Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3045564
Ik heb hier nu een van de hondjes van ons aprilnestje te logeren. Zij had de tandjes niet goed staan. De bovenvoortandjes vielen net achter de ondertandjes, met 4.5 maand was het tanggebit geworden, nu is ze bijna 8 maanden en ze heeft een perfect scharend gebitje, echt niets op aan te merken. Het is ook nog eens een plaatje van een teckel. Stel, je zou met haar een nestje fokken, is er dan meer kans op gebitsafwijkingen? Niet dat dat de bedoeling is, hondje is ook duidelijk als niet fok-hond verkocht, dus eigenaresse zal geen interesse daarvoor hebben.
Gr. Ingrid
Door Martine-Tom
#3045613
Tom kwam met 8 weken en had een perfect gebit, en nu heeft ie een onderbeet om U tegen te zeggen...
Nou is hij geen ras natuurlijk (3/4e chi en 1/4 malthees) maar om me heen hoor ik dat kleine hondje vaak last hebben van onder of boven beet.
#3046608
Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit meegemaakt bij de teckels, wel overbeet, en die komt dan weer niet goed.
Maar dit is wel een klein teckeltje, ik zal de borstomvang eens meten, zou zomaar dwerg kunnen zijn. En ik heb altijd flinke standaarden, maar nu heb ik bewust echt een kleine reu gebruikt. En van een fokker die altijd kleinere standaarden fokt, dus dat zal het zijn.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door