Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3071398
Vanaf welke leeftijd zijn pups in staat om zelf wat puppymelk van een schoteltje te drinken? Ze zijn 12 dagen.
Ik heb namelijk pups die 100 gram per dag groeien en pups die 30 gram groeien (en alles daartussen). In het begin, toen Saar er continu bij lag, groeide ze allemaal evenredig maar nu ze gaat voeden is het gewoon vechten om de beste spenen. Mij bemoeien met aanleggen vindt Saar helemaal niks. Ik moet wel benadrukken dat ik me geen grote zorgen maak omdat ze allemaal tevreden zijn, volle buikjes lijken te hebben en er totaal geen onrust is. Maar vandaag bracht ik Saar een bakje geitenmelk en er kwam er eentje heel nieuwsgierig op af en likte het zo van mijn vingers. Dus vandaar dat ik dacht dat ik die langzame groeiers misschien toch 2x per dag een beetje FarmFood melk bij zou kunnen geven...
Door tessa
#3071480
Hier lukt het zo rond de 18 dagen, als ze jonger zijn fles ik bij. Maar ik zou me totaal niet druk maken als ik het zo lees. 30 gram per dag aankomen is helemaal prima, 100 gram is ( voor jouw ras) wat veel maar geen probleem. Als je over gaat op vaste voeding trekt het allemaal weer recht ;)
Door Lizzy
#3071493
Ik heb ze tot 4 weken geflest. Bij mij gingen ze zwemmen in melk en ze werden er helemaal nat en koud van. En dik maken met behangerslijm (rijstepap) vind ik smerig en goor en ongezond.

Maar ik ging tevreden pups niet bijvoeren.
Door Jantina
#3071510
Ok nee dan zijn ze daar echt te jong voor nog. Bedankt. Ik ga ook geen pap maken hoor, echt niet nodig. Maar de groei moet er wel in blijven.
Door tessa
#3071525
Ik koppel de grootste vreetzakken gewoon tijdig ( als de melk gaat schieten) af en leg er een 'mindere' pup aan. Die dikzakken hebben altijd de beste plek. En kwaad dat ze dan worden, woest gaan ze dan weer op zoek naar de goede tiet, ha ha
Gebruikersavatar
Door Riek
#3071576
Het pupje wat ik bijvoedde in Charlotte's nest ging met ongeveer 3 weken uit een schaaltje drinken.
Vanaf dat moment ging wel het flessen moeizamer, daar had hij geen geduld meer voor, maar hij dronk voldoende uit het bakje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door