Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3021956
Ze is er zo gek op , en het is ook zo goed voor haar gewrichten , maar sinds we weten dat ze Epi heeft kreeg ze dit niet meer ivm het vetgehalte.
Ze is al een tijdje stabiel te noemen , zou ik haar weer wat zalm mogen/kunnen gaan voeren?
Door Martine-Tom
#3021963
Vetbeperkt dieet bij EPI is toch wat omstreden, de een zegt van wel, de ander van niet. Zelf heb ik geen vetbeperkend dieet gegeven, ik gaf wel enzymen en varieerde daar een beetje mee qua hoeveelheid aan de hand van hoeveel vet er gegeten werd enzo. Ik zou het wel durven geven, ik neem aan de je pancreas of enzymen voert? Zo ja, kan je altijd iets meer daarvan geven en een klein beetje zalm geven en gewoon even zien hoe het gaat  :)
Door sella
#3021979
Kijken hoe het valt. Ik moest mijn epihond zijn spiervlees wel zo vet arm mogelijk houden om geen erge klachten te geven, geit was een drama, lam ook.
Maar zalm ging prima, wel maar 1 keer per 2-3 weken maar oh wat genoot hij daarvan.
Ik heb dus gewoon gekeken wat gaat goed en bij stabiel zijn durf ik toch meer dan als ze zo instabiel zijn.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3021991
Martine-Tom schreef: Vetbeperkt dieet bij EPI is toch wat omstreden, de een zegt van wel, de ander van niet. Zelf heb ik geen vetbeperkend dieet gegeven, ik gaf wel enzymen en varieerde daar een beetje mee qua hoeveelheid aan de hand van hoeveel vet er gegeten werd enzo. Ik zou het wel durven geven, ik neem aan de je pancreas of enzymen voert? Zo ja, kan je altijd iets meer daarvan geven en een klein beetje zalm geven en gewoon even zien hoe het gaat  :)
Ze krijgt Zymoral [daar doet ze het veel beter op dan verse pancreas helaas].
Thanks , ga het gewoon proberen.
Duidelijke symptomen heeft ze niet , je kunt niet aan haar zien [of aan de ontlasting] waneer ze klachten heeft. Drinken doet ze de laatste tijd weer wat meer , maar dat komt ook omdat ze zich om de houtkachel heen vouwt sinds die weer aan het branden is.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3021992
sella schreef: Kijken hoe het valt. Ik moest mijn epihond zijn spiervlees wel zo vet arm mogelijk houden om geen erge klachten te geven, geit was een drama, lam ook.
Maar zalm ging prima, wel maar 1 keer per 2-3 weken maar oh wat genoot hij daarvan.
Ik heb dus gewoon gekeken wat gaat goed en bij stabiel zijn durf ik toch meer dan als ze zo instabiel zijn.
nav een eerder topic ben ik ook gestopt met lam en geit , meer ter voorkoming van dan dat ik echt verschil merkte.
Oke we gaan het gewoon proberen!
Thanks!
Door sella
#3021996
Bij ons was het eerste signaal dat we ons weer gingen verbazen over de hoeveelheid ontlasting tov de voeding.
Voor we dat door kregen heeft de stakker toch wel vaker buikpijn en diarree gekregen voor we de link legden.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3022143
Hier ook hoor , maar de dierenarts zei dat het spondylose was...achteraf een ''bolle'' rug vanwege buikpijn.
En de incontinentie werd geweten aan het feit dat het een oude geholpen teef was.

Na start met zymoral is de spondylose en incontinentie geheel over , maar achteraf gezien heeft ze er minstens 2 jaar mee rond gelopen :-[
Door sella
#3022312
Ja het zit niet mee. Gelukkig hebben de beide heren duitser er nu geen last van,
Ik gaf en geef nu af en toe om te ondersteunen humane enzymen omdat die veiliger zijn voor de maag.
Ik bestel die in Amerika.
als je interesse hebt om dat evt te bestellen moet je een gil geven, dan geef ik wat meer info.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3022375
sella schreef: Ja het zit niet mee. Gelukkig hebben de beide heren duitser er nu geen last van,
Ik gaf en geef nu af en toe om te ondersteunen humane enzymen omdat die veiliger zijn voor de maag.
Ik bestel die in Amerika.
als je interesse hebt om dat evt te bestellen moet je een gil geven, dan geef ik wat meer info.
Gil! :D

Enigzins verbaasd dat zymoral minder veilig is voor de maag...weet je ook hoe dat zit?
Laatst gewijzigd door Maxioscar op ma 17 nov 2014, 05:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3022376
charmed schreef: Ze hebben ook ergens bij een KVV een zalmversie aangevuld met wat ander vlees, deze is ook niet vet. Die zou je kunnen proberen.
Ik werd hebberig naar aanleiding van dit topic, http://www.barfplaats.nl/forum/Themes/b ... mation.gif
Maar inderdaad , eerst wat proberen ipv direct 20 kilo is misschien wel een beter idee ;)
Laatst gewijzigd door Maxioscar op ma 17 nov 2014, 05:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#3022439
Maxioscar schreef: Gil! :D

Enigzins verbaasd dat zymoral minder veilig is voor de maag...weet je ook hoe dat zit?
Een bevriende dierenars gaf aan dat de werking van zymoral in de maag begint en dat daardoor de maagwand aangetast kan raken en op den duur verteren.
Ik heb haar dit ook aan diverse katteneigenaren horen vertellen en vragen hoe het met de maagklachten stond.

Ik kom er nog op terug, mijn flaptop is gecrashed, en daar staat de info op, dus als die of gemaakt is of de info af dan plaats ik het.
Het heet overigens superenzym en is van now. Je kan dat in nl online zo bestellen, ik bestel ze in amerika omdat dit zoveel scheelt, ik bestel eigenlijk al mijn suplementen voor mens en dier.
Door charmed
#3023103
Proberen lijkt me een prima plan. Ik meen dat het van Ropadog is, de zalmversie.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bumo ... reas-500g/
Deze is het, ik ken een hond die er op staat en doet het er goed op, die krijgt afgewisseld met een paar andere smaken van andere merken.
Maxioscar schreef: Ik werd hebberig naar aanleiding van dit topic, http://www.barfplaats.nl/forum/Themes/b ... mation.gif
Maar inderdaad , eerst wat proberen ipv direct 20 kilo is misschien wel een beter idee ;)
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3023366
sella schreef: Een bevriende dierenars gaf aan dat de werking van zymoral in de maag begint en dat daardoor de maagwand aangetast kan raken en op den duur verteren.
Ik heb haar dit ook aan diverse katteneigenaren horen vertellen en vragen hoe het met de maagklachten stond.

Ik kom er nog op terug, mijn flaptop is gecrashed, en daar staat de info op, dus als die of gemaakt is of de info af dan plaats ik het.
Het heet overigens superenzym en is van now. Je kan dat in nl online zo bestellen, ik bestel ze in amerika omdat dit zoveel scheelt, ik bestel eigenlijk al mijn suplementen voor mens en dier.
Thanks , heb het gevonden.
Geef je gewoon 1 tablet per maaltijd? of is het nog afhankelijk van het gewicht van de hond?
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3023370
charmed schreef: Proberen lijkt me een prima plan. Ik meen dat het van Ropadog is, de zalmversie.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bumo ... reas-500g/
Deze is het, ik ken een hond die er op staat en doet het er goed op, die krijgt afgewisseld met een paar andere smaken van andere merken.
Ik bestel nog wel eens bij herby , en die verkoopt ze per 2 stuks , dus das ook nog wel te doen.
Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door