Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mona
#3032575
hoi allemaal,

dit is de eerste keer dat ik mijn pups vers afspeen, en hoewel ik ervan overtuigd ben dat het beter is komen langzaam twijfels op.
ze eten nu al meer dan een week kvv en de ontlasting wordt maar niet beter,
het blijft heel dun net geen diaree maar wel veel dunner dan ik tot nu toe heb gehad. dus niet de mooie barfdrolletjes die ik ben gewend.

wat kan ik hieraan doen.??
want ik heb juist bij de eigenaren zitten opscheppen dat je met vers betere ontlasting hebt dan met brok, maar de pups geven nu een ander beeld.

als ik zou barven zou ik het botaandeel omhoog gooien, maar hoe doe ik dat met kvv?

graag hulp. alvast bedankt
Mona
Door Lizzy
#3032600
Heb je onlangs ontwormt? En met wat?

Een ander KVV merk proberen. Of gaan barfen. Want heel eerlijk? Ik heb een paar rollen KVV gekocht toen ik mijn nestje had en op geen van de merken kreeg ik de ontlasting goed... Wat een vieze vette bagger zeg :-X
Door mona
#3032611
hoe ben jij dan gaan samenstellen lizzy?
want ze hebben al nekjes gehad en kippevleugels platgeslagen, maar ik ben bang om fouten te maken, wat betreft de samenstelling orgaan en dergelijke
Door Lizzy
#3032635
mona schreef: hoe ben jij dan gaan samenstellen lizzy?
want ze hebben al nekjes gehad en kippevleugels platgeslagen, maar ik ben bang om fouten te maken, wat betreft de samenstelling orgaan en dergelijke
Ik heb alles langzaam geintroduceerd maar toen ze eenmaal alles aten, heb ik gewoon 45% vleesbot, 10% pens, 10% andere organen en 35% spiervlees gaan geven. En pas bij 6 weken ben ik groenten langzaam gaan introduceren. Tot ze 10% groenten aten en 25% spiervlees. De ontlasting op BARF was perfect. De ontlasting op 3 merken KVV was echt uien.
Door Lizzy
#3033240
Ik zag dat je Carnibest ging halen. Ik hoop dat het helpt. Ik zag er de klonten vet/schapenvet korrels in zitten en hier hadden ze er niet de ontlasting op zoals ik die wilde hebben. Dat hadden ze alleen op BARF (en met minder neem ik geen genoegen). Waarom durf je je volwassen honden wel BARF te geven en je puppen niet?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3033248
mona schreef: hoe ben jij dan gaan samenstellen lizzy?
want ze hebben al nekjes gehad en kippevleugels platgeslagen, maar ik ben bang om fouten te maken, wat betreft de samenstelling orgaan en dergelijke
Maar als je zo bang bent om fouten te maken, waarom durf je dan wel een kvv te voeren waarvan de samenstelling niet eens bekend is? Let wel, dit bedoel ik niet als vervelend commentaar, maar om je aan te geven dat je naar mijn mening nog altijd beter zelf barf kan geven met eventueel een klein foutje erin, dan te vertrouwen op een fabrikant die niet open en transparant is over zijn product.
Door mona
#3033851
ja maf he lizzy.
maar ik ben nu een mix aan het doen van botvlees( beginnersbot) en carnibest. en gisteren voor het eerst een paar met goede barfdrolletjes ..jippie
de anderen nog niet maar even afwachten. ik weet dat als ik mijn volwassen hond barf geef en hij zijn bak leeg heeft hij alles binnen krijgt.
maar als ik de puppytrog volstort en hij is leeg weet ik niet of 1 pup alleen spiervlees op heeft en geen orgaan of andersom.
vandaar mijn terughoudendheid.
Door Lizzy
#3033862
mona schreef: ja maf he lizzy.
maar ik ben nu een mix aan het doen van botvlees( beginnersbot) en carnibest. en gisteren voor het eerst een paar met goede barfdrolletjes ..jippie
de anderen nog niet maar even afwachten. ik weet dat als ik mijn volwassen hond barf geef en hij zijn bak leeg heeft hij alles binnen krijgt.
maar als ik de puppytrog volstort en hij is leeg weet ik niet of 1 pup alleen spiervlees op heeft en geen orgaan of andersom.
vandaar mijn terughoudendheid.
Oh, dat loste ik heel simpel op. Ze kregen gewoon eerst vleesbot, dan spiervlees en dan orgaanvlees op de trog :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door