Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2998752
Dat is veel te weinig toch? Ik blijf moeite hebben met het poepgedrag van mijn kat van inmiddels 16 maanden....Ze staan nu inmiddels wel volledig op kvv, waarbij ik afwissel tussen Bandit, Bibi, Tammenga en HB, aangevuld met hartblokjes, fileetje hier en daar en zalmfilet. Ik geef Psyllium Husk poeder over de maaltijd met een extra kwakje water. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, speelt gewoon, eet gewoon, gaat niet zitten persen op de bak zonder dat er iets komt, maar had bijv. zondagnacht voor het laatst gepoeperd en kwam gisteren thuis van het werk en hij had nog steeds niets gedaan. Laxatract gegeven en toen kwam het wel in de loop van de avond, maar dan is het niet wit of hard of wat dan ook. Kan het echt zo zijn dan een kat zich zo weinig ontlast zonder dat er verder problemen zijn? Aantal maandjes geleden is alles getest en goed in orde. Ook heb ik echt niet het idee dat 'ie bijv. stress heeft van de bak. Zou fijn zijn om te horen dat er meer weinig poepende katten zijn. :P
#2998779
Er zijn meer weinig poepende katten. Hou er rekening mee dat vers heel goed en optimaal verteerd wordt, dus minder kaksel geeft. Zolang er geen moeilijkheden mee zijn en drollenstudie wijst mooie drolletjes uit, zou ik er niets achterzoeken.
#2998804
Inmiddels ook zitten lezen op een engelstalig rawfood forum waar ze het erover hebben dat het tot 4 dagen kan duren dat een kat poept zonder dat ie verdere problemen heeft....ik denk dat ik het maar moet laten gaan. :biggrin2:. Soms ligt er in de tussentijd wel een drolleke, maar dat is dan niet meer dan een kokindje zeg maar....en ja, ik herken inmiddels de poep, dus wat van wie is.... :- :o
#2998808
Viking schreef: Inmiddels ook zitten lezen op een engelstalig rawfood forum waar ze het erover hebben dat het tot 4 dagen kan duren dat een kat poept zonder dat ie verdere problemen heeft....ik denk dat ik het maar moet laten gaan. :biggrin2:. Soms ligt er in de tussentijd wel een drolleke, maar dat is dan niet meer dan een kokindje zeg maar....en ja, ik herken inmiddels de poep, dus wat van wie is.... :- :o

Ahhh, wat schattig!  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door