Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door aimeeisa
#3030824
Hallo,

Voor mn boxer pup van nu 14 weken wil ik deze week overstappen van KVV naar volledig Barf. Ik ga nu uit van 7,5% v het lichaamsgewicht dat krijgt ze van kvv ook. Ik heb nu de volgende vleessoorten:

Kippennekken
Eendenkarkas
paardenvlees
runder kopvlees
Runderpens
konijnorgaan


Hoeveelheid: 7.5% van 10 kilo = 750 gram per dag / 5250 gram per week
Rauw vleesbot 50% :  375gr p/dag /2625 week
Groentes 10% :  75gr p/dag/525 week
Orgaanvlees 10% :  75gr p/dag/525week
Pens 10%: 75gr p/dag/525week
Spiervlees 20% :  150gr p/dag/1050 week

Ma: 525 g spier/225 VB
Di: 225 groente / 525 VB/rauw ei
Wo: 400 pens / 350 VB
Do: 525 g spier/225 orgaan
Vrij: 450 g VB / 300 groente/rauw ei
Zat 125 pens/625 g VB
Zon: 300 orgaan / 450 VB

Ik vraag me af of ik zo redelijk goed zit. Dit is mn eerste vleeslevering en als hier wat kilo s van weg zijn wil ik dat weer aan gaan vullen met weer meer diersoorten. Er moet nog ergens vis toegevoegd worden. Kunnen jullie mij een vissoort voor een pup aanraden? En geef ik dat als extra of vervangt dat iets?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Anne
Door Lizzy
#3031033
[quote="aimeeisa"]
Hallo,

Voor mn boxer pup van nu 14 weken wil ik deze week overstappen van KVV naar volledig Barf. Ik ga nu uit van 7,5% v het lichaamsgewicht dat krijgt ze van kvv ook. Ik heb nu de volgende vleessoorten:

Kippennekken
Eendenkarkas
paardenvlees
runder kopvlees
Runderpens
konijnorgaan


Hoeveelheid: 7.5% van 10 kilo = 750 gram per dag / 5250 gram per week
Rauw vleesbot 50% :  375gr p/dag /2625 week
Groentes 10% :  75gr p/dag/525 week
Orgaanvlees 10% :  75gr p/dag/525week
Pens 10%: 75gr p/dag/525week
Spiervlees 20% :  150gr p/dag/1050 week

Ma: 525 g spier/225 VB
Di: 225 groente / 525 VB/rauw ei
Wo: 400 pens / 350 VB
Do: 525 g spier/225 orgaan
Vrij: 450 g VB / 300 groente/rauw ei
Zat 125 pens/625 g VB
Zon: 300 orgaan / 450 VB

Ik vraag me af of ik zo redelijk goed zit. Dit is mn eerste vleeslevering en als hier wat kilo s van weg zijn wil ik dat weer aan gaan vullen met weer meer diersoorten. Er moet nog ergens vis toegevoegd worden. Kunnen jullie mij een vissoort voor een pup aanraden? En geef ik dat als extra of vervangt dat iets?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Anne
[/quote]

Hoi Anne,
Je voert 5 diersoorten. Dat is op zich prima. Ik zou echter graag iets van lamsvlees of geitenvlees in je menu zien... Misschien dat je aan lamshart of geitenhart kunt komen? Want alleen konijn orgaan vind ik iets te mager. Lamsniertjes, ook prima voert.

Qua vette vis kun je makkelijk sardientjes geven. Of panharing. Of kleine makreeltjes. Je kunt ook zalmkop geven. Maar aangezien dit vrijwel altijd afkomstig is van gekweekte zalm, en gekweekte zalm behandeld worden (preventief) met heel veel rotzooi en antibiotica, zou ik gewoon niet vaker dan 1 keer per twee weken zoiets op het menu zetten.

Verder geef je nu 1 keer per week de organen (de andere als pens). Voor een pup zou ik dat niet doen. Ik zou dat verdelen over meerdere maaltijden per week. Mijn idee is dat pups beter wat gelijkmatiger gevoerd kunnen worden zodat ze gelijkmatig hun vitamines en mineralen binnen krijgen, om daarmee te groeien.
Gebruikersavatar
Door aimeeisa
#3031076
Ik ga zo in jouw toppic kijken MarkK!

Bedankt voor je reactie Lizzy. Ik was al aan het rondkijken voor lam en geit maar niet perse in orgaanvlees dus daar ga ik nu naar op zoek. We moesten nog even op zoek naar een voor ons makkelijke manier. We gaan het nu zo doen dat we voor 3 dagen portioneren (compleet) en dat dan in een bak in de koelkast zetten en daar dan 3 keer per dag een portie halen. Dan zitten we niet in een heel strak schema maar krijgt ze wel heel gelijkmatig en per 3 dagen compleet. Volgens mij is dat wel eem goed idee.

Kwa vis geef ik dat als extra of als vervanging. En is dat alleen bij zalm zo dat er rotzooi is toegevoegd? 

Groetjes Anne
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door