Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#3042393
Ik zie in mijn voorraadoverzicht dat ik binnenkort hart te kort kom en heb nog megaveel lever liggen...Hoe erg is het als ik 2 weken lang geen hart voer maar in plaats daarvan lever geef? In die tijd ritsel ik weer wel ergens hart vandaan...
Door Lizzy
#3042705
Lever is heel rijk aan vitamine A en D. En als je te lang teveel lever voert, krijgt je hond daar teveel van binnen. Je kunt dit wel doen maar dan zul je je percentage orgaanvlees omlaag moeten halen en meer spiervlees en bijv. groenten gaan voeren. Meer dan 5% van het totaal aan lever voeren: is gewoon echt geen goed idee.
Door Anne in Zweden
#3042746
Lizzy schreef: Lever is heel rijk aan vitamine A en D. En als je te lang teveel lever voert, krijgt je hond daar teveel van binnen. Je kunt dit wel doen maar dan zul je je percentage orgaanvlees omlaag moeten halen en meer spiervlees en bijv. groenten gaan voeren. Meer dan 5% van het totaal aan lever voeren: is gewoon echt geen goed idee.
Maar zou dat al voor twee weken gelden, dat het te lang en te veel is?
Door Simone V
#3042804
2x lever in de week, dan kom ik inderdaad ver boven de 5% uit...en ik ga het dan gewoon vervangen door spiervlees. Dat heb ik gelukkig nog genoeg!
maar ik ben ook benieuwd of het voor die 2 weken te lang teveel is.
Door Lizzy
#3042826
Anne in Duitsland schreef: Maar zou dat al voor twee weken gelden, dat het te lang en te veel is?
Nou, vitamine A slaat zich op dus ik zou het er niet op gokken.
Gebruikersavatar
Door pike
#3043022
Bij een tijdelijk tekort aan hart kan je ook kiezen voor kippenhartjes van Albert Heyn. Diverse supermarkten hebben ook zakken met blokjes runder- en of lamshart in de vriezer liggen. AH heeft ook vers runderhart als diervoeding in het koelschap liggen (wel met toevoegingen). Het kost allemaal ietsje meer maar als het maar voor een paar weken is... En als laatste noodgreep zijn er ook nog pakjes hart van smuldier.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door