Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wakeupkitty
#3072233
Beste Forum leden.
Mijn naam is Kitty en ik woon in Hongarije.
Ik wil mijn honden hier ook BARF-en maar dat valt niet mee. Mn voor mijn 2 pups (wolfshonden) en hun blijvende diarree (zo van fokker, 2 verschillende trouwens).
In de winkels hier is nauwelijks hondenvlees te koop en ook bij de slagers ligt vaak niets ondanks een lange producten en prijslijst.
Mijn ene pup is nu 12 weken de ander 10 weken. Beide wel levendig maar je voelt bij de jongste duidelijk de ribben.
De oudste heeft 3 dagen niets gegeten bij komst leek ook niets te kennen.
tegen diarree geef ik nu rijst met kip en bouillon en wat (lam met rijst) brokken overgoten met kokend water om eea betere verteren.
Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat de rijst de diarree stopt (had ik ook nooit bij mijn andere honden. Overigens altijd geleerd dat rijstewater stopt niet de rijst).
Ik kan de honden niet overschakelen op compleet BARF als dit hier domweg niet te krijgen is.wie heeft er tips/suggesties wat ik kan voeten. Kip ligt er wel ook kippenpootjes (kookt de arme mens hier S op van). Stropen van hazen en fazanten zie ik niet zo zitten.
Elke suggestie/tip mbt (deels) BARF en tegen diarree is van harte welkom.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3072301
Je zou eens kunnen kijken wat je wel kunt krijgen. Misschien kipkarkas met rundvlees? Een stuk pens? Van welke dieren is er wat te krijgen, en kun je het 'afval' van die leveranciers misschien voor een leuk prijsje krijgen?

Je kunt met de kippenpootjes beginnen. Als dat hetzelfde is als hier in de winkel, kun je dat als bot en spiervlees compleet geven, er zit vaak meer vlees dan bot aan.

Kun je ook aan organen komen? Pens is belangrijk, maar ook hart, lever en nier.
Door Martine-Tom
#3072303
Afval heb je in Hongarije niet echt, alles word daar gebruikt. Enige wat er te krijgen is is volgens mij voor humaan gebruik...en das erg kostbaar...
Door wakeupkitty
#3072371
Er is hier idd weinig afval als slager al iets heeft is het kip. De kippenpootjes zijn letterlijk die tenen. Heb ik.in Nederland nog nooit in de super of bij slager gezien. Onze kippenboer die vroeger aan huis kwam gooide er altijd een paar op straat en daar vochten wij als kinderen om. Beetje aan de pezen trekken en teentjes bewogen.
Rund is zeldzaam en eigenlijk niet te krijgen.
Varken soms maar mensen houden zelf varken en of kippen.  Orgaan enz gaat allemaal in de worsten en salami's, koppen enz alles wordt gebruikt of soep van getrokken.
Aanbod wat betreft groente is minimaal.  Gele sperziebonen en doperwten in pot. Spinazie en brokkoli in diepvries. wortels, ui, paprika en tomaat is het dagelijkse menu.
Soms pompoen of bloemkool of sla of kool.
Ik ga in ieder geval morgen eens kijken op de markt. Eendagskuikens bvb ook nog nooit gezien.
Wie weet heeft de slager hart.
Door Martine-Tom
#3072376
Je zou eens bij das tierhotel kunnen kijken, dat is een online bestelsite voor barf in duitsland, die sturen ook naar NL en oostenrijk dus wie weet ook naar hongarije...
Door Annemarie Rijnveld
#3072419
Er bestaan ook on-line Barf-sites in Slovenie, Tsjechie, en nog wat landen in de buurt van Hongarije...je kan ze vinden via Facebook d.m.v. het intikken ''Barf'' enkele hebben mooi wildvlees producten.
Door Anne in Zweden
#3072423
Martine-Tom schreef: Je zou eens bij das tierhotel kunnen kijken, dat is een online bestelsite voor barf in duitsland, die sturen ook naar NL en oostenrijk dus wie weet ook naar hongarije...
Jep! http://www.das-tierhotel.de/lieferung

Verzendkosten zijn 16,50 € per doos van 28 kilo. Is niet niks, maar dan heb je wel behoorlijk wat keus qua producten, en Tierhotel is naar verhouding (= vergeleken met andere aanbieders in Duitsland) niet duur. 
Door Martine-Tom
#3072424
Anne in Duitsland schreef: Jep! http://www.das-tierhotel.de/lieferung

