Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3035599
Ik vraag me af of het fijn zou zijn om met Sofi op camper vakantie te gaan.
Dat moet dan een huurcamper worden, maar dat schijnt tegenwoordig met hond te kunnen.

Ik dank dan aan een wat groter formaat camper, met toilet en douche aan boord.
Wij zijn dan met ons tweetjes, samen met Sofi.
Misschien een voor 4 of 6 personen, hopend nog wat vloeroppervlak over te hebben.

Sofi heeft een schofthoogte van 62 cm en weegt 30 kg.
Ze reist in onze Prius altijd achter in de auto, achter een hondenrek.
In een tuig op de bank, is voor haar heel stressvol.
Dat brengt meteen de vraag: hoe kan je haar veilig vervoeren in een huur camper?

Hadden we er zelf een, dan zouden we die vermoedelijk verbouwen met een vaste bench onder bed of op een andere plek.

Wat is wijsheid?
#3035611
Een reisbench of draadbench erin en die ergens klem tegen zetten of vast zetten aan een tafel oid met spanbanden. Of anders haar ergens aan vast leggen, maar iig niet los vervoeren.  :)
Vrienden van mij hebben een camper en daarin inderdaad benches laten inbouwen voor de honden. Heel erg mooi!
Door Borke
#3035652
inge58 schreef: Vaak kun je in de eethoek het tafeltje verwijderen, zodat je daar extra slaapplaats kunt creëren.
Daar zou je een bench kunnen plaatsen.
OK, dat klinkt wel handig!

Ik dacht inderdaad aan een bench mee te nemen, maar die moet dan wel veilig vast te maken zijn, zonder de camper te bechadigen.
Door miik
#3035737
Aan mijn antwoord heb je niets...
Maar 1 van mijn pups, uit mn eerst gefokte nestje... nu 11 jaar terug... Sammetje... hopeloos en echt hopeloos verwend....
Die mensen kochten een camper en hebben tussen de 2 voorstoelen een soort van troon laten bouwen, waar het mandje van Sam precies in pastte... Want Sam zat zo graag in het midden en Sam keek zo graag naar buiten ....  :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door miik op zo 07 dec 2014, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3036377
inge58 schreef: Als je de bench tussen de banken zet van het eet gedeelte en je legt er een goeie antislip mat onder,kan ie volgens mij niet van zn plek!
Briljant en dan eventueel nog opstoppen met plaids en/of met spanbanden vastzetten aan de achtergordels  :biggrin2:
Door Borke
#3036379
miik schreef: Aan mijn antwoord heb je niets...
Maar 1 van mijn pups, uit mn eerst gefokte nestje... nu 11 jaar terug... Sammetje... hopeloos en echt hopeloos verwend....
Die mensen kochten een camper en hebben tussen de 2 voorstoelen een soort van troon laten bouwen, waar het mandje van Sam precies in pastte... Want Sam zat zo graag in het midden en Sam keek zo graag naar buiten ....  :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding
Wat een schatje, daar zou ik dat ook voor doen  :biggrin2:
Wat is dit voor een hondje?
#3036383
Ik zou in ieder geval voor een camper voor zo min mogelijk personen kiezen, dus 2 of 4. Voor hoe meer mensen de camper bedoeld is, des te meer zitplaatsen en vaste bedden zijn er, en die nemen vloerruimte weg.

Bench inderdaad op de plek van de tafel neerzetten. Neem dan een ook een tafelblad (stuk hout bijv.) mee ter grootte van de bench, dan kun je dat erop leggen en heb je weer een tafel!

Max en Laika liggen in onze camper achterin, in een mand en een tuigje met elk een eigen veiligheidsgordelvastklikdinges, Scotch ligt tussen onze voorstoelen in een tuigje, dat met een verlengde veiligheidsgordel aan het vastklikdinges van een van de passagiersstoelen is bevestigd.
Door Borke
#3036443
Anne in Duitsland schreef: Ik zou in ieder geval voor een camper voor zo min mogelijk personen kiezen, dus 2 of 4. Voor hoe meer mensen de camper bedoeld is, des te meer zitplaatsen en vaste bedden zijn er, en die nemen vloerruimte weg.

Bench inderdaad op de plek van de tafel neerzetten. Neem dan een ook een tafelblad (stuk hout bijv.) mee ter grootte van de bench, dan kun je dat erop leggen en heb je weer een tafel!

Max en Laika liggen in onze camper achterin, in een mand en een tuigje met elk een eigen veiligheidsgordelvastklikdinges, Scotch ligt tussen onze voorstoelen in een tuigje, dat met een verlengde veiligheidsgordel aan het vastklikdinges van een van de passagiersstoelen is bevestigd.
Dat is natuurlijk ook een idee!
In de auto ligt ze altijd achterin achter het hondenrek in een speciale mand.
Als ik die mand klem in die camper en haar een tuig aan doen wat ik met een verlengstuk vastklik bij een van de banken, dan zijn we ook klaar.
Vermits ze dat verdraagt, maar dat is een kwestie van een keer proberen en een weekendje huren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door