Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3056838
Ok, misschien een hele gekke hersenspinsel van mij maar dacht vraag het toch eens hier

2 weken geleden zijn onze honden geënt voor Rabiës ivm onze vakantie, en sinds die tijd loopt Kay (de oudste) met traanstrepen, en zag ik vandaag dat Daan (de jongste) ook begon ?

Zou dit toeval kunnen zijn, of zou het misschien een reactie op de enting kunnen zijn ?

Zegt iemand dit iets ?  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3057137
Tja, het zou natuurlijk een overschot aan afvalstoffen kunnen zijn.

Je zou eens kunnen kijken of het beter wordt als je er een kuur groene leem in stopt. Dat kan hoe dan ook nooit kwaad na zo'n enting.
Door inni
#3057183
Berre (maltezer) kreeg ooit ergere traanstrepen en rode verkleuring van de haren rond zijn poeper en die op zijn buik en in z'n liezen na een ab kuur. Enkele maanden later merkte ik ineens dat het bijna verdwenen was.
Gebruikersavatar
Door pike
#3061500
Roodverkleuring bij ogen komt door traanvocht, roodverkleuring van de haren rond poepert en op buik en in liezen of op pootjes wordt veroorzaakt door speeksel, dus door likken en/of bijten (ten gevolge van jeuk of andere huidirritatie). Roodverkleuring van de vacht is dus geen symptoom maar duidt wel op problemen omdat de hond likt en bijt. Traanstrepen kunnen het gevolg zijn van verstopte traanbuisjes. Dit is makkelijk vast te stellen bij de da.
#3061605
pike schreef: Roodverkleuring bij ogen komt door traanvocht, roodverkleuring van de haren rond poepert en op buik en in liezen of op pootjes wordt veroorzaakt door speeksel, dus door likken en/of bijten (ten gevolge van jeuk of andere huidirritatie). Roodverkleuring van de vacht is dus geen symptoom maar duidt wel op problemen omdat de hond likt en bijt. Traanstrepen kunnen het gevolg zijn van verstopte traanbuisjes. Dit is makkelijk vast te stellen bij de da.
En evt een lichte irritatie op de oogbol.
Dat kan een haartje, een zandkorreltje, de eerste vorst, oosten wind zijn.
Probeer eens Ocuheel.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door