Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3060823
Ja, die lijst is grappig.
Ik heb die vraag ook ooit eens gesteld hier. Er zitten dingen bij die je met een gerust hart kan geven hoor (zoals brocolli).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3060826
Algemeen genomen kun je stellen dat enige nuance wel zinvol was geweest. Neem b.v. het chocolaverhaal (x2) dat zou moeten zijn...cacoa bevat theobromine. Iets als pasta of melkchocola bevat zo weinig dat het toch niet onder de noemer "giftig" zou moeten vallen. Of de toevoeging " bij grote hoeveelheden" ja, hoeveel is dat? Bij hoeveel kilo of grammen is spinazie ineens giftig? En zo staan er wel meer bij.
Door boskat
#3060836
Las dat en vond het ook erg vreemd ,zoals een stuk walnoot geef ik Nina ook wel eens en dan lees je dat die ook giftig voor honden zouden zijn.
Door Lizzy
#3060857
boskat schreef: Las dat en vond het ook erg vreemd ,zoals een stuk walnoot geef ik Nina ook wel eens en dan lees je dat die ook giftig voor honden zouden zijn.
Walnoot is dus ook echt niet giftig. Maarrrrr, er kan een schimmel op de walnoot zitten. En die is wel weer giftig. Kennelijk vonden ze het lastig om dat erbij te vermelden ofzo. Idem voor avocado. De plant is giftig, de schil is giftig, de pit is giftig. Maar de vrucht zelf absoluut niet. Knoflook is sowieso niet giftig, tenzij je 3 voeten per dag aan een hond zo groot als een Golden Retriever geeft.

Niet handig, dit soort onvolledige lijstjes.
Door Martine-Tom
#3060930
Hope schreef: Ach, honden moeten gewoon alleen hondenbrokjes eten. Dat is gezond.  ::)
Psies, BHA enzo zitten er alleen maar in voor de bestwil van onze viervoeters! Onnozele wij die ze enge dingen als spinazi, broccoli en knoflook geven!  :'(
Door monster
#3060990
En die avocado heeft me al eens flink op kosten gejaagd. Toen Lodi als pup een hele heeft gegeten, ben ik toch maar naar de da geweest.
Door Elvira
#3060995
en bieslook ? Nog nooit gehoord dat dit giftig is voor honden. Niet dat je hier grote hoeveelheden van zult geven, maar het staat wel in de tuin (met een aantal giftige planten, dat geef ik toe)
Gebruikersavatar
Door pike
#3061054
Nou ja, bieslook behoort tot de uienfamilie en uien zijn niet goed voor honden. Maar een sprietje bieslook? Het staat hier massaal in de tuin maar geen hond die het lust  :biggrin2: ook niet als grasvervanger.
Door Lizzy
#3061089
Oh, ze knabbelen hier al levenslang aan bieslook. Echt, idem voor bieslook/knoflook: klopt niet. Dat gaat om hoeveelheden die een hond niet uit zichzelf eet en een normaal mens nooit aan zijn hond geeft.
Door Lizzy
#3061091
monster schreef: En die avocado heeft me al eens flink op kosten gejaagd. Toen Lodi als pup een hele heeft gegeten, ben ik toch maar naar de da geweest.
En wat zei en deed je dierenarts?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door