Verzendkosten zijn 16,50 € per doos van 28 kilo. Is niet niks, maar dan heb je wel behoorlijk wat keus qua producten, en Tierhotel is naar verhouding (= vergeleken met andere aanbieders in Duitsland) niet duur.
Zo goed was mijn Duits niet dat ik dat kon vinden  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Berna
#3072483
Ik ga regelmatig naar Hongarije (2 hongaars gefokte honden).
Ik sla mijn slag altijd bij de Tesco. Is niet zo goedkoop, maar het lukt vrij aardig een menu compleet te krijgen wat vakantie waardig iS. Ik vind er altijd kip, kalkoen, konijn en rund. Zowel organen als spiervlees en karkas. Als je er woonachtig bent moet je via slagers toch wel pens enzo kunnen bemachtigen..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3072487
wakeupkitty schreef: Er is hier idd weinig afval als slager al iets heeft is het kip. De kippenpootjes zijn letterlijk die tenen. Heb ik.in Nederland nog nooit in de super of bij slager gezien. Onze kippenboer die vroeger aan huis kwam gooide er altijd een paar op straat en daar vochten wij als kinderen om. Beetje aan de pezen trekken en teentjes bewogen.
Rund is zeldzaam en eigenlijk niet te krijgen.
Varken soms maar mensen houden zelf varken en of kippen.  Orgaan enz gaat allemaal in de worsten en salami's, koppen enz alles wordt gebruikt of soep van getrokken.
Aanbod wat betreft groente is minimaal.  Gele sperziebonen en doperwten in pot. Spinazie en brokkoli in diepvries. wortels, ui, paprika en tomaat is het dagelijkse menu.
Soms pompoen of bloemkool of sla of kool.
Ik ga in ieder geval morgen eens kijken op de markt. Eendagskuikens bvb ook nog nooit gezien.
Wie weet heeft de slager hart.
Dat vindt mijn moeder ook. En die koppen eten ze ook gerust op  :biggrin2: Maar eh rund is er toch ook wel en toch ook veel groenten. Heb daar toch altijd veel groenten gehad, of ja dat was natuurlijk allemaal uit de tuin, of gekregen van buren etc. Maar in de winkels ligt het daar toch ook?
Hart enzo eten ze ook zelf. Dus dat zou bij een slager toch ook verkrijgbaar moeten zijn.
Lijkt me toch erg lastig, wij zijn hier wel mooi verwent met het barfaanbod, succes!
Door Kiraly
#3072816
Ik weet niet waar je zit in hongarije, maar bij de auchan verkopen ze kippenekken, karkasen poten en de rest van de kip. Ganskarkasen en organen, kalkoen en heel veel andere dieren. De hele grote auchans hebben ook verse vis of viskoppen. De prijs voor sommige dingen zijn duur en bijv ganskarkas kost bijna niks. Ook bij je buren kan je vragen of ze jagers kennen voor hert of ander wild. Hoop dat je wat vindt.
Door wakeupkitty
#3072892
Bedankt voor alle tips.  Niet elke tesco hier is even groot ook niet wat voorraad betreft maar ga morgen kijken wat er is. Veel winkels in mijn omgeving hebben helaas een karige bevoorrading.  Vandaag heb ik in ieder geval kippennekjes,  kippenlever en kippenrug kunnen kopen. Haas ed zie ik hier alleen tijdens feestdagen en ook de diepvries kent niet echt vleesproducten (alleen de visstick lijkt in).
Ik ga in ieder geval ook eens op die sites kijken naar mogelijkheden.
Er zit wel een fazantenfokker in de buurt (verder geen buren in 8 km omtrek) maar die heeft al laten weten dat hij de honden afschiet als hij ze ooit in de buurt ziet. Met een beetje geluk landen er een paar in mijn tuin.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3073095
Mijn ouders wonen al vrij lang in Hongarije en zij eten met enige regelmaat rundvlees en dat komt van de slager! Zij wonen in een dorpje wat niet bekend is bij toeristen,dus daar ligt het niet aan. Mijn vader vertelde ook dat bij een Tesco idd de meeste producten wel te koop zijn,ook lam. Even voor jouw beeldvorming,mijn ouders wonen ongeveer 75km van Siófok vandaan.
Gebruikersavatar
Door Berna
#3073121
Waar ergens woon je?
Ben op meerdere plaatsen geweest en heb bij Tesco altijd mn slag kunnen slaan. Oostenrijkse grens, Balaton, omgeving Budapest en zuiden van Hongarije.. alle Tescos zijn groot. Assorti zal iets verschillen. Maar je kunt er vaak veel krijgen. Zeker die in de omgeving van grotere steden.
Honden laten stropen voor hun eten lijkt me overigens een slecht plan. Het is de broodwinning van jou buurman  ;)
Door Kiraly
#3073194
Ik ben in de omgeving van keckemet zelfs een nederlanders tegen gekomen die daar wonen, die met een bus rijden waar met grote letters op stond bullen en versvoer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door