Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3069361
Mijn Am. Staff teefje (10 jaar)  is klein en compact en weegt nu 26 kg. Er mag wel +/- 2 kilo van af.
Toen ik brokken voerde, moest ik letten op de hoeveelheid omdat ze snel te dik word.
Dit probleem heb ik nu ook met kvv.
Op het moment krijgt ze even smuldier (400 gr/dag), maar wil wat anders gaan voeren waar meer smaken in te krijgen is.
Ik heb al eens ergens gelezen dat Lotgering bv een vet product is. Dit is dan niet aan te raden?
Is Kivo bv een goede kvv voor honden die aanleg hebben om dik te worden?

Welke hoeveelheid moet ik gaan voeren om haar iets te laten afvallen?
#3069417
Ik zou haar zeker niet minder gaan voeren dan die 400gr, dat is 1,67% van het gewenste gewicht(en 1,5% van het huidige gewicht) Aanbevolen wordt in ieder geval 2%... Kan het niet zijn dat ze te weinig krijgt en daardoor in de 'spaarstand' is geslagen?

Hier; http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken kan je verschillende kvv's vergelijken en ook selecteren op magere mixen.
Lotgering staat er om bekend erg vet te zijn(adviseren zelf ook 1-1,5% van het lichaamsgewicht te voeren, terwijl dit dus normaal iig 2% is)
Door Lil
#3069651
[quote="Inge en Bono"]
Ik zou haar zeker niet minder gaan voeren dan die 400gr, dat is 1,67% van het gewenste gewicht(en 1,5% van het huidige gewicht) Aanbevolen wordt in ieder geval 2%... Kan het niet zijn dat ze te weinig krijgt en daardoor in de 'spaarstand' is geslagen?

Hier; http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken kan je verschillende kvv's vergelijken en ook selecteren op magere mixen.
Lotgering staat er om bekend erg vet te zijn(adviseren zelf ook 1-1,5% van het lichaamsgewicht te voeren, terwijl dit dus normaal iig 2% is)
[/quote]

Hier toch echt honden die minder dan 2% nodig hebben. Niets spaarstand, maar minder voeren.

Kivo is erg vet.

Haaksbarf, tinlo is minder vet.
Door Martine-Tom
#3069688
[quote="Lil"]
Hier toch echt honden die minder dan 2% nodig hebben. Niets spaarstand, maar minder voeren.

Kivo is erg vet.

Haaksbarf, tinlo is minder vet.
[/quote]Ik heb ergens eens een topic voor Tom geopend, die zat toen ook op iets van 1.5% en oa lizzy gaf toen ook aan dat dat echt wel de bodem is, er is toch een minmale hoeveelheid die een hond moet eten om al zijn voedingsstoffen binnen te krijgen, voor Tom lag de oplossing verbazingwekkend genoeg in meer voeren, hij eet nu wisselende hoeveelheden tussen de 2 en 3% en dat gaat goed  :)
Door Martine-Tom
#3069745
[quote="hannabelgje"]
Zoë krijgt ook minder hoor. Die weegt rond de 17 kg en die krijgt maar 200-220 gram barf per dag. Ze krijgt er wel gedroogde snacks naast. Die groeit anders echt dicht na haar sterilisatie.
[/quote] :o
Das wel heul weinig, Tom eet hetzelfde en die weegt maar 7 kilo....ben je niet bang dat ze tekort krijgt?
#3069779
Hier ook aan het uitproberen de Berner miet echt afvallen, woog week of 3 terug 49 kilo moet zeker 5 af, geef nu 400 Gr KVV en 100 Gr groente en magere kwark, maar denk dat het ook te weinig is.
Tussen doortjes bijna niks , gedroogd maagje als koekje
Volgens de barf rekenhulp met 2% moet ze 800 Gr barf hebben, KVV is toch ongeveer gelijk?
Geef nu wisselend barf en KVV wel mager , ben ook bang voor te kort, bovendien barst ze van de honger ook nog is door de epi medicijnen
#3069818
Is meer beweging niet een optie? Spaarstand geloof ik niet zo in, tenzij je het aan het gedrag merkt (sloom, veel slapen). Ik zou meer trainen en bewegen, spieren verbruiken tenslotte ook energie in rust. Verder inderdaad weinig vet geven en misschien wat meer groente, afhankelijk van of en hoeveel je dat al geeft. Wild is vaak mager, net als paard en konijn. Haaksbarf en Tinlo zijn merken van magere kvv. Sla alleen niet door in het mager voeren, een kleine hoeveelheid vet blijft nodig vanwege de essentiële vetzuren. Blijf daarom ook vette vis voeren (of visolie).
#3069855
Ik ben de beweging weer aan t opvoeren.
Door de weeks ga ik met donker weg en kom ik helaas met donker thuis en moet ze t vd weekenden hebben.
Gelukkig is t nu licht als ik thuis kom en mag ze lekker rennen.
Ik voer voornamelijk kvv en wat botten/ribben/staart.
Met groente geen ervaring.
#3069860
Ik geef der nu ook iets meer 500 gr en 100 Gr groente
KVV paard/ wild en zo nu en dan konijn barf en kip
Bewegen doet ze zat loop gauw 2 uur per dag kan niet meer der voor poten zijn niet zo best
Dus bv fietsen word niks
Door Martine-Tom
#3069872
[quote="kakocavi"]
Is meer beweging niet een optie? Spaarstand geloof ik niet zo in, tenzij je het aan het gedrag merkt (sloom, veel slapen). Ik zou meer trainen en bewegen, spieren verbruiken tenslotte ook energie in rust. Verder inderdaad weinig vet geven en misschien wat meer groente, afhankelijk van of en hoeveel je dat al geeft. Wild is vaak mager, net als paard en konijn. Haaksbarf en Tinlo zijn merken van magere kvv. Sla alleen niet door in het mager voeren, een kleine hoeveelheid vet blijft nodig vanwege de essentiële vetzuren. Blijf daarom ook vette vis voeren (of visolie).
[/quote]Geloof het of niet, Tom kreeg 1.5% en kwam alleen maar aan, eet nu, zeker met de kou 3% en is sindsdien 4 ons afgevallen. HIj was toen alleen maar heel hyper, enorm opzoek naar eten, schooide als een gek, en dat is allemaal over nu, als hij binnen is is ie gewoon rustig, hij schooit niet meer, eet niks meer van straat....
Door Lil
#3069968
[quote="Martine-Tom"]
Geloof het of niet, Tom kreeg 1.5% en kwam alleen maar aan, eet nu, zeker met de kou 3% en is sindsdien 4 ons afgevallen. HIj was toen alleen maar heel hyper, enorm opzoek naar eten, schooide als een gek, en dat is allemaal over nu, als hij binnen is is ie gewoon rustig, hij schooit niet meer, eet niks meer van straat....
[/quote]

Ik heb dat geprobeerd, maar het werkte echt niet meer voeren!

Volgens mijn dietiste bestaat spaarstand niet, dus zit ik nu als mens ook heel laag en waarempel langzaam gaat er iets af.

Ik heb overigens nooit minder dan 1,5% gevoerd en dat is ex groente. Maakt ook verschil of je groente erbij rekent denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door