Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door corina
#3028175
Hoi mede forumleden

Hier volgt een verslag van hoe wij tegenwoordig snoepjes maken
Zoals iedereen wel weet is het maken van oa runderlong snoepjes best wel veel en een lastig werkje.
Ik heb daar het volgende op bedacht.Ik maak gebruik van een snijmachine om de runderlong in bevroren toestand te snijden.
Allereerst heb je natuurlijk een runderlong nodig :)
Dus naar het slachthuis om runderlong en kopvlees en pens etc te halen.

Afbeelding

Oooohhh baasje heeft weer hapjes gehaald :D

Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt hier wel een slachthuis. ;)

Vervolgens laat ik de runderlong ontdooien en verwijder het vet en de luchtpijp.
De luchtpijp maak ik schoon en die kan al in de droger.

Afbeelding

De runderlong stop ik in een binnen(bloem)pot.
En gaat vervolgens weer in de vriezer.

Afbeelding

Als de runderlong weer bevroren is (en dat gaat best snel).
Haal ik hem uit de vriezer.

Afbeelding
Afbeelding

Is het al klaar :P

Afbeelding

En vervolgens ga ik er plakken van snijden op een snijmachine.

AfbeeldingAfbeelding

Deze plakken laten zich gemakkelijk in stripjes snijden zolang deze nog bevroren zijn.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En deze stripjes gaan vervolgens op de roosters van de droogmachine.
Ik ben hier mee ongeveer 25 minuten mee bezig en dan heb ik de 10 roosters van de droogmachine vol.

Afbeelding

Dit is de volgende dag het resultaat.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Hehe is het nu eindelijk klaar :D :D :P :P


Afbeelding

Op de laatste foto zie ook een rooster met vis garnalen en luchtpijp.

Zo en nu kunnen de honden lekker smullen :)

M,V.G. Henk en droogze ;)
Laatst gewijzigd door corina op wo 26 nov 2014, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door corina
#3029535
winni schreef: Leuk verslag! Je hebt wel lekker de ruimte!
Deze foto's zijn gemaakt in onze hondentrimsalon,En waar de vleesjes hangen is het bad.
De volgende dag staat er gewoon een hond in ;)
En het is wel makkelijk met schoonmaken etc
Door Tamara
#3030322
corina schreef: Deze foto's zijn gemaakt in onze hondentrimsalon,En waar de vleesjes hangen is het bad.
De volgende dag staat er gewoon een hond in ;)
En het is wel makkelijk met schoonmaken etc


ik dacht al dat het een douche voor honden was, waar je nu de vlees aan hangt is eigenlijk de stang om de hond aan de riem vast te maken toch?
Even wat schoonmaakspul sprayen, 5 minuten laten inwerken, doucheslang erop en klaar. Makkelijk ja, beter dan alle zooi op het aanrecht, maar me moeder maakt me af als ik het in onze douche doe LOL :2funny:
Gebruikersavatar
Door corina
#3067166
Barbaravh schreef: Wat een organisatie :)
Welke droogoven is dat?
Hoi, Het is een Stockli droogoven. Super droogoven. Eerst een goedkope droogoven gehad, maar deze is veel beter.
Rosanne schreef: Gaaf hoor. Welk merk snijmachine heb je? Ik denk niet dat een gewone keukensnijmachine bevroren vlees kan snijden..
Het is een tweedehands professionele snijmachine. Merk is EMGA. Gekocht via Marktplaats. Het vlees laten we even staan voordat we het snijden, dus niet rechtstreeks uit de vriezer.

We zijn ook erg blij met de luxe "voerruimte" voor de honden. Sommige mensen schudden het hoofd als ze het zien of horen. + 3 vriezers voor het eten van de honden. ;D
Door Ruisje
#3067169
corina schreef: Deze foto's zijn gemaakt in onze hondentrimsalon,En waar de vleesjes hangen is het bad.
De volgende dag staat er gewoon een hond in ;)
En het is wel makkelijk met schoonmaken etc
En helemaal niet erg als het bad nog een beetje naar pens e.d. ruikt. Dan gaan ze de volgende dag graag in bad! ;D
Super!!
#3070334
Wauw wat een mooie ruimte heb je hier voor zeg!!!

Kun je met deze snijmachine ook bevroren spiervlees snijden?

En die vierkante bakken die je daar hebt wat zijn dat voor bakken? Lijkt me reuze handig stapelen in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door corina
#3072829
Bertine schreef: Wauw wat een mooie ruimte heb je hier voor zeg!!!

Kun je met deze snijmachine ook bevroren spiervlees snijden?

En die vierkante bakken die je daar hebt wat zijn dat voor bakken? Lijkt me reuze handig stapelen in de vriezer.
Deze ruimte is onze hondentrimsalon en is inderdaad heel fijn om vlees te ontdooien etc.

Ik weet niet of je met deze snijmachine ook spiervlees kan snijden als het vlees nog bevroren is. (denk wel dat het gaat als hij nog lichtbevroren is)
De runderlong laten we eerst even uit de vriezer op themperatuur komen om deze vervolgens te snijden maar bevroren is hij dan nog wel,
Omdat een runderlong in ontdooide toestand lastig te snijden is zelfs met een snijmachine.

De vierkante bakken zijn binnen potten voor planten en de afm zijn 20 x 20 x 25 cm.
#3072830
corina schreef: Deze ruimte is onze hondentrimsalon en is inderdaad heel fijn om vlees te ontdooien etc.

Ik weet niet of je met deze snijmachine ook spiervlees kan snijden als het vlees nog bevroren is. (denk wel dat het gaat als hij nog lichtbevroren is)
De runderlong laten we eerst even uit de vriezer op themperatuur komen om deze vervolgens te snijden maar bevroren is hij dan nog wel,
Omdat een runderlong in ontdooide toestand lastig te snijden is zelfs met een snijmachine.

De vierkante bakken zijn binnen potten voor planten en de afm zijn 20 x 20 x 25 cm.
Bedankt voor je info!
Ontdooide long vind ik altijd net van die ruitjes spekjes. ik snijd alles met de hand maar dar is best veel werk. dus ik spaar voor een snijmachine. Vandaar dat ik het ff wilde weten.

Die binnenpotten! Handigen makkelijk vervangbaar als ze kapot gaan!! Super.

Laat je de long weer ver ontdooien voordat het in de bloempotten gaat? Of krijg je alles ontdooid binnen?
Laatst gewijzigd door Bertine op vr 13 feb 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door corina
#3072859
Bertine schreef: Bedankt voor je info!
Ontdooide long vind ik altijd net van die ruitjes spekjes. ik snijd alles met de hand maar dar is best veel werk. dus ik spaar voor een snijmachine. Vandaar dat ik het ff wilde weten.

Die binnenpotten! Handigen makkelijk vervangbaar als ze kapot gaan!! Super.

Laat je de long weer ver ontdooien voordat het in de bloempotten gaat? Of krijg je alles ontdooid binnen?
Wij kopen vlees etc bij twee slachthuizen bij de 1 is alles altijd bevroren en bij de ander komt het uit de koeling ongeveer 2 graden

De snijmachine is gekocht via m-plaats voor 75 euro
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door