Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#2998004
Sinds half mei hebben we er een pup bij (en had ik t te druk om hier te zijn  :D) Ze is nu 6 maand en ...loops. Nu hebben we ook een reu, en vanaf dag 5 laat ik ze niet meer samen. (Vanaf dag 1 heb ik ze alleen samen gehad als ik erbij was) Dus dag 5 begon de reu te klappertanden. Ik heb ze om beurten in de bench en ze zien elkaar niet .Ze zijn er beiden aan gewent om een uurtje in de bench te liggen in de bijkeuken. De reu ruikt wel in huis dat er een loopse teef is, maar is er verder heel rustig onder. Ook het teefje is heel rustig. We zijn nu in dag 11. Teefje druppelt praktisch niet meer. Hoe kom ik erachter of de loopsheid bijna over is? Haha, de reu erbij zetten lijkt me nu juist geen goed idee, omdat beiden heel rustig zijn. Vanaf wanneer kan ik ze weer evt onder begeleiding samen laten?
Door Envie
#2998014
Jantina schreef: Ik zou daar zeker nog 2 weken mee wachten als ze nu op dag 11 zit.
??? twee weken? Ik dacht vanaf dag 18 elkaar voor de bench weer laten zien? Kijken dus hoor ;)
Door yorokobi
#2998042
Als ze gestopt is met bloeden dan is het juist gevaarlijk en is of gaat ze naar haar hoogtepunt dus ik zou zeker nog een tijd wachten
Door Envie
#2998045
[quote="yorokobi"]
Als ze gestopt is met bloeden dan is het juist gevaarlijk en is of gaat ze naar haar hoogtepunt dus ik zou zeker nog een tijd wachten
[/quote] yep, maar dan nog twee weken ??
Door Esther Q
#2998090
Dat verschilt enorm per teef. De enige manier om er achter te komen is een (andere) reu bij haar te laten en dan kun je zien of ze zich laat dekken of niet. Maar dat wil je niet doen, want als het mis gaat dan zit je. En voor de hondjes is het ook niet fijn. Maar je komt er dus eigenlijk pas achter als je met een teef gaat fokken, dan zie je hoe lang ze zich laat dekken en hoe stellig ze in haar 'nee' is als ze niet meer dekklaar is. Sommige teven zeggen heel duidelijk 'nee' na een paar dagen hoogloopsheid en laten dan ook echt geen reuen meer toe. Dan kalmeren reuen erg snel. Maar andere teven zijn onduidelijk en kunnen dat nog zomaar een week of anderhalve week zijn en dan blijven onervaren reuen het proberen en soms lukt het dan ook nog. Dus in jouw geval, zou ik inderdaad nog 2 weken wachten met ze weer los bij elkaar te laten. Een in de bench en de ander los kan al eerder natuurlijk, maar als je ziet dat ze grote interesse in elkaar hebben zou ik dat niet doen, worden ze alleen maar onrustig van, zoals je zelf al weet :)
Door Jantina
#2998145
Wat mijn voorgangers schrijven dus. En na die 2 weken nog donders oppassen. Ik heb hier een teckel die na dag 21 pas dekrijp is!
Door Envie
#2998203
Dank jullie wel voor de goede uitleg !!! Zoals het nu gaat, gaat het goed. Ze zijn er beiden heel rustig onder, en dat wil ik ook graag zo houden.
Bedankt voor t reageren  :)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2998291
Wat de voorgangers ook zeggen, zeker nog 2 weken.
Mijn oudste teef liet zich pas dekken op dag 18-19 en dit heeft 2x geresulteerd in een nest van 8 pups.
Dus niks niet te laat gedekt, dan pas zat ze echt op haar hoogtepunt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door