Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ulrike
#3057628
Ik ben op zoek naar een nieuwe vrieskist en ik zou het deze keer wel erg prettig vinden als ik er dozen zo in kan doen. Weten jullie misschien afmetingen van de dozen die via de lijntjes binnen komen? Meestal heb ik 10 kg per doos, maar soms meer  :-\. Ik heb helaas geen dozen meer liggen om op te meten.

De maten zijn natuurlijk heel verschillend, maar ik ben op zoek naar afmetingen van de grotere dozen.
#3057654
Ik denk dat het best wel moeilijk zal worden om een vriezer te vinden waar ze goed in passen.
In de breedte past het al gauw, maar dan houdt je zo'n onhandig strookje over. Wij hebben hier best wel grote vriezers staan en daar gaan ze in de diepte ook net niet in.  :-\
#3057671
Wij hebben twee kistjes, in de één passen ze wel. Dat is een oud model en minder dik geïsoleerd. In de nieuwere passen ze niet :(, heel frustrerend als je niet meteen wilt portioneren en de andere vriezer al vol zit :biggrin2:. Een pakket konijnkarkasjes bevroren vanuit zo'n grote doos past er precies in, misschien dat je dat wat zegt. Lx b 54x40.
#3057707
essie schreef: konijnkarkas 10 kg: 61 x 40 x 12
VSE: 50 x 30 x 13
Die 60x40 is ongeveer de standaard, dit omdat de pallets waarop ze getransporteerd worden 80x120 of 100x120 cm zijn. Zo kun je dus altijd de perfecte oppervlakte benutten. De hoogte per doos varieert omdat sommige producten nou eenmaal zwaarder zijn dan andere en er geen lege ruimte in een doos mag zitten tegen het inzakken.

In onze "rekbare" vriezer gaan de konijnendozen rechtop en past er nog een pakje nieren bovenop. Zo passen er 15 dozen in en dan dus bovenop nog 2 a 3 dozen nieren los. Het verhoogde hoekje waar de compressor zit kan ik dan evt ook nog vol pakken met losse pakjes of brood :biggrin2: Dit is een oude 600 liter ofzo van 1,70m breed, waarmee je dus zelden vriezerstress hebt.

Meestal is het wel, hoe zuiniger, hoe dikker de wanden en dus hoe slechter je uitkomt met je dozen, vergis je daar niet in. Soms is het meerverbruik van een onzuinigere vriezer het inpakgemak meer dan waard.
#3057805
Ik denk dat je bij een kist van 400L wel goed moet zitten dat ze erin kunnen in de breedte zodat je ze niet in de lengte moet leggen.  Hier gaan de doosjes van 5kg er in de breedte in, maar 10kg moet in de lengte of rechtop (zoals de kuikens).  Ik heb eentje van 250L maar met een iets dunnere wand dan de echte nieuwe maar toch ook al serieuze isolatie.
Gebruikersavatar
Door pike
#3057819
In mijn kistje past net geen doos met karkas of vlees maar  :doh: :doh: :doh: dat ik dit nooit bedacht heb:
Mini's 3-tal schreef: In onze "rekbare" vriezer gaan de konijnendozen rechtop en past er nog een pakje nieren bovenop.
oen  ::)
#3057826
Ik geloof dat de tip van een doos kuikens rechtop te zetten en een hoekje open te peuteren ipv ze allemaal in zakjes te stoppen die ze toch stuk prikken met hun snavels en nagels, ook van Mini kwam...  :)
Was ik anders ook nooit zelf op gekomen hoor....  ::)
#3057852
pearlsofpassion schreef: Ik geloof dat de tip van een doos kuikens rechtop te zetten en een hoekje open te peuteren ipv ze allemaal in zakjes te stoppen die ze toch stuk prikken met hun snavels en nagels, ook van Mini kwam...  :)
Was ik anders ook nooit zelf op gekomen hoor....  ::)
Yup :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door