? Ik zie dat dit ook rondwaaiert.
evt wat psyllium vezeltjes door zn eten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door