Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door little-wolf
#3061096
De kater van mijn ouders krijgt nu een hele dure brok vanwege urineweg problemen, verstoppingen door kristalvormingen.

Is dit te verhelpen met kvv?
Door Vena
#3061141
Bedoel je met kristalvormingen blaasgruis? En weet je ook welke soort?

Onze kater met blaasgruis moet voldoende spiervlees krijgen en wat appelazijn, daarmee is hij van zijn problemen af. Wij hebben toen om raad gevraagd bij Tannetje. Met pH stripjes kun je dan controleren of de urine goed is.

Ik zou dit met een holistisch arts zoals Tannetje bespreken.
Door Vena
#3061568
Onze kat had ook struviet en moest ook op dieet brokjes van de reguliere DA. Hij kreeg al KVV en daarbij geven we hem vaak wat extra spiervlees en een beetje (denk in druppeltjes) appelazijn. Maar ik zou toch ook altijd even met een DA overleggen, kan vaak ook via telefonisch spreekuur.

En via de zoekfunctie kun je ook info vinden over struviet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3061662
Meestal is gewoon op vers overgaan voldoende om struviet te verhinderen in de toekomst.  Wel eerst de struviet oplossen met extra verzuurders.
In uitzonderlijke gevallen is het nodig een beetje extra te verzuren met appelazijn of cranberrie, maar doorgaans is gewoon van de brok en blik af op vers, al voldoende.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door