Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3016448
Denken jullie eens mee als je zin hebt :biggrin2:

Ik heb 7 jaar geleden een nieuw pocketvering matras gekocht. Een dure. Van Eastborn. Daar kon ik absoluut niet op liggen. Dus ik heb een traagschuim oplegmatras gekocht (ook 7 jaar geleden) en sindsdien lag ik heerlijk. Nu is het oplegmatras op. Die gaan (volgens de fabrikant waar ik 'm gekocht heb) zo'n 3 tot 5 jaar mee. Ik lig ook echt niet goed meer (vandaar dat ik hen heb gebeld met "hoe lang gaan ze eigenlijk mee?).

Ik zit nu te twijfelen: een geheel nieuw traagschuimmatras kopen + nieuw hoofdkussen (dat kost bij dan 639 euro + 60 euro hoofdkussen, hoofdkussen is de helft van de prijs als je een matras besteld = 700 euro). Of. Een nieuw oplegmatras met een hoofdkussen (dat kost dan 349 euro + 119 euro hoofdkussen - dan krijg je geen korting = 468 euro).

Het punt is dit, het pocketvering matras dat eronder ligt is natuurlijk ook 7 jaar oud. Geen idee, ging een matras niet ergens rond de 8 jaar mee? Of kan dat ook wel langer, zeg 10 a 12? Kijk, zo'n oplegmatras is veeeeel goedkoper. En als ik die koop en ik kan 12 jaar doen met dat pocket-vering-matras met een oplegmatras erop, kan ik de komende zeg 5 jaar weer vooruit. Maarrr, dat volledige traagschuimmatras, daar krijg je 10 jaar garantie op dus daar kun je 10 jaar mee doen, kan ik weer 10 jaar vooruit. Hoop ik wel dat het matras (alleen traagschuim) net zo lekker ligt als pocketvering + opleg..... Alleen is het nu wel een hele grote uitgave :-X. Wat moet ik nou?
Door Nadia
#3016455
Ik zou voor het nieuwe complete matras gaan incl garantie. Tis toch erg belangrijk goed liggen en slapen. Evt kun je je oude matrassen door verkopen.
Je hebt tegenwoordig ook de mogelijkheid om 30 nachten op je matras te slapen. Indien niet goed probeer je een andere uit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3016458
Ik dacht dat ze voor een matras zo'n 10 jaar opgaven en als je er zo'n oplegding erop hebt nog wel jaren langer. Voor nu zou ik voor het oplegding gaan. Je hebt nu al de ervaring dat die al langer meegaan dan wordt aangegeven, dus dat zou voor het matras net zo goed kunnen gelden.

Is zo'n baksteen...uhhh hoofdkussen niet ergesn wat goedkoper te scoren?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3016464
Ik ging voor een nieuwe matras.
Stel je koopt nu een opleg die nog 3 jaar mee gaat, dan kost het je nu toch best wat geld. Over drie jaar is je matras op en moet je een nieuwe.

Bespaar je nu op een matras, dan kom je over drie jaar alsnog voor die hoge kosten te staan. Omdat je dan al 468 euro hebt uitgegeven om nog drie jaar langer met je matras te doen wordt de grap alleen maar duurder.
Door monster
#3016465
Wij zijn een aantal zaken langsgeweest waar je kunt proefliggen.
Dat is een openbaring, want duur is niet automatisch lekker. Met wat onderhandelen kregen we er onderleggers en heerlijke kussens bij. Ze hebben vaak flinke marges.
Door inni
#3016487
Hier zie ik regelmatig reklames passeren (langs de weg, in reklamebladen...) voor proefliggen aan huis gedurende X-aantal weken......misschien wel goed om teleurstellingen te voorkomen. Ik kocht overigens een jaar of 3 geleden een nieuwe matras waarop ik nog geen uur fatsoenlijk op sliep (ik ben sowieso een slechte slaper). Sinds begin van het jaar een dekmatras en nu gaat het wel beter maar wat mis ik mijn oude veren matras :(
Door zurca
#3016491
Je ligt nu op een pocketvering matras en daarop een traagschuim opleg matras..... dat ligt goed...Weet je zeker dat een heel traagschuim matras ook zo goed ligt? Straks koop je een heel nieuw matras en blijkt dat het toch niet is wat je er van hoopt. Persoonlijk zou ik gaan voor wat je nu hebt, dat ligt goed.
Door El_Kato
#3016496
Ik zou ook gaan voor wat je nu lekker vind liggen, dus een nieuw dekmatras. Of goede afspraken maken over het eventueel terugsturen van het traagschuimmatras als dat toch niet lekker ligt.

Ik weet eigenlijk niet hoelang een normaal matras meegaat als je er een dekmatras oplegt. In mijn beleving veel langer dan wat ze er normaal voor geven omdat het dekmatras de drukopvangt en zweet etc absorbeert en het normale matras hierdoor gespaard blijft.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3016505
Wij zijn bij Ikea geweest voor nieuwe matrassen, overal op gelegen en uiteindelijk pocketvering met latex toplaag gekocht. Waren de enige waar Maxi fatsoenlijk op kon liggen met haar slechte rug en nek. Ik slaap bijna overal op, dus dat was geen probleem. We waren voor 2 matrassen net geen €400 kwijt. Daar vervang ik ze met liefde over 3-5 jaar nog een keer voor.

