Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3044050
Mijn oudste hond (net 7 geworden) heeft sinds enige tijd soms last van misselijkheid na de avondmaaltijd. Ze braakt dan binnen een half uur na de maaltijd alles weer uit en is tot de volgende middag/avond haar eetlust kwijt.
's Avond krijgen ze o.a. vleesbot, 's morgens alleen een beetje spiervlees, het ontbijt geeft nooit misselijkheid bij haar. Ook in weken dat ze gemalen vleesbot eet, wgns vakantie, braakt ze nooit.
Vooralsnog heeft ze last gehad na konijnenruggen en eendenkarkas, niet op kip- en kwartelkarkas. Ik geef haar vanaf nu alleen nog kip- en kwartelkarkas, voor wat vleesbot betreft, om te zien of het daarmee uit blijft.
Herkent iemand dit? Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
#3044053
Mijn vorige hond Deja was wel toen ong. 14 jaar kon ook niet meer tegen vleesbot, ze kon haar ontlasting nauwelijks ophouden en als ze buiten kwam liep alles eruit waar we ook liepen.
Ik heb haar van de een op de andere dag op advies van een vriendin op KVV gezet en het probleem was helemaal over, ik weet niet of je er wat mee kan maar ik las dit en dacht zal het even melden.
#3044057
Parelridder schreef: Mijn oudste hond (net 7 geworden) heeft sinds enige tijd soms last van misselijkheid na de avondmaaltijd. Ze braakt dan binnen een half uur na de maaltijd alles weer uit en is tot de volgende middag/avond haar eetlust kwijt.
's Avond krijgen ze o.a. vleesbot, 's morgens alleen een beetje spiervlees, het ontbijt geeft nooit misselijkheid bij haar. Ook in weken dat ze gemalen vleesbot eet, wgns vakantie, braakt ze nooit.
Vooralsnog heeft ze last gehad na konijnenruggen en eendenkarkas, niet op kip- en kwartelkarkas. Ik geef haar vanaf nu alleen nog kip- en kwartelkarkas, voor wat vleesbot betreft, om te zien of het daarmee uit blijft.
Herkent iemand dit? Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Nee, ik heb geen idee. Maar ik geloof dat ik zelf alles in de ochtend zou geven, spiervlees of orgaanvlees met vleesbot. Dus terug naar 1 maaltijd per dag en dan dus geen vleesbot zonder extra spier of orgaanvlees.
Door Lil
#3044166
compleet geven kan helpen en als dat niet afdoende is bot malen. hier kon ik jaren lang na een tijdje weer bot heel laten. alleen na licht virusje of zo ging het tijdje mis en na rust ging het weer prima. alleen bot gaat hier altijd mis. valt te zwaar of zo.
#3044195
Dank voor het mee denken!
Ze krijgen elke avond zowel vleesbot, orgaanvlees als groenten. Daarnaast 2 x p.wk. vis. Het (goed bevleesde!) vleesbot krijgt ze dus niet zonder iets anders er bij. Vinden jullie dit desondanks te kaal zo? Eén maal daags eten is niet mogelijk i.v.m. medicatie die met voeding gegeven moet worden.
Ik zou anders haar vleesbot in tweeen moeten delen, zodat ze 's morgens en 's avonds gelijke combi's krijgt. Nadeel vind ik o.a. dat ze dan 's morgens met best een volle maag op sjouw gaat en minder kauw werk heeft (kleine delen is natuurlijk makkelijker gekauwd).
#3044203
Ik weet niet wat voor medicatie het is maar zou het een idee zijn om ze 1 keer per dag een leuk hapje te geven met bijv. groenten, huttekase, eitje en dan een keer vleesbot + spiervlees? Want ja, sommige honden hebben meer nodig dan een bevleest vleesbot. Ik vind de meeste vleesbotten sowieso te kaal. Daarom ben ik blij dat ik 1 keer per dag voer. En toen ik de pups 2 (en 3 en 4) keer per dag moest voeren, kregen ze het vleesbot ook verdeeld over 2 (3 en 4) maaltijden.
#3044440
Dank voor jullie ervaringen en tips!!
Ik zet eerst de net ingeslagen weg in van 'slechts' kip- en kwartelkarkas, waarop ze nooit lijkt te braken, om te checken of die indruk idd klopt. Gaat dat goed, dan blijf ik dat pad volgen. Gaat toch ook niet goed, dan neig ik het meest naar het gaan malen van de karkassen. Haar percentage karkas is al klein t.o.v. die van de 2 andere honden omdat ze snel te harde ontlasting heeft (altijd al, ook in kvv periode). Als ik dat ga verdelen over 2 maaltijden blijft er ook niks te kauwen over. Eet ze 's morgens te weinig, dan gaat ze gruwelijke hoeveelheden 'park' eten (en daarvan braken, want een buik vol bosgrond geeft trammelant daar binnen). Ik geef haar wel bij voorkeur en licht ontbijt ivm de ochtend wandeling en en flinke avond maaltijd om 's nachts, lekker voldaan, in alle rust te kunnen verteren. Het is dus een beetje schipperen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door