Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3037760
Gister met Kyran zijn halfjaarlijkse bloedcontrole. Wat blijkt, zijn ureum is gezakt naar waarde 16, 8 maanden geleden nog 40, van de zomer 28, en nu dus 16, ik ben heel blij!!! Maar wat ik niet begrijp, hoe komt dat zo? Ik stel zelf het nierdieet samen, dus dat hij van 40 naar 28 ging snapte ik nog wel. Maar door omstandigheden heeft hij ( tijdelijk) laatste 2,5 mnd KVV gekregen. Hij Barft al 8 jaar dus hij komt ook niet van brokken af of zo. Het enige wat misschien echt verandert is dat hij meer groente eet omdat hij ietsje moest afvallen.
Wie kan mij dit uitleggen?
Door Lizzy
#3037821
Misschien is de oorzaak voor het verhoogd UREA weggenomen? Misschien heeft de boel zich toch hersteld? Ik weet niet wat de oorzaak was, voor het verhoogd UREA?
Door ellenned
#3037824
Hij krijgt  medicatie, Previcox ( meer dan hij eigenlijk mag hebben) en schildkliermedicatie, dat is ws de oorzaak van de verhoging van het Urea, maar dat is niet weggenomen. Ik ben heel blij met de uitslag maar ik vraag me alleen af hoe dat nu zo ineens komt zeg maar.
Door Lizzy
#3037826
ellenned schreef: Hij krijgt  medicatie, Previcox ( meer dan hij eigenlijk mag hebben) en schildkliermedicatie, dat is ws de oorzaak van de verhoging van het Urea, maar dat is niet weggenomen. Ik ben heel blij met de uitslag maar ik vraag me alleen af hoe dat nu zo ineens komt zeg maar.
Dan was dat misschien toch niet de oorzaak van het verhoogd UREA.

Linga heeft ook ooit een verhoogd UREA gehad. Ik heb niks gedaan, niet eens een nierdieet. En dat is uit zichzelf weer goed gekomen. Oorzaak volledig onbekend. Helaas.
Door ellenned
#3037853
Nee precies dat denk ik dus ook....Dan zal ik er ws niet achter komen, ik was nieuwsgierig en vond het leerzaam, maar meer nog ben ik ongelooflijk blij en denk zo maar dat ie misschien wel s wat ouder zou kunnen worden als ik ooit gedacht heb.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Door Lil
#3037996
Zie mijn topic hieronder. Hier dus zo'n maf geval in een kortere periode.

Hier is wel de previcox weggebleven en was al bekend dat meneer op rimadyl (is in dezelfde groep) maag/darmbloeding heeft gehad dit vermoedelijk was hier mede maag/darmbloeding de oorzaak en zelf denk ik een groot verschil tussen nuchter en na het verwerken van een maaltijd.

Volgens mij da zegt het niet zo veel over welke leeftijd honden kunnen bereiken. Deze waarde schijnt heel erg te kunnen schommelen (en dat blijkt van daalde hier zomaar een 60 punten in 4 weken). De hond die ik verloren heb had een waarde van bijna 200.
Door ellenned
#3038054
Kyran wordt altijd zelfde tijd geprikt, dus altijd 8 uur na zijn maaltijd.

Ik wist niet dat waarden zo erg kunnen schommelen, maar jouw topic kan ik me nog wel voor de geest halen.
Door Lil
#3038070
ik wist ook niet dat het zo erg kon schommelen. was ook wel extreem begreep ik. Maar gewoon goed nieuws voor jullie. Joepie!
Door ellenned
#3038165
Blijf er toch over nadenken.... ::)Bedenk me ineens dat ik de laatste maanden bouillon maak voor ze en dat hij bijna iedere dag daar een flinke kom van drinkt. Kyran is een slechte drinker en heb me daar nooit druk over gemaakt doordat hij barft, maar misschien raakt hij toch zijn afvalstoffen sneller kwijt zo. En zo denk je wat af....... :P
Door Lil
#3038172
uitdroging veroorzaakt uremie. ik heb erg veel extra water gegeven.
Door ellenned
#3038189
Ja dat bedacht ik me ook, alleen water drinkt hij dus niet, dus nu maar bouillon maken, maar dat blijf ik zeker doen! Denk zo maar s dat het daar aan kan liggen....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door