Oh en ze pasten op elkaar gewoon achterin de Chevy met de klep een klein stukje open :biggrin2:
Door K&D
#3016521
Angelique schreef: Ik dacht dat ze voor een matras zo'n 10 jaar opgaven en als je er zo'n oplegding erop hebt nog wel jaren langer. Voor nu zou ik voor het oplegding gaan. Je hebt nu al de ervaring dat die al langer meegaan dan wordt aangegeven, dus dat zou voor het matras net zo goed kunnen gelden.

Is zo'n baksteen...uhhh hoofdkussen niet ergesn wat goedkoper te scoren?
+1.  Kussens heeft de Makro ook wel. Zijn prima bakstenen.
Overigens is er veel verschil tussen de traagfoams. Voorheen had ik er eentje met een hoge densiteit die ook nog stevig was en die 's winters echt tijd nodig had om te ontdooien, en nu eentje met 'medium' densiteit en iets soepeler. Heel eerlijk...ik vond de eerste lekkerder, maar in de zomer niet te doen. Dan lag ik te dobberen, zo heet was dat ding.  Maar ook nu slaap ik  prima op de iets zachtere. De volgende matras wordt dus weer een stevige met een medium densiteit. Al doende slapende leert men.
Door miik
#3016536
Mini's 3-tal schreef: Wij zijn bij Ikea geweest voor nieuwe matrassen, overal op gelegen en uiteindelijk pocketvering met latex toplaag gekocht. Waren de enige waar Maxi fatsoenlijk op kon liggen met haar slechte rug en nek. Ik slaap bijna overal op, dus dat was geen probleem. We waren voor 2 matrassen net geen €400 kwijt. Daar vervang ik ze met liefde over 3-5 jaar nog een keer voor.
Dat is mijn ervaring ook...
Ik had jaren terug een heel duur pocketvering matras met traagschuim bovenlaag (geloof 800 euro). Sliep onwijs lekker... Maar toen die op was moest ik iets anders.. Ik had ergens gelogeerd en echt heel goed geslapen en dat bleken "gewoon" matrassen van de Ikea te zijn. Diezelfde hadden ze niet meer, dus op de gok degene meegenomen die ze nu hadden. Wel weer pocketvering. En ik slaap er perfect op !
Door Ike
#3016552
Zou ze ook compleet vervangen......en Ikea heeft zelfs een mogelijkheid om je matras
om te ruilen voor een ander als het niet bevalt!
Zonder problemen......ze nemen het matras terug als het niet lekker ligt en je kan een ander uitzoeken.
Moet je uiteindelijk wel een matras daar vinden die je bevalt maar ze hebben er zo veel dus dat gaat vast wel lukken.
Je kan eindeloos variëren met matrassen en topmatrasjes, elke combi die je kan bedenken,
gewoon alles uit proberen, en ik zou twee losse bedden nemen, kan je ieder naar je eigen wensen slapen  :)
Heb zelf boxspring van ikea gehad met topmatrasjes, sliep super, nu heb ik n welllpur schuim matras van Jysk, slaapt ook super, fijner dan de boxspring.
Meen me ook te herinneren dat ik op de site van Jysk nu ook iets staat van 100 dagen uitproberen van de wellpur gold matrassen, niet goed geld terug..misschien ook n idee om eens te kijken?
Door Lizzy
#3016553
Ja, ik kom ook van Ikea matrassen af (dat moeten haast wel dezelfde zijn). Binnen 2 weken stonden die op marktplaats :-X. Ik kon niet eens meer uit bed komen :-X. Ik had het er gisteren met mijn osteopaat over (ik vroeg hem matras-advies) en die zei "iemand zonder rugklachten kan op een zak stenen nog slapen. Of op een plank. Iemand met een rug zoals die van jou: daarvan is het een kwestie van wat voor jou lekker ligt". Voor de een zal dat een Ikea matras zijn. Voor de ander een traagschuim ding. Ik denk dat ik voor de rest van mijn leven wel aan traagschuim zit.....

Pfft. Ik heb de zaak gebeld waar ik 7 jaar geleden deze pocketveringmatrassen heb gekocht. Dit matras waar een oplegmatras op heeft gelegen moet met mijn gewicht nog minimaal 5 jaar mee gaan volgens deze meneer. Dus ik neig toch naar een oplegmatras van traagschuim. Hij zei ook gelijk "oh, maar een oplegmatras gaat maar 5 jaar mee". En ik lig er al 7 jaar op, waarvan 6 kek.

De steen die ik nu heb is er een van Tempur. Deze:

Afbeelding

Ik weet niet hoe lang ik die al heb maar heul lang. En ik heb zoveel geld uit gegeven aan hoofdkussens, ik durf eigenlijk geen nieuwe meer te proberen.... :-\
Door Ike
#3016558
Hier ook geen probleemloze rug helaas, het topmatrasjes wat ik had was behoorlijk dik en
lag voor mij goed in combi met de boxspring,  maar het wellpur matras wat ik nu heb dus echt beter!
Vormt zich veel beter naar je lichaam en ligt comfortabeler.
En inderdaad....wat voor de een goed ligt is voor de ander een ramp  ;)
Maar als je weet dat je op zo'n tempur matras prima ligt en op anderen niet, zou ik toch geen
ander type matras uit gaan proberen maar voor t "vertrouwde" gaan  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door