Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3020349
Nee, niet gezien.  Wel een blog gelezen over kokosolie.

http://www.ahealthylife.nl/kassa-groen-kokosolie-puur-vergif/

Daarin worden veel voordelen opgenoemd naast de nadelen van kokosolie.

In het sruk kwam ik de volgende regel tegen:
"Eet dus geen emmers kokosolie in de week leeg, maar af en toe kan helemaal geen kwaad."
Dit geldt eigenlijk voor alles. Dus ik blijf het gewoon gebruiken. Het is beter dan "boter"  (margarine) uit de fabriek, die scheelt maar 2 moleculen met plastic. (Heb ik ooit opgevangen in een labo en onthouden).
Laatst gewijzigd door Mandarijn op do 13 nov 2014, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3020378
Ja, dat schreef ik ook al een paar keer dat er artsen zijn die zeggen dat je ongeveer dood gaat aan kokosolie ivm cholesterol en dichtslibbende aders.
Ik gebruik het af en toe dus lekker wel.
Verder gebruik ik veel olijfolie dat is zowel volgens de traditionele als de alternatieve opinie gezond.
#3020393
Mandarijn schreef: Nee, niet gezien.  Wel een blog gelezen over kokosolie.

http://www.ahealthylife.nl/kassa-groen-kokosolie-puur-vergif/

Daarin worden veel voordelen opgenoemd naast de nadelen van kokosolie.

In het sruk kwam ik de volgende regel tegen:
Dit geldt eigenlijk voor alles. Dus ik blijf het gewoon gebruiken. Het is beter dan "boter"  (margarine) uit de fabriek, die scheelt maar 2 moleculen met plastic. (Heb ik ooit opgevangen in een labo en onthouden).
Dat blog is interessant, daarin wordt ook meer duidelijk over de wetenschapper die in Kassa beweerde dat kokosolie slecht was. O, als mensen toch geen belangen hadden... :-X
#3020400
Els&Flow schreef: Ik sluit me bij Marije aan. Op den duur kan je niks meer eten, dus eet wat je lekker vind en Geniet van het leven.
+1

Ik let er niet meer zo op. Na een tijd van zoeken na gezonde alternatieven weet ik echt niet meer welk voedsel nog gezond is als je niet op een onbewoond eiland woont.
#3020414
Oja, dat verhaal van kokosolie=slecht kende ik al langer. Precies wat Annemarie zegt: belangen! Het is net als met barf en brokken en zoveel meer...
Ik heb al vaker kassa-wetenschappers gezien die echt geen onafhankelijke mening hadden. Heel kwalijk, maar zo zit de wereld in elkaar!

En als iedereen aan de kokosolie gaat, dan zitten ze straks met een margarine/halvarine/andere oliën berg! ;)
#3020434
dinky89 schreef: Klopt....
Ook ademhalen is slecht voor je lichaam. Door de zuurstof oxideert je lichaam en treed dus slijtage op ;-)
Haha!

Ik moet ook altijd lachen om: zon veroorzaakt huidveroudering. Volgens mij wordt je huid ook gewoon oud als je dat zelf wordt. En ja, ik ken wel de bekende "leren lappen" van de echte zonaanbidders die maanden in de spaanse zon bakken, das vrij blegh. Maar gewoon als normale Nederlander gewoon wat zon krijgen, ik vraag me dan af waar we níet meer acuut van doodvallen volgens instituut zus of instituut zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door