Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sky.Daro
#3044798
Bij vraag en aanbod zie ik voornamelijk vleesbot en orgaan voorbij komen. Echt spiervlees veel minder. Waarom is dit, welk spiervlees voeren jullie en waar halen jullie het vandaan?
Door Ruisje
#3044846
Hert, guanaco (lama), runderlappen, paard, fazant, gans, zwaan en kalkoen. Behalve de kalkoen (haal ik bij de poelier), allemaal mooi spiervlees via lijntjes hier.
Door malimaniac
#3044936
Ik voer hert, paard, rund, lam, geit, kalkoen, eend. Komt allemaal van lijntjes of degomeat. Merk wel dat er steeds meer gemalen spiervlees aangeboden wordt. Ben daar niet zo kapot van. Ook wordt het steeds duurder. Voorheen kocht ik geen vlees boven de €3,00 dat heb ik al bij moeten stellen naar €4,-
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3044965
Ik voer ook paard, wilde gans, guanaco/lama, kangoeroe, haas als het er is, hert, rund en zwaan. Eend, kip en konijn komt er tam of plof niet in dus dat valt al af. €4,50 is wel echt mijn max, en dan moet het heel mooi vlees zijn. Er gaat hier zo'n 5 kg in de maand door aan spiervlees dus dat is nog wel te doen, twee euro extra voor iets duurder vlees kan hier nog wel een keer uit. ;D

Gemalen voer ik ook niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3045966
Afhankelijk van het aanbod, op dit moment heb ik hert, guanaco, konijn, wilde gans. Andere momenten heb ik ook paard, kalkoendij, ree. Een enkele keer heb ik rund of lam. Gemalen vlees voer ik niet. Het vlees komt van lijntjes, degomeat, jager, slachter. Goed bevleesd zalmlijf valt bij mij ook onder spiervlees trouwens. Die haal ik bij voorkeur op de markt. Iets duurder maar wel veel visvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door