Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3000358
Hoi..

Al eerder geschreven hier over Mucho die vroeger hotspots had en kale neus, en daar later weinig last meer van had, door overschakelen vers. Alleen wel buikrommelen wat sinds april heftiger werd, en later hevige reacties op metacam voor rug.

krijgt momenteeel homoepatische ondersteuning voor maag/darm (carbo en lycopodium korrels voor zijn "type") en nog een beetje maagzuurremmers.

buikrommelen is niet meer zo erg als dat het was, zit weer terug op oude niveau van voor metacam: ik hoor geregeld borrelgeluiden en alsof er vloeistoffen van de ene naar andere kant geperst worden (lastig te omschrijven...) Heb in deze periode ook voer veranderd naar haas/konijn/geit en paard, en geen rund meer gegeven en andere dingen die hij kreeg.

echter, hij is wel meer aan neus gaan jeuken afgelopen periode, en nu heb ik bioresonantie onderzoek laten doen, omdat ik toch ook wilde weten waarom die maag/darm zo gevoelig was (kwam er trouwens ook uit bij craniosacraal/ttouch behandeling)

blijkt dat hij overgevoelig is voor oa kip, rund, ei geit en konijn, en mogelijk niet goed reageert op paard/kalf/schaap. En niet op vaccinaties.

Enerzijds denk ik: ok, jeuk nu meer, dat zou mogelijk door konijn/geit kunnen komen, maar aan de andere kant..zijn klachten vroeger waren vele mate heftiger dan nu...en vind het nogal een lijst....

maarja...neemt niet weg dat hij wel degelijk veel last heeft gehad van zijn maag/darm en dat dat mogelijk ook door voeding kan komen...

hoe is jullie ervaring daarmee...hebben jullie vaker honden zonder hotspots maar wel met klachten maag/darm door verkeerde voeding?
Hiervoor dacht ik dat het moglijk kwam door te vette eend/zalm en te vette lotgering, maar nu met beter voer (oervoer/caroba) en homeopatishce ondersteuning toch nog klachten...


hoor graag eea...
groet Manon
Door Lizzy
#3000404
Had je hond op brok ook rommelende darmen? Ik begrijp dat het nu erger geworden is, maar had hij ook rommelende darmen toen ie nog brok at?

Heb je wel eens met een van die alternatieve artsen gesproken over "het lekke darmen syndroom"? Ik zou die kant namelijk op gaan kijken.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3000602
Hij heeft altijd wisselende ontlasting gehad, en dat maag/darm rommelen. DAt laatste weet ik eigenlijk niet zo goed in welke mate, alleen in april viel op dat hij begon met veel gras eten. Ontlasting was op vers juist goed, op brokken nooit. Volgens mij toen ook wel buikgerommel.

Homeopatische DA wijt het aan teveel maagzuur en zijn "karaktertype", en aan het feit dat hij gecastreerd is. Is een hond zegt hij die de hele dag honger heeft en aan eten denkt en daardoor teveel maagzuur maakt.

Holistische zegt juist dat problemen meestal juist zijn dat er te weinig maagzuur is, waardoor maag gaat overcompenseren, en dat daarom juist maagzuurremmers zo slecht zijn.

Lekke darmsyndroom hebben beiden niet over gehad..ga ik even googlen, dank.

Zelf denk ik wel dat het een invloed is van dingen, hij jeukt nu ook aan zijn neus, last van gewrichten, dus zou heel goed kunnen door verkeerde voeding, maar wel typisch dat de klachten dan zo verschillen...
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3000720
Lizzy schreef: Had je hond op brok ook rommelende darmen? Ik begrijp dat het nu erger geworden is, maar had hij ook rommelende darmen toen ie nog brok at?

Heb je wel eens met een van die alternatieve artsen gesproken over "het lekke darmen syndroom"? Ik zou die kant namelijk op gaan kijken.
Ik vind het wel herkenbaar, maar denk en hoop niet dat hij dat heeft. Zijn ontlasting is nl de afgelopen maanden op vers vlees wel goed. Op brok wat hij tussentijds gekregen heeft was het nooit goed, op lotgering wat zachter, maar met bot erbij wel beter, en soms wat dunne..maar nu afgelopen maanden juist erg mooi, komt misschien ook door beter kvv.

wel duidelijk verhaal wat ik ieg wel wil voorleggen aan mijn DA (en:)). Over twee weken ga ik naar degene die Mucho getest heeft met  bioresonantie, en vraag ik ook wat haar bevindingen zijn. Voorlopig maar even kijken hoe het gaat als ik de konijn en geit en paard weglaat...als het dan echt een stuk beter gaat, dan zou ik het wel aan het voer wijten. Maarja. Meneer mankt nu weer met een le andere poot, dus echt lekker gaat het nog niet...

maar goed..als alles met alles samenhangt, hoop ik dat de druppels, het voer en de homeopatische middelen hun werk blijven doen en dat het toch nog een stuk beter zal gaan binnenkort
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door