Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chelsey
#3022476
Scoop heeft een puspiemel, maar nu vraag ik mij af wat ik moet doen daarmee? Zo laten of wat? Niet dat hij er echt last van heeft hoor.
En hoe komt dit?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3022488
Ik spoel die twee maal daags uit met kamillethee. Als het niet over gaat haal ik wat op bij de da.
Door M@rina
#3022508
Ik smeer een klodder vetramil in de voorhuid, even lekker in masseren zodat het aan de binnenkant goed verspreid wordt.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3022539
Ik spoel met een fysiologische zoutoplossing.  9 gram (theelepel)  zout op een liter water (gekookt en afgekoeld)   
Het komt het meeste voor bij volle (niet gecastreerde)  reuen.  Omdat ze nog wel eens uitschachten en dan gaat er wel eens vuiligheid mee naar binnen.  Als een hond er vaak last van heeft wordt er geadviseerd om te laten castreren,  hoewel dat geen 100 procent garantie geeft dat het nooit gebeurd.  Je kunt het ook gewoon bijhouden door regelmatig te spoelen bij een reu die daar veel last van heeft met dus een fysiologische oplossing.  Er zijn ook wel speciaal spoelmiddelen voor te verkrijgen.  Als je het niet behandeld kan het dus echt gaan ontsteken en moet je bij de da langs.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3022755
Ik gebruik ook kamillethee. Mijn ervaring is dat het goed helpt om het echt goed schoon te spoelen. Dus niet 1 spuitje erin per keer, maar meerdere, goed soppen en spoelen tot er alleen maar weer schone vloeistof naar buiten komt. Dan is de boel goed schoon en merk ik dat het dan veel langer duurt voordat het weer verergert.

Bij de meeste intacte reuen is het een terugkerend iets. De ene periode erger dan de andere. Het kan verder geen kwaad, het is alleen niet zo frisjes.
Door Lil
#3022842
Hier tot nu toe nog niet hoeven spoelen. Gaat nog steeds binnen paar dagjes vanzelf over.
Door Ulrike
#3023827
Ik had hier ooit gelezen dat silicea goed zou werken. Toen Bass nog intact was had hij er veel last van. Hij had echt die lucht heel vies om hem heen hangen. Ik had al meerdere dingen geprobeerd, maar het spoelen vond hij vreselijk. Ik ben toen een poos silicea gaan geven en het ging warempel over.
Door chelsey
#3026788
Het is inderdaad van voorbijgaande aard, bedankt voor de vele reacties, kheb kamille in huis (gebruik ik ook om z'n ogen mee te reinigen als die vuil zijn) en dan spuiten met zo'n plastic spuitje?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door