Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jarnob
#3028382
Hallo ik ben Jarno,

Ik ben de eigenaar van Max .
Max is een kruising teckel x borderterrier.
Hij is nu 4 maand en weegt ongeveer 5 kilo.
Ik heb letterlijk alle paginas van dit forum al doorgespit.
Max krijgt nu voornamelijk brokken van Farm Food , zaterdags krijgt hij nu Farm Food Fresh.
Ik ben op zoek naar een goede complete KVV die ik hem  het hele weekend kan geven.
Doordeweeks is helaas momenteel niet mogelijk ivm werk en een vrouw die nog niet aan het idee wil.
Ik woon trouwens in Rijssen ( twente).
Als iemand goede webshops met veel keus weet of een goed adres in de regio hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3028946
[quote="jarnob"]
Tinlo lijkt me wel wat .
Ik zit nu net op de site van Degomeat te kijken.
De complete varianten hebben er allemaal een vitaminepreparaat in zitten.
De enkelvoudige hebben dat niet.
Als je de enkelvoudige afwisselt kom je dan tot een complete voeding  ?http://www.naturis.nu/index.php?main_pa ... 20a&page=2
[/quote]

Persoonlijk ben ik niet echt van de vitamineperaraten om de kvv compleet te maken. Ik heb liever een kvv met daarin een natuurlijke calciumbron.
Je kunt inderdaad enkelvoudige kvv's afwisselen om tot compleet je komen. Dan moet je minimaal  verschillende diersoorten voeren. Maar als je alleen in het weekend KVV gaat voeren, is dat 4 soorten minder belangrijk, omdat brok de hoofd voeding is.
Door jarnob
#3029090
[quote="Flamingo"]
Persoonlijk ben ik niet echt van de vitamineperaraten om de kvv compleet te maken. Ik heb liever een kvv met daarin een natuurlijke calciumbron.
Je kunt inderdaad enkelvoudige kvv's afwisselen om tot compleet je komen. Dan moet je minimaal
verschillende diersoorten voeren. Maar als je alleen in het weekend KVV gaat voeren, is dat 4 soorten minder belangrijk, omdat brok de hoofd voeding is.

Ik wil mijn vrouw ooit nog zover zien te krijgen dat ik hem volledig kan overzetten.
Ik wil qua vlees geen kunstmatige troep erin hebben , nu krijgt hij farm food fresh en daar ben ik niet tevreden over.
Het is duur en er zit geen bot in.
[/quote]
Door jarnob
#3029331
[quote="Martine-Tom"]
En wat is de reden dat je vrouw het niet ziet zitten?
[/quote]

Ze vind het ranzig en ze vind het te duur.
Ik ga nu het hele weekend kvv geven en als ze daar aangewend is probeer ik haar om te krijgen om volledig vers te geven.
Qua kosten vind ik het namelijk grote onzin , Max heeft maar ongeveer 200 gram per dag nodig.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3029413
Als je het ziet zitten om zelf te malen hoeft het helemaal niet duur te zijn. KVV vind ik persoonlijk best duur (gaat hier 400 gram op een dag door, dus valt ook wel mee), maar als je slim inkoopt kun je zelf eenvoudig goedkope KVV maken. Het kost wel wat (tijd, en je moet een vleesmolentje hebben, en ruimte om op te slaan) en heeft ook wel wat nadelen, maar je weet wat erin gaat, je kan zelf beslissen hoe duur je het maakt (kipkarkas is goedkoper dan haaskarkas bijvoorbeeld). Maar het is wel even een werkje.  ::)
Door Martine-Tom
#3030230
[quote="jarnob"]
Ze vind het ranzig en ze vind het te duur.
Ik ga nu het hele weekend kvv geven en als ze daar aangewend is probeer ik haar om te krijgen om volledig vers te geven.
Qua kosten vind ik het namelijk grote onzin , Max heeft maar ongeveer 200 gram per dag nodig.
[/quote]Ok dat zijn idd argumenten die vaker voorbij komen  :)
Ranzig, ik trek meestal de vergelijking met gehakt, heel veel meer dan dat is het niet, ja ok er zitten gemalen botjes door, maar hopelijk went ze eraan als jij het in de weekenden voert  ;)
En duur, tja...een brok aan de onderkant van het segment is idd goedkoper, je zit met kvv meetal toch wel aan de bovenkant van het brokkensegment, las je de prijs vergelijkt.
Misschien zou je om je vrouw eraan te laten wennen eens een pakje smuldier kunnen halen, de blauwe of rode, die zien eruit als grofgemalen gehakt en is qua prijs ook leuk te doen, nu ga ik niet prediken dat smuldier perfect is qua voer hoor, maar ik denk dat het best een leuke instap kan zijn, zit ook geen bot in en dat wil ook nog wel eens over de streep trekken  :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3030315
Om het "ranzig" te tackelen zou ik voor darf gaan of een andere kvv die in plakken wordt geleverd (smuldier heeft dat ook). Dat ziet er wat meer uit als gehakt dat je zelf koopt. Die rollen vind ik als ze ontdooit zijn ook altijd iets vieselijks hebben eerlijk gezegd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door