Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Selma24
#3019963
Hallo! Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen! Ik ben Selma Sahin ben 24 jaar en woon in Veenendaal. Wij hebben een Rottweiler teefje van 3 jaar genaamd Layla. Zij is een herplaatser en we zijn sinds April 2014 haar nieuwe eigenaren en zijn super blij met haar! Zij krijgt op dit moment brokken van het merk Fokker en hiervoor heeft ze 2 andere soorten brokken gehad, helaas doet zij het qua haar ontlasting niet goed op brokken en nu willen wij heel graag overstappen op vers vlees en dan het liefst KVV. Nu is het zo dat wij daar totaal geen verstand van hebben en dus ook echt niet weten wat en hoeveel we haar per dag moeten geven en ik hoop dat ik dat via dit bericht te weten kom. Wat geven jullie zoal aan jullie hond en wat hebben jullie gedaan bij het overstappen van droogvoer naar vers vlees? Ik wil graag bestellen via degomeat. Ik hoop op antwoorden, advies en hulp!

Mvg Selma
Door M@rina
#3019986
Welkom Selma, goed plan om over te stappen op verse rauwe voeding!

Om het een beetje simpel te houden neem als richtlijn zo'n 20 gram per kg lichaamsgewicht dus weegt Layla 25 kg dan doe 25 x 20= 500 gram per dag. En dan goed kijken naar je hond en voelen om de borstkas, als je de ribben heel makkelijk voelt mag je wat meer gaan voeren, zit er een speklaagje op de ribben dan geef je wat minder.

Je kan eens op de site van www.hondenvoer-natuurlijk.nl kijken of www. versvoer.nl Zij verkopen beide een aantal goede kvv's
Goede kvv's bij hondenvoer-natuurlijk zijn:
Alska, bandit , Carnvoer, Darf eko, haaksbarf, ropadog eko, tamro en tinlo barfmenu.

bij versvoer:

Eigen merk versvoer, Alaska, bandit, shaweca, Haaksbarf, carnivoer.
Dit zijn merken die ruime afwisseling bieden, daarmee bedoel ik dat er veel verschillende diersoorten te koop zijn. Er worden geen synthetische vitamine en mineralen aan toegevoegd en een natuurlijke calciumbron (gemalen bot).
Als je kvv voert adviseren de meeste hier lekker af te wisselen qua merken en qua diersoorten (minimaal 4 á 5 diersoorten per 3 weken). Daarnaast 1 á 2 per week een rauw eitje met schil af en toe een schepje yoghurt of hutekase vinden ze ook vaak lekker.
Laatst gewijzigd door M@rina op do 13 nov 2014, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarkK
#3020015
Welkom :D we zitten wat betreft de KVV in hetzelfde schuitje. Heb onlangs bij Caroba een bestelling geplaatst :) hebben ook een mooie verscheidenheid aan soorten en merken.
Door Selma24
#3020044
Ik zal eens even kijken, bedankt! En wat is het beste, 1 of 2 keer per dag geven? En wat moeten we doen als we gaan overstappen, dit kan toch niet van de 1 op de andere dag? ik heb gehoord dat het goed is om je hond dan 1 dag te laten vasten? Wij hebben ook niet zo heel veel te besteden maar willen uiteraard wel het beste voor onze hond! Wat is een goede goed betalende website met goed vers vlees voor onze hond?

Mvg Selma

P.S ik wilde proberen een foto van mijn hond hierbij te voegen maar het lukt me niet, hoe moet dat ? :biggrin2:
Door spikkel
#3020073
Overstappen kun je van de ene op de andere dag, Je kan een paar dagen wat warm water over de Kvv doen als je hond het niet lekker vind. Je hond moet er aan wennen, het water zorgt voor een wat beter luchtje. Maar misschien lust het ook zo wel, proberen dus.
Vasten kan alleen als je zelf samenstelt en je hond goed botten kan kauwen en daar doen ze ook meestal een jaar over. Je moet dan ook op onregelmatige tijden gaan voeren, dit om gal van de maag tegen te gaan. De maag went aan vaste tijden dat er gevoerd word.
Ik zou de topics over kvv en barfen eerst eens lezen.
Je hebt genoeg websites. Op Voerwijzer.com kun je vergelijken en staan ook de merken.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3020174
[quote="Selma24"]
Ik zal eens even kijken, bedankt! En wat is het beste, 1 of 2 keer per dag geven? En wat moeten we doen als we gaan overstappen, dit kan toch niet van de 1 op de andere dag? ik heb gehoord dat het goed is om je hond dan 1 dag te laten vasten? Wij hebben ook niet zo heel veel te besteden maar willen uiteraard wel het beste voor onze hond! Wat is een goede goed betalende website met goed vers vlees voor onze hond?

Mvg Selma

P.S ik wilde proberen een foto van mijn hond hierbij te voegen maar het lukt me niet, hoe moet dat ? :biggrin2:
[/quote]
Welkom op bp Selma, , er is al veel info te vinden; http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3020177
Voor het toevoegen van een foto: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 305.0.html

Overzetten kan in een keer. Vasten mag, maar heeft mijn inziens geen nut in deze.

Marina heeft al goed uitgelegd wat goede merken zijn en dat afwisseling heel erg belangrijk is. Bij brokken wordt dat altijd afgeraden, bij vers voeren is dit juist enorm belangrijk. En leuk, want zo krijgt je hond elke keer weer een lekkere andere smaak. Het kan wel zijn dat ie bepaalde smaken niet zal lusten, dit is een kwestie van uitproberen.

Denk eraan dat als je over gaat op vers vlees, dat je de snacks en koekjes ook meeneemt. Als zijn ontlasting nu minder goed is op brokken, geef dan naast je kvv geen hondenkoekjes die vol zitten met granen. Anders zou de ontlasting zomaar slecht kunnen blijven. Er zijn veel gedroogde snacks verkrijgbaar tegenwoordig en je kan zelf ook snacks drogen. We hebben een aparte hoek op het forum, Snackplaats, daar vind je veel info.

Geef je hond de tijd om te wennen aan het verse vlees. Het kan zijn dat hij gaat ontgiften. Dan krijgen ze prutoogjes, misschien wat jeuk of haarverlies, of minder goede ontlasting. Dit gaat vanzelf over, maar het kan even tijd nodig hebben. Misschien gebeurd het ook niet of nauwelijks, maar dan schrik je er in ieder geval niet van!
Door Ruisje
#3020408
Welkom op Barfplaats, Selma!

KVV zou ik twee keer per dag voeren. Gemalen voeding gaat toch wat sneller door het maag/darm stelsel en met 1x daags krijgt je hond weer sneller honger.
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3020946
Hoi Selma
onze pup van 3,5 maand krijgt ook KVV. Versvoer.nl zit bij ons in de omgeving (Zoelen) en bezorgen aan huis. Ze komen volgens mij ook ri Rhenen en Veenendaal. Zie hier: http://www.versvoer.nl/faqpage
Op de site vind je een zeer ruime keuze aan KVV en ook snacks, gedroogd en vers. Wij hebben afgelopen week ons eerste pakket besteld en zijn zeer tevreden  (diverse merken geprobeerd). Ik vind het in ieder geval een aanrader !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door